• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • augusti2012

Gör namnskyltar till bordsplaceringen. Blir rätt så nöjd. 

• malin martin
    annapanna88 skrev 2012-02-01 19:53:49 följande:
    Strumpebands-band? Kan man köpa det i metervara eller måste man köpa flera strumpeband och klippa sönder?
    Jag köpte ett färdigt strumpeband och sedan sydde på ett annat typ på mitten så det bytte färg. Annars är det bara att köpa spets och något band och sy ihop

• Söta Wiol

Bidrar här med en liten ide´till placeringskort som jag har tänkt göra. Klipp ut ett hjärta i valfritt papper, skär ett jack i den med skalpell och skriv namnet på. Sen sticker man fast den på vinglas kanten. Stilrent och fint.
  • Sofi K
    Emma84 skrev 2012-02-12 21:57:17 följande:
    Snäckor!! Sjöstjärnor!
    Snäckor har vi redan tänkt på :) Sjöstjärnor var en bra ide. Vet du om man kan köpa det någonstans typ torkade? Känns ju lite markabert, men ändå :)
  • Chicita
    Sofi K skrev 2012-02-20 10:57:32 följande:
    Snäckor har vi redan tänkt på :) Sjöstjärnor var en bra ide. Vet du om man kan köpa det någonstans typ torkade? Känns ju lite markabert, men ändå :)
    Om det inte måste vara äkta sjöstjärnor så finns det formar på bland annat panduro, men också på vissa tårt-sidor som kakburken, tårtdecor mm, där man kan gjuta tvålar eller ljusmassa eller kanske gips (jag använder dom till sockerpasta för att dekorera tårtor exempelvis).

Varför inte gjuta sjöstjärnor, sjöhästar, snäckor mm och använda som placeringskortshållare (eller texta namnen direkt på dom och använda som placeringskort)
  • sofiany

Jag tänkte göra dessa inbjudningskort, fast tyget ska vara i någon av våra färger (vit,silver och svart)

.

• Doofie
    sofiany skrev 2012-02-20 12:14:16 följande:
    Jag tänkte göra dessa inbjudningskort, fast tyget ska vara i någon av våra färger (vit,silver och svart)

.
    Mycket snyggt! :D
  • sofiany

Ja det kändes lite annorlunda och är förhoppningsvis inte så svårt. Jag har tummen mitt i handen.

• hjgs

Mitt pyssel så här långt, omslaget till vigselprogrammen, gamla korgar som jag hittat på vinden har piffats till, de silvriga ska stå på toaletterna med lite smått och gått i, den vita ska lilla systerdottern ha med såpbubblorna i. Placeringskort, inbjudningskorten är köpta men till insidan har vi skrivit ut innehållet på samma papper och med samma typsnitt som på menyerna och kört med stämpel på kanterna. På baksidan av kuvertet ar vi lackat med silvrigt sigill med två hjärtan i. Menykort, småkort till buffén och kort till engångskamerorna . Barbapappa och Barbamamma är gjorda i lera och ska bättringmålas och lackas.

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer