• Callie

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Pinkgrape: Vad fin klänningen var! Så synd att den var för liten för dig. Och riktigt trist att klänningen kom utan snörning. Hoppas nu att den nya klänningen sitter som smäck Solig. När gifter du dig?

• Callie

Sasssyy: Vad duktig du är med viktnedgången! Jättefin klänning du spanat in.

1700tal: Vilken vigselring! Jättefin! Jag har också blandat princess och briljanter och det fungerar utmärkt.

Detta är min förlovningsring:

Fast jag har låtit en smed göra en liknande. Min ring har kanalfattning istället och med bättre diamanter än vad Schalins erbjuder. Samt är i orodinerat vitt guld.

Eftersom vi fick så bråttom med att ordna vigselring (planen var först att vi skulle gifta oss utomlands men nu gör vi ju det hemma istället) så vi hade bara en vecka på oss att få hem en ring. Så då fick det bli en Schalins istället.

Min vigselring:

Fast i orodinerat vtt guld. Princessen är 0,30 ct. Tyvärr erbjuder inte Schalins så bra kvalitet på så här stora princesser, så om tio år kommer stenen inte se så rolig ut längre. Men maken har lovat att var tionde år byter vi ut stenen och det säger jag inte nej till Skrattande.
  • Callie

Det är bara på stora Princessen som inte har så bra kvalitet. Men dina brilljanter på din ring håller högre kvalitet än på min. Plus att brilljanter glittrar mer. Så du gjorde ett bra val!

• Callie

1700tal: Precis, de tar sämre kvalitet för att hålla nere priserna. Men nu är givetvis min ring jättefin även om den inte blingar lika mycket som brilljanterna. Men jag tycker princesser är snyggare Skrattande.

Minuz: Vilken klänning! Men jättesvårt att se hur den skall sitta på dig. Men den är väl inte för liten att stänga om du får hjälp? Ser fram emot bilder när den sitter på ordentligt.

• Callie

Tjejer! Har ni några tips på sidor där man kan beställa kravatter och västar? Är det My Tuxedo och Suitopia som gäller?

• Callie
    1700tal: Härligt att volangdrömmen äntligen är på gång. Ser fram emot att se den på dig när den väl kommer fram.

Knopan: Jag blekte tänderna i höstas och det var verkligen det bästa jag gjort! Gjorde det hos Folktandvården och det kostade 3500 eller 3600 kr. Det är skenorna som är dyra att göra. De rekommenderar att man gör om det under 1-3 dygn med blekning en gång om året eller vart annat beroende på hur fort tänderna blir gula igen. Och då kostar bara tandblekningen några hundralappar.

1700tal: Stackare som får såna ilningar! Jag har själv förstört mitt tandkött vid två kindtänder. Fattade inte vad som hände men tillsammans med min tandhygienist kom vi fram till vad som blev knas. Bytte tandborste som var hårdare än min förra (köper alltid mjuk!) och börjar alltid borsta på samma ställe, vilket gjorde att tandköttet har dragit sig tillbaka vid dessa två tänder. Skittrist och det kommer aldrig ner igen. Dock hade jag inga problem under blekningen. Eller, det kändes som att tänderna blev porösa och skulle gå sönder av minsta lilla.

Här går planeringen annars snabbt framåt!

Fotografen är bokad: fotograftheresehagstedt.se/
    Ev kommer vi ta bilderna vid Gunnebo slott, har inte riktigt bestämt mig ännu.

Frisören och make up bokad: www.salongnoblesse.se/brollop.html
    De tar 1800 för smink och frisyr då jag bara vill locka håret och ha i eget löshår. Ev liten uppsättning där bak

Restaurang bokad: www.rivercafe.se/
    Blir trerättes med vinmeny. Ev tårta, har ej bestämt mig ännu

Floristen bokad. www.lindomefloristerna.se/

Och inbjudningskorten, placeringskorten och tackkort skall beställas i helgen hos www.kortdesign.se/
    Om ni går in på bröllopskort, visa kategorier, välj hjärtan. På första sidan finns Silver Feeling, dessa tar vi!
    Och det bästa av allt är att jag mailade och frågade om de kunde tänka sig att sätta frimärken på korten samt posta dem då vi befinner oss utomlands och det gör de, för 8 kr extra/ kort. Så glad! Nu slipper jag köpa inbjudningskort här och skriva för hand....

Brudklänning: www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=1183

Ringar har vi redan, och de har jag ju redan visat upp här Skrattande

Vad tror ni om det?

Kvar är makens kläder plus skor och det köper vi när vi kommer hem.
    Sonens kläder plus skor.
    Bestämma menyn. Är glutenintolerant så jag vill att allt skall vara ätbart för mig. Därav fundering med tårtan om vi skall ha den eller ej beroende på vad de kan fixa.

Och vi som bara skulle smita iväg!!!
  • Callie
    1700tal skrev 2011-06-23 16:29:08 följande:

Callie - låter som du har läget under kontroll!

Får jag bara fråga om det här med din tandblekning... Bleker du på nätterna oxå? Hur många nätter?

Ja, det var riktigt gruvligt med mina ilningar. Eller det var ju inga ilningar. NU har jag ilningar, 3 dagar efter behandlingen. Det var högklassig regelrätt tandvärk och inget annat. As in, inte äta eller dricka nåt, inte prata på hela dagen för varje gång jag öppnade munnen så högg det i tänderna. Suck och usch och fy. Men skam den som ger sig!

Hm, blev ditt tandkött permanent förstört av en för hård borste? Oj! Kan förstå vad du menar för mitt tandkött tar oxå stryk av hårda borstar men förstört för gott? Drog det sig tillbaka?

När jag blekte mina tänder så gjorde jag det under två veckor, tog lite paus någon natt. Dels för att jag sov dåligt och kände att krämen åkte ut och låg och oroade mig för att tandköttet skulle förstöras och göra ont dagen efter. Och sen tyckte jag det kändes så obehagligt när tänderna upplevdes så porösa, vågade knappt äta. Så jag körde nog varannan dag ungefär i två veckor.

Jag upplevde inget av det du skriver, eller jo lite isning kände jag ju men det var inte alls farligt. Trodde det skulle vara tio gånger mer!

Japp, enligt tandhygienisten är tandköttet förstört för gott, det kommer aldrig dra sig ner igen och det känns jättetråkigt. Tur att det inte syns.
  • Callie

Emma F: Vad fin den var! Såg väldigt varm och gosig ut också. Gillas!!

• Callie

Fick mail idag om att min klänning är färdig och skickad, och att jag har den om fem dagar. Liiiite jobbigt att jag ändå inte får se den förrän i augusti.... Men gött att den är klar och att den inte blev försenad iaf!

• Callie

En liten dum fråga; Hur får man besked om att paketet fastnat i tullen? Får man ett brev hem? Eller betalar DHL tullavgiften och ger en faktura på beloppet när man får paketet?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!