Tezz81 skrev 2011-10-11 20:33:32 följande:
Nej jag vet inte om och när det kan bli ett frieri... Som det ser ut nu så får jag nog stå för det själv..... Men det får gå endå.
Drömmen är ju att han ska fråga men vi får se hur det löser sig.
Han vet om att jag har bestämt datum och allt. Just nu håller han mig på halster bara. Han vill inte ha ngt stort så vi får kompromissa....
Önskar jag hade en karl som var lite mer handlingskraftig i vissa fall....
Har hittat vilken klänning jag vill ha. Vet vilken k:a m.m
I huvudet är planerar jag för fullt. Vill bara ha allt bekräftat....
www.venusbridal.com/bridals/venus-informals/V...
Min drömklänning...
Vad fin den var! Väldigt vacker. Jag har börjat kolla runt men det är så många vackra att det är svårt att bestämma sig :). Tur att det är lång tid kvar ;).
Fast det är väl häftigt att fria själv också. Då kan du ju planera själv hur du vill ha det och hur du vill att det skall gå till.
Jag har varit förlovad en gång tidigare när jag var 19 år, jag och mitt ex hade varit tillsammans länge och tyckte att det var ett naturligt steg. Men han bestämde hur förlovningen skulle gå till och inget blev alls som jag hade hoppats på.
Först tog han inte ledigt från sitt jobb (det var en röddag för alla andra) sedan kom han ändå försent till att hämta upp mig, han glömde att boka restaurang så det blev drive-in på Mcdonalds :P. Han gick inte ner på knä, frågade inte ens frågan.. osv.. allt var lite av ett fiasko faktiskt.
Sedan bröt jag förlovningen helt enkelt därför att vi var för unga och ville pröva att vara med lite olika personer och inte bara med en för resten av livet, vidare så växte vi ifrån varandra.
Nu med min nuvarande fästman var frieriet allt jag någonsin drömt om. Han planerade allt själv, bokade en romantisk resa till mig i födelsedagspresent, vi blev uppgraderade av hotellet till en superfin suite, han valde en fantastisk plats, gick ner på knä, hade bokat kyrkan redan och han hade bokat både en lunchrestaurang (han friade runt kl. 14) och en middagsrestaurang som var helt underbar.
Så genom att planera själv är du ju inte lika mycket i händerna på någon annan... men kanske är jag som är lite kontrollfreak ;)