• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • 88kaktus85
    sophiebus skrev 2012-06-13 22:51:28 följande:
    här har ni en till som ska gifta sig 2013 =) närmare bestämt den 3/8 =)
    blir skit stressad nu när många av er andra redan bokat kyrka å lokal m.m
    vi har bestämt att vi ska vara i skultuna kyrka (utanför västerås) om det nu inte är upptaget, lokal sånar vi fortfarande om =)
    Jag bokade kyrka och lokal i västerås förra veckan ska gifta oss 17/8 2013, det fanns knappt nå lokal kvar där vi ville vara :/ vet att skerike är jätte svår att boka om ni har tänkt där. :) Skultuna kyrka är jätte fin :)
  • PoS

Hej hej! Har läst "i smyg" men nu hoppar jag också in här...bättre sent än aldrig eller tanken är att vi ska gifta oss i juni 2013 o ni är de enda som vet! Jag friade häromdagen o har kollat in här sen dess men nu känns det mer verkligt när jag skriver här haha..

• CoG
    PoS skrev 2012-06-14 20:44:17 följande:
    Hej hej! Har läst "i smyg" men nu hoppar jag också in här...bättre sent än aldrig eller tanken är att vi ska gifta oss i juni 2013 o ni är de enda som vet! Jag friade häromdagen o har kollat in här sen dess men nu känns det mer verkligt när jag skriver här haha..
    Välkommen!!
  • sophiebus
    88kaktus85 skrev 2012-06-14 19:38:30 följande:
    Jag bokade kyrka och lokal i västerås förra veckan ska gifta oss 17/8 2013, det fanns knappt nå lokal kvar där vi ville vara :/ vet att skerike är jätte svår att boka om ni har tänkt där. :) Skultuna kyrka är jätte fin :)
    jasså va roligt, är ni oxå från västerås? =)
    vart ska ni ha bröllopsfesten?
    vi funderar på att ha ett ute bröllop å försöker hitta en passande lokal men hittar absolut ingenting.
    hur långt har ni annars kommit i planerna =)

• funnybunny84
    PoS skrev 2012-06-14 20:44:17 följande:
    välkommen!
    ChristineL skrev 2012-06-14 15:57:18 följande:
    Vi blev så chockade så vi frågade inte ens. Tyvärr har så har dom haft flera som misskött sig rejält när dom har lånat ut lokalerna tidigare så därav alkoholförbudet, vilket man ju kan förstå men ändå tråkigt. Dansförbud däremot känns jättekonstigt!
    alkoholförbudet kan jag förstå om folk inte har skött sig innan men dansförbudet förstår jag inte!
    aldrig hört det innan att en lokal har dansförbud!

• Just Me
    ChristineL skrev 2012-06-14 13:34:58 följande:
    Okej, nu har vi varit och kollat på vår kyrka, kyrkstuga och försammlingshem. Jättefina lokaler verkligen! Men hon var väldigt snabb med att säga att det inte får serveras sprit eller annan form av alkohol. Eventuellt brudskål. Och det får inte förekomma dans. Nehepp, inte mycket till bröllopsfest då eller vad säger ni andra? Tungan ute
    Är det Svenska Kyrkans lokaler? 
    Du & Jag 23/3-2013
  • ChristineL
    Just Me skrev 2012-06-15 16:58:55 följande:
    Är det Svenska Kyrkans lokaler? 
    Du & Jag 23/3-2013
    Ja, det är det. Förstår naturligtvis att dom inte uppskattar fylleslag där, men till en bröllopsmiddag...
  • Just Me
    ChristineL skrev 2012-06-15 17:12:00 följande:
    Ja, det är det. Förstår naturligtvis att dom inte uppskattar fylleslag där, men till en bröllopsmiddag...
    Ahaaa...då förstår jag inte dansförbjudet! Alkoholförbudet kan jag förstå, just pga att de kanske haft dåliga erfarenheter sen förut? Och jag tror det är rätt vanligt med alkoholförbud i förs.hem...?
    Men dansförbudet förstår jag inte alls Vem var det ni pratade med som sade det om dansförbudet?  
    Du & Jag 23/3-2013
  • ChristineL
    Just Me skrev 2012-06-15 17:14:08 följande:
    Ahaaa...då förstår jag inte dansförbjudet! Alkoholförbudet kan jag förstå, just pga att de kanske haft dåliga erfarenheter sen förut? Och jag tror det är rätt vanligt med alkoholförbud i förs.hem...?
    Men dansförbudet förstår jag inte alls Vem var det ni pratade med som sade det om dansförbudet?  
    Du & Jag 23/3-2013
    Det var deras vaktmästare/husmor som visade oss kyrkan och kyrkstugan som ligger i anslutning till varandra, försammlingshemmet som ligger en bit bort visades av en annan person, och båda två sa det  i typ samma mening "Nej, ingen alkohol. Och ingen dans."

Nåväl, vi har bestämt oss för borgerlig vigsel vid Gräfsnäs slottsruin och fest i byggdegården eftersom vi båda två blev väldigt förtjusta i det på en gång. 
  • 88kaktus85
    sophiebus skrev 2012-06-15 07:45:08 följande:
    jasså va roligt, är ni oxå från västerås? =)
    vart ska ni ha bröllopsfesten?
    vi funderar på att ha ett ute bröllop å försöker hitta en passande lokal men hittar absolut ingenting.
    hur långt har ni annars kommit i planerna =)

Ja vi bor i västerås :) Är dock fråm skultuna/haraker från början.

Vi ska ha den i Badelunda mitt i mot kyrkan. Vi håller på och gör en budget. Har inte köpt något men tittar väldigt mycket på internet :) Mycket tips och ideér :) Har dock hittat en klänning jag vill ha, livrädd att den inte ska finnas kvar när det är dax för att köpa den så får se om jag skickar efter den ändå och hoppas den passar och att inte kroppen förändras på ett år ;)

Svar på tråden Brud 2013