Får ni ekonomisk hjälp av era föräldrar eller andra?
:)
Våra föräldrapar bidrog med 10 000 kr var för vårt bröllop. Detta var inget vi hade förväntat oss utan blev glada och tacksamma för att de gjorde.
Totalt tror jag att bröllopet slutade på 50 000 - 55 000 kr då är resa och allt annat inräknat. Vi valde att ha ett litet bröllop med endast den närmaste familjen och vänner. Totalt 25 personer. Ingen stor fest efteråt eftersom vi åkte direkt på bröllopsresa. Däremot bjöd vi på buffé på restaurang samt tårta och kaffe.
De största utgifterna blev:
Resan ca 20 000:-
Mat och dryck ca 10 000:-
Ringar ca 6000:-
Brudens kläder, hår, smink mm ca 10 000:-
Övriga utgifter var hyra av frack, brudnäbbskläder, blommor, trycksaker, framkallning av foton.
Vi bestämde datum för när vi skulle gifta oss i augusti och bröllopet var i november samma år. Under denna tid sparade vi ihop de 30 000 kr som vi stod för. Vi hade inga tidigare sparpengar som vi tog av eftersom vi nyligen har köpt hus och det mesta gick till kontantinsatsen och pantbreven. Om vi inte hade fått bidragen från våra föräldrar hade vi fått spara lite till själva. Utan bidragen hade vi nog valt att ha buffén hemma istället för på restaurang och jag hade nog sparat in lite på mig själv. Kanske inte gjort naglar, fötter och vaxat benen osv på salong utan gjort det själv istället.
Inkomsten för mig är ca 23 000 efter skatt och för min man ca 16 000 per månad.