Emblas Mamma skrev 2011-01-09 19:40:29 följande:
jaha du menar så:)
Ja kalrt vi vill göra utflykter i thailand! Men vi bor i en liten håla och jag vet inte riktigt om det funkar att fixa utflykter på tiotals mil härifrån:)
Bara någon ska ge ett presentkort så kommer dom antingen få beställa på internet eller åka 10 mil till närmsta storstad:) hehe.. jobbigt!
Därför önskar vi oss pengar med så vi kan spara dom till utflykter och sånt:) Men jag hade blivit jätteglad för utflykter med om någon hade kunnat skaffa fram det:)
Vill gärna både rida på elefanter och besöka nationalparket och ta en och annan båttur:) Ska bli jättespännande! Kanske rida på stranden i solnedgången? :)
Jag förstår vad du menar.... Men vi har sån tur att hotellet vi ska bo på har publicerat på deras hemsida vilka utflykter och andra saker man kan göra och även specifícerat med pris i USD.
Min sambo håller på att göra en hemsida till oss så där kommer vi att lägga upp vår önskelista. Han kommer att göra så man kan boka sin gåva så det inte blir dubbletter.... Det kanske inte är jättekul att åka och fiska varje dag
Vi kommer lägga upp de bilder som hotellet har vid respektive "grej" och sen önska oss USD alt. SEK.
Sen får gästerna skriva vad de ger oss bidrag till och lämna över kuvert med bidrag i en resväska på presentbordet! Jag hoppas att det får folk att tycka att det är roligare att ge pengar....
TheD skrev 2011-01-09 21:31:43 följande:
Det lägsta i mina ögon bör vara 500:- Men eftersom det är bröllop tycker jag det ska börja på 1000:- spec när det är familj/släkt.
Allt under 500:- är nästan en förolämpning haha
Då smäller du nog av när du hör det här! Jag har varit på ett bröllop där
bestman inte gav någonting överhuvudtaget till brudparet.....