123ost skrev 2011-08-18 19:04:17 följande:
Vad kul att hitta fler som är ute i god tid!
Jag har skrivit i en annan liknande tråd men den är inte så aktiv.
Vi har varit förlovade i 1 år nu, helst vill vi gifta oss nästa år men tyvärr räcker inte pengarna så det får bli 2013 istället. Vi har inte bestämt så mycket utan sitter dagligen här på BT och blir inspirerad. Jag har en mapp på datorn där jag sparar allt av intresse till bröllopet!
Gästlistan är nog svårast för oss, vi har skrivit en och rensat och ändå är vi bara nere på 115 (med barn). Hur har ni gjort för att komma fram till vilka som ska få en inbjudan?
Har oxå en sådan där mapp på datorn. Oxå har jag börjat göra anteckningar i en anteckningsbok om olika idéer jag kommer på och blir inspirerad av.
När det gäller gästlistan så har vi bestämt oss för att bjuda släkten, den delen av släkten som vi har någorlunda regelbunden kontakt med. Samt våra vänner som vi umgås med regelbundet och våra äldsta barndomsvänner (även om vi inte träffar dem så ofta som man gärna velat). Sen får det stanna där. Då blir de dem som betyder mest för oss och man hinner förhoppningsvis prata med alla den kvällen. Och då vi ska spara ihop pengarna, och inte vänta i flera år på att gifta oss, så blir det en lagom kostnad som vi är känns bra för oss.
Kan man lägga pengarna på att få den dagen som vi vill men utan att allt springer iväg när det gäller ekonomin.... Så tänkte vi!