• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

Vore inte det perfekt att önska sig?
    Att någon annan städar upp i lokalen så att man bara kan njuta av att man är nygifta istället för att behöva städa första dagen som äkta makar?

;)

• CoG
    ChristineL skrev 2012-05-07 13:24:03 följande:
    Ånej! Dock känner jag mig rätt lugn just nu, är ändå mer än ett år kvar för oss. Men det är bannemej dags att bestämma sig för kyrkligt/borgerligt. Vad kan jag använda för argument för kyrkan mot min m2b? Han säger typ att han inte vill gifta sig i kyrkan för att vi inte är kyrkliga av oss, och det stämmer ju visserligen och jag kände från början att det egentlligen inte spelade nån roll. Men, det har varit jättesvårt att hitta en lokal som passar oss och våran ekonomi framför allt. Så det är det jag har sagt, rent ekonomiskt sett är det bättre med kyrkan då man får med lokalen "på köpet". Andra tips?
    jag känner inte heller av några nervösa nerver.
    Dom infinner sig kanske tids nog? :)

Kan inte du bara säga där hemma "Vi tar och gifter oss i kyrkan" och sen är det bestämt?
    Han kanske bara håller med då det kommer till kritan.
    Man behöver inte vara superreligöis för att gifta sig i kyrkan.
  • Doofie
    FruHassel skrev 2012-05-06 19:45:55 följande:
    Är det bara jag som är bridezilla nervös att inte dagen ska bli så bra som jag vill?!
    Nope :P Jag skulle liksom vilja repetera allt så det inte blir så fumligt, och så jag vet hur allt kommer se ut och vart allt ska stå och vart alla ska gå, så jag vet hur mycket vi måste styra. Vi hade tex tänkt ha ett fackeltåg från kyrkan till restaurangen (någon minuts gångavstånd), men tänk om det blir konstigt när man ska tända facklorna.. och ska jag och min blivande ta täten och säga: "Kom så gick vi".. eller? Och när vi kommer fram till restaurangen tänkte jag att det skulle vara maschaller, fler facklor (typ oljelampor) och någon eld och så bjuds det på varm choklad med minttu - men hur vet de på restaurangen att vi kommer? Kommer vi måsta gå in och hämta dem..; "Jaha då var vi här då.. får vi nån choklad eller?" Så blir det helt tyst och alla gäster står och glor.. eller nåt.
    Tror nog att min värsta rädsla är att det ska bli tyst och stelt..
    Haha! typiskt mig att oroa mig för konstiga saker. Så neej.. du är inte ensam med nervositeten :P
  • Doofie

Förresten brudisar!
    Jag ska ju gifta mig i februari och har funderat lite på vad jag egentligen ska ha för ytterkläder. Tycker det skulle vara supersnyggt med en päls, men.. päls är ju päls (ska man ha päls eller inte) och päls är dessutom dyrt. Så hittade en lite snyggare varaiant av fuskpäls men med läderdetaljer som var på rea, halva ord. pris! Är dock inte helt säker på den.. borde jag ha en vit istället (har ju iofs inte hittat någon sådan) eller något helt annat? Min blivande tyckte inte denna var så snygg, men ibland saknar han smak haha ;P vad tycker NI?

• drömmer
    Doofie skrev 2012-05-07 19:48:39 följande:
    Förresten brudisar!
    Jag ska ju gifta mig i februari och har funderat lite på vad jag egentligen ska ha för ytterkläder. Tycker det skulle vara supersnyggt med en päls, men.. päls är ju päls (ska man ha päls eller inte) och päls är dessutom dyrt. Så hittade en lite snyggare varaiant av fuskpäls men med läderdetaljer som var på rea, halva ord. pris! Är dock inte helt säker på den.. borde jag ha en vit istället (har ju iofs inte hittat någon sådan) eller något helt annat? Min blivande tyckte inte denna var så snygg, men ibland saknar han smak haha ;P vad tycker NI?

Jag tyckte den var skitsnygg, men lite synd att den inte finns i ljusare just till bröllopet. Själv hade jag nog velat ha en ljus, men annars var den som sagt snygg !!
  • Doofie
    drömmer skrev 2012-05-07 20:14:00 följande:
    Jag tyckte den var skitsnygg, men lite synd att den inte finns i ljusare just till bröllopet. Själv hade jag nog velat ha en ljus, men annars var den som sagt snygg !!
    Jaa.. kanske hade varit snyggare med vitt ändå, :/ får se om jag hittar någon lika passande men i vitt! Men kan ju vara lite snyggt med mörkt till vit klänning också, tänker jag..
  • Ekna

Den var jätte snygg :) fördelen med den elr ju att du kan använda den sen med :) sen tänk så här hur länge har du den på dig? Ska ni vara ute länge kankse de är roligare med en vit men ska du bara ta dig från det ena till det andra stället så varför inte denna. Som sagt super snygg :)

• drömmer
    Doofie skrev 2012-05-08 08:59:04 följande:
    Jaa.. kanske hade varit snyggare med vitt ändå, :/ får se om jag hittar någon lika passande men i vitt! Men kan ju vara lite snyggt med mörkt till vit klänning också, tänker jag..
    Ja det kan det absolut vara. Och till ett bra pris, kör på!!

Som ekna säger, ska du bara ha den en kort tid spelar det ju inte ingn roll om den är mörk. Festen kommer ni ju ha inomhus sen gissar jag .
  • Doofie

Sant! Det är ju till fotograferingen också i så fall, den del som är utomhus iallafall :) Men tänkte också att det är bra att ha den, för den kan man ju använda efter bröllopet också. Först ville jag ha en vit cape, skulle vara skitsnyggt! Men, hur ofta kan man använda den efteråt? ;)

• Ekna

Håller med dig om det :) jag är inne på vitcape men Gud så svårt att hitta i rimligt pris så ska se om jag kan få uppsytt men kankse är lite onödigt men ja jag tänkte även fixa så mina tärnor och min ena lilla brudnäbb har detta å hela medföljer så att säga :) men får ju se hur de blir med den saken :) har du köpt klänningen?

Svar på tråden Brud 2013