Nån mer som saknar sin mamma? Förlorat en förälder?
Undrar bara om det finns nån mer som känner som jag, som har förlorat sin mamma eller kanske sin pappa alldeles för tidigt och nu i giftastider kanske påminns ännnu mer om förlusten...
Min mamma tog livet av sig för sex år sedan men det kunde lika gärna ha varit några månader sedan lika väl som det var en evighet sedan... Hade idag mina vänner på besök för första gången i mitt hem (trots att vi varit vänner i nästan tre år har det aldrig blivit att vi varit hos mig) de fick se min mamma på foto och kommenterade hur otroligt lika vi var. (de vet att hon är död) Jag har alltid förnekat det, kanske som en slagt flykt från att tänka på min mamma och hennes dödsfall... men nu kan jag verkligen inse att vi ÄR väldigt lika utseendemässigt även fast jag fått snäppet mörkare drag från min pappa.
Hur som helst stod jag med fotografiet i min hand nyss och kände hur ont det gjorde i mitt hjärta och hur mycket saker jag skulle vilja säga till henne som jag inte kan säga... ibland önskar jag bara att hon vore här så jag bara kunde få tala om vissa saker för henne.... saknar...
Nu i bröllopsplaneringstadiet blir man än mer påmind om att man inte har sin mamma i livet... känner nån likadant?
Jag har som tur e bra kontakt med min pappa men känner ändå en väldigt saknad och alla "varför"- frågor väcks åter pånytt igen. De har liksom legat i träda... men nu återuppstår de på nåt sätt...
lite ledsen bara och önskar så att jag kunde prata med min mamma även fast det inte går...
Nån som känner samma eller liknande eller nån som bara har nån tröst får gärna komma med pepp.. :)