• Callie

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal: Spetsklänningen ser fantastisk ut! Hoppas den sitter som en smäck också Skrattande. Jag röstar helt klart på denna! Fast sidenklänningen var också underbar, jösses vilket svårt val du kommer få!

Våra mått var verkligen lika, fast jag upplever dig som ganska lång på bilderna du visat tidigare, minst 1,75. Stämmer det? Skrattande

Så himla jobbigt med panikångest. För många år sedan fick jag själv en panikångestattack av sorg, och det var verkligen helt fruktansvärt. Hoppas verkligen du kommer få en underbar dag och att ångesten inte kommer fram på er dag.

Min klänning finns nu i mitt hem i Sverige Solig. Husvakten skall fota den idag så jag vet inte om jag hinner se den eller om det blir först i morgon. Vad jag längtar! Men vilken panik om jag inte kan ha den!!!

Pinkgrape: Hur var klänningen vi har samma i livet? Meningen låter rätt konstig, men jag hoppas du förstår vad jag menar Skrattande.

Beställde skor igår och de är redan på väg hem! Beställde Perfect Kirsten, 10 cm klack varav 2 cm platå. Hoppas jag kan gå i dem bara! Jag hinner prova dem och skicka tillbaka dem innan öppet köp går ut, vilket känns väldigt bra. Ev att jag även beställer ett par skor till med lägre klack ifall det är omöjligt att gå med så höga. Tur att maken är lång Solig.

• Callie

Haha, ja det var väldigt bra gissat av mig då Skrattande. Själv är jag 1,69.

Jag hoppas jag kan gå i skorna, använder sällan klackar men har ett par med 7 cm hemma och de fungerar bra. Och jag tänker att är det 2 cm platå så blir klackarna som 8 cm. Jag kanske bara är optimistisk Solig.

• Callie

Oj, oj, oj, väntar på bilder på klänningen nu av husvakten. Hon är lika lång som mig och säger att när hon håller upp klänningen mot sig går den till marken?! What? Den skulle ju vara i tealängd!

• Callie

Nu har jag fått en bild på klänningen!!! Och den ser superfin ut!!! Det är snörning där bak Skrattande. Men den är längre än förväntat, går till marken precis som jag skrev tidigare. Husvakten och jag är lika stora och hon har bara provat den utan att snöra den och tycker det känns som att den skulle passa riktigt bra. Dock kanske lite stor över brösten. Åh, vad jag vill komma hem och prova den nu!

Funderar massor på hur jag skall göra. Att den blev lång är egentligen inte helt tokigt. Får bara tänka om med mina skyhöga klackar Skrattande.

Ojdå, jordbävning här...

• Callie

Hade gärna lagt in bilden jag fick men jag har inget bildprogram på denna dator och jag tror inte att hon vill att jag skall visa hennes ansikte. Bilden var visserligen väldigt suddig men det känns lite fel.

Har ni något förslag så bilden kommer upp? {#emotions_dlg.flower}

• Callie
    Bruden: Åh, paint finns ju! Tack, nu har jag fixat bilden Solig

1700tal: Ja, men den var inte så stor, "bara" 5,1. Man blir lite skadad här... Skrattande

Taadaa! Min klänning! Den ser perfekt ut! Bara den nu passar... men jag är mycket hoppfull! Glad

Tyvärr är jag inte så brun som min vackra husvakt är...

Vad tycker ni? Jag skall ta och beställa två underkjolar och se hur den ser ut i det. Hittade ett företag som säljer de billigt plus har öppet köp så jag beställer två därifrån och provar mig fram hur det ser ut Skrattande.

Vad tror ni experter passar bäst till denna klänning? En underkjol med ringar eller en med volanger? Eller skall man låta den vara som den är? Eller skall man ta och sy upp den? Näe, jag vill nog ha den lång känner jag nu  Solig.

• Callie

HUR skall jag kunna somna nu?!? Huvudet är SÅ igång med alla olika alternativ och klockan är snart halv två på natten här nu...

• Callie

Herregud vad ni skriver! Hade mer än gärna kommenterat alla era inlägg bättre men jag blir helt vimsig över vem som skriver vad Skrattande.

Jättefina klänningar ni lagt upp här! Och den korta var jättefin! Och paraplyer skrev någon om. Ha ha, kanske skall köpa med mig ett gäng paraplyer härifrån och sälja hemma sen för de är verkligen urläckra här! Genomskinliga, vita med spets på, svarta med spets på och idag såg jag ett svart paraply med vit spets på.

Pinkgrape: Japp, det är samma klänning som du beställde. Fast min blev lång... Jag mailade dagen efter jag beställt den och angav min längd, ev missuppfattade de anledningen till att jag angav längden och trodde den skulle vara lång. Jag tror att min klänning ser ut som din med två lager tyll, men jag är inte säker. Får vänta tre veckor till innan jag vet säkert.

