• 363

Sex på bröllopsnatten ett måste?

Att man ska ha sex på bröllopsnatten har ju länge varit en självklarhet men hur är det idag?
    Vad tycker ni ska man ha sex på bröllopsnatten?
    Ni som hade/inte hade vad berodde det på?

Kommer ni alla ha supersexiga underkläder och satsa på en het natt eller kommer ni köra på bekväma underkläder och sova när ni kommer hem?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?
  • 363

Själv är jag lite kluven om hur jag ska göra med underkläderna. Snygga spets, fula formande eller vanliga mjuka bommulsunderkläder? Kommer jag orka ha sex på natten eller kommer jag vara helt slut och tvärslockna, har en belägenhet till att göra det när jag lägger mej framförallt efter några glas vin.

• sotast

Jag skulle verkligen bli uppriktigt ledsen om min blivande inte hade ansrängt sej med snygga underkläder. Det hör liksom till och det skulle kännas som om hela bröllopet var förstört om vi inte hade sex, vilken man vill ha ett sexlöst förhållande??

• 363
    sotast skrev 2011-01-26 15:27:27 följande:
    Jag skulle verkligen bli uppriktigt ledsen om min blivande inte hade ansrängt sej med snygga underkläder. Det hör liksom till och det skulle kännas som om hela bröllopet var förstört om vi inte hade sex, vilken man vill ha ett sexlöst förhållande??
    Men bara för att hon kanske är trött efter en lång dag så betyder ju inte det att ni kommer ha ett sexlöst förhållande?!
  • sotast
    363 skrev 2011-01-26 15:35:01 följande:
    Men bara för att hon kanske är trött efter en lång dag så betyder ju inte det att ni kommer ha ett sexlöst förhållande?!
    Nej men att inviga det nya äktenskapet med sex tycker jag är en självklarhet. Hon får faktiskt ställa upp pigg eller inte!!
  • Zelmah

skulle inte vilja ha sex med nån som är för trött och hellre sover. Hur spännande är det om den andre bara ligger där?  Båda ska ju va sugna, det handlar ju om något ömsesidigt som båda är överens om. Vem vill ha sex med en person som egentligen inte har lust och hur bra blir det sexet? Då är det väl bättre att ha skönt sex på morgonen när båda är utvilade istället. Mycket bättre för båda. Sex är ingen rättighet, det är något man får och som båda i samspel möts upp i. Ingen ska behöva "ställa upp".. känner man sig tvingad blir man oftast inte kåt heller... Sen tror jag att mycket spänningar efter all stress kommer att släppa så man kanske inte kommer vara helt i form heller.. hört många som snackat o sprängande huvudvärk, tårar, frossa mm

Nog bra att inte förvänta sig sex, blir det sex så är det istället en positiv bonus. Fan vilken press om man är tvungen o sen inte riktigt vill liksom... Kommande sexliv påverkas ju knappast av en enda kväll.

vi kommer nog vara både trötta o fulla så det kommer nog inte att funka så bra för honom heller misstänker jag.. Dagen efter ett kalas däremot brukar vi ju vara mer än lovligt sugna Skrattande Men vi får se vad som händer! Vem vet? jag röstar "annat" eftersom det är öppet för både ja och nej. Ingen press här.

• sotast
    Zelmah skrev 2011-01-26 15:48:10 följande:
    skulle inte vilja ha sex med nån som är för trött och hellre sover. Hur spännande är det om den andre bara ligger där?  Båda ska ju va sugna, det handlar ju om något ömsesidigt som båda är överens om. Vem vill ha sex med en person som egentligen inte har lust och hur bra blir det sexet? Då är det väl bättre att ha skönt sex på morgonen när båda är utvilade istället. Mycket bättre för båda. Sex är ingen rättighet, det är något man får och som båda i samspel möts upp i. Ingen ska behöva "ställa upp".. känner man sig tvingad blir man oftast inte kåt heller... Sen tror jag att mycket spänningar efter all stress kommer att släppa så man kanske inte kommer vara helt i form heller.. hört många som snackat o sprängande huvudvärk, tårar, frossa mm

Nog bra att inte förvänta sig sex, blir det sex så är det istället en positiv bonus. Fan vilken press om man är tvungen o sen inte riktigt vill liksom... Kommande sexliv påverkas ju knappast av en enda kväll.

vi kommer nog vara både trötta o fulla så det kommer nog inte att funka så bra för honom heller misstänker jag.. Dagen efter ett kalas däremot brukar vi ju vara mer än lovligt sugna Skrattande Men vi får se vad som händer! Vem vet? jag röstar "annat" eftersom det är öppet för både ja och nej. Ingen press här.
    Jodå jag håller då på filosofin "sov du så knullar jag."  Skämt åsido men jag skulle tycka att det kändes jättekonstigt att inte få älska med henne på VÅR dag. Jag gifter ju mej med hela och vill den natten ha tillgång till hela henne. Vistt ska man inte behöva ställa upp men jag tycker man iaf kan anstränga sej, det finns mycket i bröllopsplanerna som jag gärna hade vart utan men som jag gör för hennes skull. Då tycker jag hon kan anstränga sej lite för min skull också!
  • Zelmah

angående underkläderna så kommer jag att välja underkläder som inte syns igenom klänningen, det är det viktigaste kriteriet de måste uppfylla. Kul med snygga underkläder men de ska ju inte synas igenom liksom! Då får jag hellre byta underkläder när vi kommit till hotellet eller vart vi nu sover. Tänker ju inte ta en spetsbh med massa kanter o ojämn yta som syns utanpå. eller ett par trosor med skarvar som inte gynnar även fast de är superläckra i sig utan kläderna ovanpå..

Hatar när kanter syns, ser skabbigt ut. "Osynliga" underkläder är ju kanske inte alltid snyggast men som sagt man kan ju faktiskt byta sen om det är viktigt. Min m2b vet vilka underkläder som min klänning kräver så han bryr sig inte... men han tänder iofs på mig även fast jag är "svettig o iklädd en sopsäck" som han själv säger haha! Sexiga underkläder är mer för min egen skull känns det som, han vill bara slita av dem ändå ju Flört

• SnartFruSir

Jag har inte bestämt underkl'der ännu. Men förmodligen bekvämt och snyggt. Däremot tänkte jag "slip into something more comfortable" på hotelrummet.

Jag tycker inte det är ett måste för alla men jag vill gärna att vår första natt som gifta ska vara speciell. Och då hade det känts lite som att man blev snuvad på konfekten om man inte älskade då. Man kan ju sova länge dagen efter liksom ;)

• sotast

Nej när det gäller underkläder förstår jag att det kan vara mycket att tänka på. Jag önskade mej att hon skulle ha röda underkläder men det kunde tydligen synas genom klänningen. Riktigt snygga underkläder var med svårt tydligen då hon inte kan ha axelband utan måste ha någon utan då klänningen är utan.

Men det där med att byta om till andra när man kommer hem var ju en smart idé.:) Jag tycker min fästmö alltid är sexig men att göra natten lite mer speciell med riktigt snygga underkläder skulle vara super.  Precis som att ett bröllop där bruden inte har en brudklänning inte känns lika speciellt.

• Zelmah

I en tidigare tråd var det nog ca 70%, om jag inte minns fel, som sa nej till sex på bröllopsnatten. Har även läst många ggr tidigare i tidningar att det för de flesta inte blir nåt älskande då men dagen efter istället.

Ska se om jag hittar den tråden...

Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?