filibustern skrev 2011-10-12 08:59:36 följande:
o harre va dyrt! vi har en budget på 15-20 000. det dyraste blir väl ringen. ska försöka öra mycket själv, håller på med scrapbooking så jag kan göra inbjudningskorten, och kan ju använda konservburkar till vaser och så. vi tänkte oss ca 20 gäster (blir nog inte ens det) :P det blir närmsta familjen samt närmsta vännerna. min m2b är ensambarn, så det blir inte många på hans sida. själv har jag 4 syskon med respektive. :P vi har väl inte börjat planera så mycket. men igår kom vi fram till att vi vill ha mycket granris på bröllopet. tänkte ha en brudbukett av granris, kottar å lingon. på bordet kommer det vara granris och ev. mossa med ljus på. men vet inte hur mossa luktar, kanske luktar lite äckligt. :P men typ skogstema på vintern :)
Jo det blir dyrt. Jag hade nog kunnat tänka mig ett bröllop pa runt 80-100 gäster men om vi skulle ha haft 100 gäster sa far min man nästan bara bjuda 1 kompis. Hans familj är väldigt stor och han är skilsmässobarn sa det är en drös med nära extra syskon och deras respektive... totalt är extrasyskon plus hel syskon hela 8 stycken och alla utom en har respektive sedan en lang tid tillbaka. Min familj är "lättare" da mina föräldrar har hallt ihop sedan de var 15 och har bara mig och min bror. Vidare har jag endast en morbror med moster och tva kusiner, en faster och morföräldrar samt farmor. Sedan är släkten slut.
sa för mig hade det varit lungt med ett lite mindre bröllop men han vill dela dagen med alla sina nära och det respekterar jag sa därav blir det dyrare.
Vidare maste jag väl erkänna att jag inte alls är en pysslig och händig tjej (min fästman är händig men jobbar alldeles för mycket för att ha tid att fixa mycket själv). Sedan är det svart i Stockholm att hitta lokaler där man kan fixa mycket själva. Iaf har vi haft problem med det. Vi satsar pa att hitta en lokal där vi kan ta med oss egen alkohol men sedan blri det catering pa maten.
Later som ett väldigt vackert och intimt bröllop! Väldigt mysigt! Väldigt natur inspirerat!
:D