Dock är jag nöjd över att den blev lång konstigt nog va?! Har de senaste veckorna ångrat mig lite och tänkt att denna tealängd kommer göra att jag ser kortare ut och att denna typ av klänning passar bättre på längre tjejer. Alternativt att man skulle valt att göra den kortare, till knäna istället. Jag vågade inte beställa en lång för jag var rädd att längden skulle bli fel, så därför kändes en klänning i tealängd med snörning som ett säkert kort.

Hur lång skall en lång klänning egentligen vara när man har skor på sig? Hur många cm över marken är typ standard? Någon som vet?

Är så trött nu! Haft en heldag på Disney World och lillkillen var minst sagt i himmelriket. Hade tänkt lägga upp alla bilder på bloggen jag har men jag orkar bara inte. Natti natti.

• Callie

Hej tjejer!

Har varit på rundresa de senaste tre veckorna men nu är jag äntligen hemma igen. Min brudklänning har ju hängt här hemma i en månad utan att jag sett den så det kändes riktigt nervöst att komma hem och se den.

Vet ni vad det bästa är? Den är alldeles underbar! Precis så jag ville att min brudklänning skulle vara. Och den passar perfekt!!! Solig

Maken fick snöra på den och konstaterade under tiden att det här måste vi öva på så att han får till det bra.

Försöker ladda upp bilder men lyckas inte. Kanske är de för stora? Men bilder kommer!!!

• Callie

Nu lyckades jag göra bilderna mindre så här kommer de Solig

Tyvärr såg vi inte att kjolen låg väckad längst fram på bilderna. Snöret till snörningen var galet lång, och maken gjorde de heller inte jämnlånga så ett snöre hänger ned ända till marken.

Vad tycker ni?

För er som inte minns/vet så beställde jag denna klänning från MyLoveBridal:

Att min klänning blev lång gör absolut inget, tvärtom faktiskt. Jag vågade inte beställa en lång för jag var rädd för att den skulle vara för kort. Så jag är nöjd! På bilderna ovan har jag ett par svarta klackar på 7 cm. Jag hoppas och tror att ett par på 5 cm blir ännu bättre. Har ju även beställt en underkjol som beräknas komma i morgon. Får se hur klänningen gör sig i den. Är helt galet glad över att klänningen passade!!!
  • Callie

Hej alla!

Vi har haft en fantastisk dag!!! INGET gick fel, är det inte helt otroligt? Känner mig lycklig i hela kroppen Solig.

• Callie

Oj, råkade skicka iväg inlägget för tidigt. Som sagt allt blev bra; frisyren, sminket, blommorna, fotograferingen, vädret och restaurangen. Vi överraskade alla rejält Solig.

Här kommer en bild som maken tog på mig utanför restaurangen.

• Callie
    Smileycat skrev 2011-08-13 00:21:10 följande:
    Grattis Callie, du är jättefin! Och blommorna osv..
    Tack så mycket!
  • Callie

Grattis Humlan, Pinkgrape och Skumboll! Ni var verkligen fantastiskt fina! {#emotions_dlg.flower}

• Callie

1700tal: Fantastiskt fin klänning! Jag röstar helt klart på denna Solig.

Åh, jag lade bara upp en bild men den ligger nog flera sidor bort. Tryck visa endast under mitt namn så får du se den.

Har fått fotografens bilder nu, och jag blev verkligen så nöjd. Var vi verkligen så fina? Skrattande

• Callie
    Red: Jag tycker du skall beställa hem båda och prova i lugn och ro och sen skicka tillbaka ena paret. Brandos är så bra att det är fria returer. Have to have har liknande sortiment men då får man betala frakten på returen.

Pinkgrape: Grattis till hunden! Vilken ras blir det? Har själv en cocker.

Sitter och pillar med fotobok med alla bröllopsbilderna, skall bli så kul att få sitta och bläddra i den sen Solig
  • Callie

Grattis Red till hunden! Vilken söting.

Vi bor cirka 1 timmes körning från Ullared vilket är riktigt praktiskt när man har småbarn Solig

I veckan blev jag tillfrågad att vara tärna till en av mina bästa vänner och det skall bli så roligt! Bröllop om ett år för 100 gäster, så det kommer bli en riktigt stor möhippa att ordna.

Gjorde en Fotobok igår på Fuji och nja, blev inte riktigt nöjd. Hade behövt två sidor till för att få till alla bilder jag vill ha, men hittade inte hur man lade till trots att jag valt designläge. Skall kolla idag igen, annars provar jag mig fram på andra sidor. Men annars blev det jättebra Det svåra var bara att komma igång, vilken bild skall man ta först? Men sen rullade det snabbt på. Skall även göra en fotobok om vår resa i sommar, men det behöver vara riktigt tjock.... Solig

• Callie
    1700tal: Kul att se att du är tillbaka igen Solig. Men riktigt trist att bröllopet är uppskjutet, hoppad det inte är allt för allvarliga orsaker och att ni snart kan börja planera igen. Läser här fortfarande varje dag trots att det är en månad sedan nu {#emotions_dlg.flower}. Det rolig är att en av mina bästa vänner skall gifta sig i augusti 2012 och jag skall vara hennes tärna så jag får fortsätta med bröllop lite till Solig.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!