• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • PoS

Vad roligt, vi kommer också ha blått som färg då det är bådas favorit men det kommer även vara någon annan färg. Vi får se vad det blir. Vi har inte ens bestämt vilket typ av bröllop vi ska ha. Kanske ska börja där

• Makeupmyday
    PoS skrev 2012-06-15 21:43:13 följande:
    Idag är det (förhoppningsvis) ett år kvar tills jag är gift! Jag blev lite stressad av att alla var ute i så god tid så jag skyndade att höra av mig till vår kyrka men de bad mig återkomma i september eftersom de inte har gjort planeringen än för nästa år. Blir till att vackert vänta o se om vi hinner först att boka 15/6! Hur går det för er andra med färgteman o allt? Jag är inne i inspirations-fasen där jag kollar ALLT o bara köper alla temabröllop rakt av, vill ha alla stilar! Men det går ju inte. får sansa mig lite.
    Vi har valt vår-grönt och vitt till färgtema, eventuellt med inslag av ljust rosa. :) Jag tycker att ganska många saker ändå är hyfsat lätta att bestämma men tårtan ger mig huvudvärk du jag brukade jobba som konditor innan. Jag tänker inte göra tårtan själv då det betyder otur, men min konditorkompis från skolan ska göra den. Och det finns ju så mycket gott och fint och så många stilar *gah*.... Så DET beslutet kommer att bli riktigt svårt för mig, jag vill verkligen att gästerna ska säga WOW!
  • sommaren13

Vi börjar verkligen komma nånstans, idag har vi suttit och pysslat med festhäftena och har nu en mall på dom som vi ska skriva ut sen när vi har fixat bordsplacering och info om gästerna, men det blir ju efter osa den 30:e juni nästa år
    Men det är skönt att  ha det på papper nu, så sen behöver vi bara skriva ut den sen.

Vi ska sätta oss och komma fram till hur vi ska forma placeringskorten så det är klart också. Skönt när man kan ta lite pö om pö och sprida utgifterna.

Sen har jag fått för mig att jag ska sy stolsöverdrag och det kommer ju ta sin lilla tid, det kommer bli rätt många vändor på ikea haha Behöver sy runt 100 överdrag...puh....nåt att göra under dom trista vintermånaderna

Hur går det för er andra? 

• Just Me

Vi kommer att ha mörklila (tänk plommon-lila) och olivgrönt. Har gjort STD korten och det blir sååå snyggt!!!

Rosa/brunt är också superfint, men jag fick inte igenom något med rosa. Inte min sambos favoritfärg direkt

Du & Jag 23/3-2013
  • TweetyBruden
    88kaktus85 skrev 2012-06-11 20:15:55 följande:

I västerås i Badelundakyrka, du då? :)

Va kul med samma datum, då kanske man kan ge varandra tips och ideer när man lär ha vissa saker klara :)

Vi ska också gifta oss i badelunda k:a! Fast den 25/5. Sen ska vi ha festen i kyrkskolan på andra sidan vägen! =)
  • 88kaktus85
    TweetyBruden skrev 2012-06-17 21:27:07 följande:
    Vi ska också gifta oss i badelunda k:a! Fast den 25/5. Sen ska vi ha festen i kyrkskolan på andra sidan vägen! =)

Va kul! Vi ska också ha festen där :)

• ThereseV

Vi har också lite problem med färgtemat.. Har hela tiden varit inne på lila, men nu har lokalen vi ska vara i stora maffiga röda gardiner och det känns inte som att det riktigt fungerar. Jobbigt när man varit helt inställd på en sak, svårt att tänka om...

• TweetyBruden
    88kaktus85 skrev 2012-06-17 21:30:55 följande:

Va kul! Vi ska också ha festen där :)

=)

Har du reagerat på att man "bara" får spela musik till kl 01?? Jag är lite orolig att folk ska tycka att det är snålt, man vill ju inte känna att man typ slänger ut gästerna och säger att nu är det slut! Samtidigt vet jag att andra har haft fest där men har hållit på längre, så kanske är det en sån där regel som finns men som ingen följer??

• 88kaktus85
    TweetyBruden skrev 2012-06-17 21:47:14 följande:

=)

Har du reagerat på att man "bara" får spela musik till kl 01?? Jag är lite orolig att folk ska tycka att det är snålt, man vill ju inte känna att man typ slänger ut gästerna och säger att nu är det slut! Samtidigt vet jag att andra har haft fest där men har hållit på längre, så kanske är det en sån där regel som finns men som ingen följer??

De sa till oss att oftast är de som bor där borta när det är bröllop. Har inte hunnit tänkt så mycket på det men kan väl tänka mig att man sänker musiken då men inte stänger av. Förhoppningsvis är de bortresta för hyra jag en lokal så skulle gärna vill jag spela musik hur länge jag vill!! Speciellt när det är ute på landet.
  • FruHassel

Vi var på ett bröllop och var tvungna att lämna kl. 01, det kändes väldigt snopet att inte kunna fira hur länge som benen orkade ...

Svar på tråden Brud 2013