• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Just Me
    Martinaa skrev 2012-05-18 18:01:11 följande:
    Jag köpte två hela rullar så jag hade till både inbjudningskort och omslag till festhäften.
    Hur många inbjudningar räckte det till och hur många festhäften?
    Hur stora var inbjudningskorten och festhäftena? 
    Du & Jag 23/3-2013
  • teddy
    Emmma skrev 2012-05-16 19:20:14 följande:
    Har gjort ett tårtfat av två tallrikar och en ljusstake som jag köpt på loppis

Lite dålig bild men jag är riktigt nöjd med resultatet. 26 kr blev den att kosta.

Otroligt fint! :) va limmade du ihop dom me?
  • drömmer
    Martinaa skrev 2012-05-18 18:01:11 följande:
    Jag köpte två hela rullar så jag hade till både inbjudningskort och omslag till festhäften.
    Kan vi inte få se dina inbjudningskort och festhäften?
  • Emmma
    teddy skrev 2012-05-18 20:20:01 följande:
    Otroligt fint! :) va limmade du ihop dom me?
    Tack jag är supernöjd. Det finns ett lim på Panduro som heter
    Stone Glue Panokitt lim, som även funkar på glas. Tror det kostade 39 kr.
  • pulmonate

Idag blev det mer pyssel! 
    - Cake toppers av Cernit Clay
    - Ring Pillow i naturvitt juteväv och naturbomullsspets.
    - 70st flaggor i juteväv på pinne som gästerna kan vifta med när vi kommer ut.

Samma stuk som sakerna jag visade för inte så länge sen. Som iof ingen kommenterade så det kanske är jätte fult..Förvånad

• Solstice

Pulmonate- nej, dina grejjer är superfina och jag tycker det är kul med någon som kör på det lite mer naturliga oh romatiska som du gör!

• Monstertjejen

Pulmonate: Jätte vackert "nästa" gångna jag gifter mig så snor jag dina saker....... Jag har så svårt, för det eeeee så många olika "teman/färger jag gillar. Och denna naturliga/romantiska look ligger mig varmt om hjärtat!!! Gillar iden med vimplarna!!, Vill se bilder!

• pulmonate

Hehe, vad bra att ni gillade dem! Skrattande 
    Här kommer de senaste sakerna.

Cernit cake toppers är nu "färdiggräddade". Dessa fotona var iof tagna innan jag satt in dem i ugnen. Killen blev lite böjd sidledes så han ser lite kortare ut nu, men det är fortfarande ok. Den lille hunden är vår Chihuahua, Peanut. Så dom är heller inte lika glansiga nu. Det är första gången jag försöker göra något sånt.

För de som vill göra egna caketoppers kan jag tipsa om FIMO soft istället för Cernit. Cernit var så hårt att arbeta med. Men det kan finnas en mjuk version av den med, är inte säker.  
    Ett armband gjort av ett av mormors gamla pärlhalsband samt ett annat smycke i silver som var hennes. Det blir "something blue" och "something old". Plus ett sätt att hedra henne. Har även testat här hur det skulle se ut med en enkel slät vigselring tillsammans med min förlovningsring i vitt guld. Vad tycks?  Ringkudden

• Lady Lancelot
    pulmonate skrev 2012-05-22 17:56:56 följande:
    Hehe, vad bra att ni gillade dem! Skrattande 
    Här kommer de senaste sakerna.
    Cernit cake toppers är nu "färdiggräddade". Dessa fotona var iof tagna innan jag satt in dem i ugnen. Killen blev lite böjd sidledes så han ser lite kortare ut nu, men det är fortfarande ok. Den lille hunden är vår Chihuahua, Peanut. Så dom är heller inte lika glansiga nu. Det är första gången jag försöker göra något sånt.

För de som vill göra egna caketoppers kan jag tipsa om FIMO soft istället för Cernit. Cernit var så hårt att arbeta med. Men det kan finnas en mjuk version av den med, är inte säker.  
    Ett armband gjort av ett av mormors gamla pärlhalsband samt ett annat smycke i silver som var hennes. Det blir "something blue" och "something old". Plus ett sätt att hedra henne. Har även testat här hur det skulle se ut med en enkel slät vigselring tillsammans med min förlovningsring i vitt guld. Vad tycks?  Ringkudden

Vilka fina, roligt att penut oxå får vara med på ett hörn. Armbandet var fantastiskt vackert o tanken bakom att både få in fått och blått och hedra farmor var super.
  • Nudax

Hej där! Ett budgettips gällande kläder till bröllopet.

Jag ska ha en halterneck-klänning och visar gärna axelparti och så i den. Däremot är jag inte nöjd med mina överarmar som är lite för stora i mitt tycke varpå jag valt att ha en bolero till klänningen. Jag har sökt en del på nätet och den variant jag vill ha (spets - så man ser igenom klänningen så mycket som möjligt, ärmar som täcker armarna men inte för mycket av axlarna/bröstkorgen) kostar allt från 400 upp till 7/800kr att skicka efter.

För ett par veckor sedan gick jag in på Gina Tricot och där fann jag en spetströja, magkort med långa ärmar för 99kr! Köpte med mig den hem och klippte upp + sydde om framsidan och voilá! Blev riktigt nöjd =)

orginalet (fram-googlad bild)

Min bollero efter att ha sytt om orginalet! Ska ev, klippa av och korta ärmarna sen också.
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer