PimPim83 skrev 2012-12-21 12:31:17 följande:
Min kusin och hans fru hade inga solosånger i kyrkan när de gifte sig . De hade bara psalmer och det var ingen som tyckte att det var konstigt. Det är klart att man inte måste ha sånger (förutom psalmerna då) :)
Det finns inget estetgymnasium i närheten där du kan fråga om det finns någon duktig sångare/sångerska annars?
Pagnie skrev 2012-12-21 12:54:15 följande:
ja jag förstår det. ibland har man inte tid helt enkelt. jag har faktiskt ganska nyligen kommit tillbaka hit jag med. var ett tag när man verkligen inte hade tid med något alls.
Ja hoppas du hittar några fina då. Jag hittade faktiskt mina på etsy. Fick dom på två dagar :D helt underbara var dom.
ja det är ju ett problem det. vi har bokat en solist till kyrkan som kommer sjunga. Min systers bästa kompis ska sjunga i kyrkan så hon kommer sjunga två låtar.
Hon sjöng på min systers bröllop också så vi vet att hon är jätte duktig. Men kan ni inte kolla med någon gymnasieskola eller något som har estetprogrammet eller liknande?
CoG skrev 2012-12-21 17:45:52 följande:
Det är inget måste alls, blir fint utan också. Särskilt då det är i kyrkan då det ändå är med psalmer.
Vid en borgelig vigsel skulle det inte bli mkt alls om ignen sjöng...
Förra gången jag gifte mig hade vi bara psalmer och det gick hur bra som helst.
Men den här gången kommer en tjej här från BT att sjunga i kyrkan och det ser jag framemot :)
Det där med estetgymnasiet var ju smart! Har inte ens tänkt på det.. Å andra sidan är mina syskon väldigt bra på att sjunga. Funderade ett tag på att de skulle få sjunga något, men samtigigt vet jag inte ens vad jag skulle vilja att de sjöng :P Känns ju som att det ska vara något speciellt, annars kan man ju bara ha psalmer..