Herrejösses vad ni skriver! Skrev här i tråden för någon vecka sedan men det hade lika gärna kunnat varit förra året! Men så himla roligt att ni är så aktiva! Och att ni kommer med så mycket tips.
Som jag skrev tidigare i tråden, vilket jag är helt övertygad om att ingen minns , så skulle jag vilja ha en kortare klänning. Jag och maken kör ett väldigt annorlunda bröllop. Ja, ni läste rätt, vi är redan gifta! Åkte in till stadshuset i våras och gifte oss med vittnen från kommunen så att alla papper skulle kunna ordnas samt att pass och körkort skulle bli klara. Sedan åkte vi utomlands och har varit här sedan dess. Kommer hem i augusti.
Vi vill inte ha något stort bröllop för vi har varken tid eller lust att ordna det. Vår plan är att lämna bort sonen, bli sminkad och får håret uppsatt hos frisör, bli fotograferade, åka till en vacker och personlig plats där vi dricker champange och lovar varandra evig trohet och kärlek och sedan åker vi på spahelg och bara unnar oss och myser. Bröllopsresan gör vi FÖRE vi gifter oss på "riktigt", om ni förstår vad jag menar. Nu jobbar maken här men innan vi åker hem så har vi tre veckors semester och det blir vår bröllopsresa. Flygresan och boendet är betalt då det är bara uppehället här samt resor inom landet som vi betalar. Vilket gör att vi verkligen kan lyxa till det.
Men åter till klänningen! Egentligen hade jag velat ha en klänning med en massa tyll och spets och släp, men eftersom vi kör på ett sådant här enkelt bröllop så vill jag ha en kortare klänning. Har gått igenom hur många sidor som helst och har äntligen valt ut tre klänningar. Men jag har vissa funderingar till dem som ni gärna får hjälpa mig med .
Klänning nr 1.
Här är jag lite osäker på nederdelen om det verkligen är snyggt. Och hur tror ni att den ligger mot kroppen vid höfterna? Syns varje liten grop i rumpa och lår kanske?
Klänning nr 2.
Den här gillar jag verkligen. Bra längd, verkligen superfin! Men vad är det för vita streck uppe vid bysten? Och som faller vid hennes händer? Är det något hon släpper ner? Men hur kan det vid bysten ligga så symetriskt i så fall? Vad tror ni att det är? Denna klänning skulle jag vilja ha med rosa band vid midjan. Och du utan strecken, vad det nu kan vara.
Klänning nr 3.
Och så den sista klänningen som jag också tycker är superfin. Skulle vilja ha den med rosa band och ingen blomma. Men jag är rädd att den kommer att vara lite för lång, så att det ser ut som att den skulle varit lång men är några cm för kort. Sedan funderar jag på bandet, på bilden ovan så är ju bandet vitt när man ser klänningen bakifrån, vill ju att bandet skall vara rosa runt om?
Just klänning nr 3 kanske
Pinkgrape kan svara på? För jag såg att du beställd en sådan klänning. Hur lång är du? Och hur lång är klänningen på dig? Hur går ditt svarta band hela vägen runt? Och så givetvis snörningen, hur ser det ut på den klänningen? Du har ingen möjlighet att lägga upp en bild bakifrån?
Vad tycker ni om dessa tre klänningar? Åsikter om vilken jag skall beställa?