• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Chicita
    annapanna88 skrev 2012-02-01 19:53:49 följande:
    Strumpebands-band? Kan man köpa det i metervara eller måste man köpa flera strumpeband och klippa sönder?
    Tror inte det finns på metervara... Det gör man ju antingen av spets (med hål mitt på) som man trär upp på någon sorts resår, eller att man syr på spets på sidorna av en tygtunnel (som man sen trär i resår i)
  • Cosy
    Strumpebands-band? Kan man köpa det i metervara eller måste man köpa flera strumpeband och klippa sönder?
    Chicita skrev 2012-02-01 20:12:02 följande:
    Tror inte det finns på metervara... Det gör man ju antingen av spets (med hål mitt på) som man trär upp på någon sorts resår, eller att man syr på spets på sidorna av en tygtunnel (som man sen trär i resår i)
    DET FINNS.

Men jag tror inte det kallas för det. Det är ett band med där trådar med resårfunktion på enasiden vilket resulterar att den andra sidan är rynkad/volang Fanns i en tygaffär i skövde, Jag har sett en vit röd svat och gammelrosa
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • pulmonate
    Jag kommer att göra min själv. Resårband och spetts i gammalvit ovanpå det. Enkel, retro och snygg! :)
  • Cosy
    pulmonate skrev 2012-02-01 21:15:28 följande:
    Jag kommer att göra min själv. Resårband och spetts i gammalvit ovanpå det. Enkel, retro och snygg! :)
    Det låter väldigt fint

HUr vanligt är det att folk använder strumpband?
  • drömmer
    CorneliaApplehoff skrev 2012-02-01 18:09:14 följande:
    Hej,
    Vi har tre barn på vårt bröllop (en 8 åring, 2 åring & en 1 åring)
    och vi tänkte ge dem möjligheten att måla under middagen.
    Vi tyckte att 40 kr var för saftigt så jag hittade bbilder som jag vet passar
    de olika barnen.

Tjejen får massa hästbilder som jag vet hon gillar och de två andra me bilar & dy.

Hittade på www.coloring-book.info

och har där komponerat ihop målarbilder samt en försida som passar dem

Billigt & bra Tyckte vi..
    Åh TACK vilken toppensida !!!
  • pulmonate
    Cosy skrev 2012-02-01 22:35:37 följande:
    Det låter väldigt fint

HUr vanligt är det att folk använder strumpband?
    Tack! :) Sätter upp bild sen när det är gjort. Jag hade bara svart resårband hemma så måste införskaffa en i vitt/ivory. 
    Jag vet inte hur vanligt det är. Egentligen är det inte alls smart att ha under min klänning som är ganska åtsittande.. Så jag sätter väl bara till den strax innan killen ska ner på knä o dra av den med tänderna Oskyldig Flört Här i Italien och även på min Australiska sida är det en tradition. Är det inte det i Sverige med? 
  • Just Me
    pulmonate skrev 2012-02-01 22:46:40 följande:
    Tack! :) Sätter upp bild sen när det är gjort. Jag hade bara svart resårband hemma så måste införskaffa en i vitt/ivory. 
    Jag vet inte hur vanligt det är. Egentligen är det inte alls smart att ha under min klänning som är ganska åtsittande.. Så jag sätter väl bara till den strax innan killen ska ner på knä o dra av den med tänderna Oskyldig Flört Här i Italien och även på min Australiska sida är det en tradition. Är det inte det i Sverige med? 
    Vet inte om det är det i Sverige men i Finland är det det!  
  • pulmonate

Föresten, är det någon som vet var man kan köpa billig spets på metervara?! Jag köpte 10m i en 1 euro shop (1euro/m) så det var inte såå billigt men den var väldigt snygg! Men jag behöver en hel del mer...30m till. Någon som vet?

• julle79

jag tyckte de lät väldigt billigt jämfört me tygaffärerna som tar mellan 15- över 30:-/m ibland mer för vissa ju bredare ju dyrare så jag skulle nog säga att där du köpt e billigast, vart har du köpt de du har hitills??

om de inte finns på ebay kanske??

pulmonate skrev 2012-02-02 10:52:18 följande:
    Föresten, är det någon som vet var man kan köpa billig spets på metervara?! Jag köpte 10m i en 1 euro shop (1euro/m) så det var inte såå billigt men den var väldigt snygg! Men jag behöver en hel del mer...30m till. Någon som vet?
  • annapanna88

Då var man lite mer utbildad i strumpeband, spetsar och resårer ;)

Cosy: Vilken tygaffär var det? Bor i Skara nämligen så det hade ju inte varit omöjligt att ta en titt...

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer