• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Miceme skrev 2011-04-27 20:44:31 följande:
    han kommer bli som ett barn på jul så alla bilder från frukosten kommer på han vara med dem på!
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 20:35:54 följande:
    Tanken var att klänningen till vigseln skulle vara rätt maffig :) Därför jag köper en enklare till middagen :P

Jo, vi har handlat därifrån förut, dock inte kläder. Prylar och skor mestadels, men det har då gått superbra alla gånger :) Låter ju dock väldigt konstigt att ni fått ett falskt trackingnummer :/ Skönt att grejorna kom fram, men ändå, tråkigt.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag har ju inte fått min slöja men de andra som fått falska tracking nummer har fått sina så det känns ändå rätt lugnt!
    Trist med ringen, men då vet du ju att den är fin!
    Ahaa okej :)

Ja, fin är den, men inte användbar, så måste ju ändå leta en ny ring, vilket det inte finns utrymme för i budgeten. Vi tänkte då lämna igen min ring och köpa två billigare ringar, men nu kan jag inte hitta min börs där kvittot på ringen ligger, så det sket sig också. Jaasi...
  • Pinkgrape
    Miceme skrev 2011-04-27 21:13:59 följande:
    Okej jag tänkte att du skulle beställa en likadan fast mindre om den var billig,
    Du får sälja av lite tärnklänningar på Tradera det är ju säsong för klänningar nu
    Nja, jag föreslog det men min sambo ville inte, med rädsla för att det skulle bli fel igen.
    Hehe ne, ska lämna igen dem till respektive affär :)
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-04-27 22:33:47 följande:
    Tackar, har redan köpt vita men de här var lite festligare :)
    Ja, jag blev så glad när jag hittade dessa :D Alltid skoj att hitta saker som passar färgtemat hihi
  • Pinkgrape

God morgon på er alla bridezillas och shopoholics ;D

Jag hoppas att ni fått en god natts sömn, så ni orkar med dagens bestyr och shopping hihi
    Själv så hade jag fått svar av säljaren imorse, med mycket goda nyheter.
    Jag hade ju bett om tyll i kjolen och semi-cathedral train....

Självklart, så får jag tyll och släpet jag ville ha!!!! :D

Hoppas bara det är så när klänningen väl kommer också :P

• Pinkgrape

Vi var in på hotellet idag för att kika på festlokalen + att diskutera lite priser. Allt gick som smort, fram till vi skulle boka. Vi ringde dit i tisdags och då var det ledigt. Ägaren till hotellet kom tillbaka efter en stund och meddelade att lokalen var bokad redan. Det var typ Norrlands motorhistoriker som bokat den, det är nämligen veteranbilsrally samma dag och målgången är där och avslutas med middag. Jag fick världens klump i magen, såklart att det redan skulle vara bokat, den perfekta lokalen.

Ägaren till hotellet försvinner då igen och vi hör honom prata ute i receptionen. Vi sitter som och pratar om hur vi ska lösa det då, vad vi då kan tänka oss för lokal. Efter en stund kommer han tillbaka, då har han alltså ringt och ändrat bokningen för motorhistorikerna, så de tog en annan lokal på hotellet. Ja, alltså fick vi den lokalen vi ville ha ändå! :D

Jag är så lycklig nu. Vi har fått kyrkan vi helst ville ha och festlokalen vi helst ville ha. Vi blev dock tvugna att öka på kuvertavgiften till 350kr/person, men då blir det brudskål med chokladdoppade jordgubbar, trerätters middag, tårta med kaffe och avec + nattamat = vi tycker att gästerna får ganska mycket för den pengen. Drickat under kvällen kommer de också få betala för själva i hotellets bar.

Nu när jag är på så bra humör, så passade jag på att beställa två tärnklänningar från Kina. Jag kan omöjligt hitta något som jag gillar här. Denna klänningen nedan blev det, med ändringarna jag ritat/skrivit in, och det kalaset gick på ca 650kr för båda klänningarna med fri frakt. Om senast 10 dagar ska de dessutom skickas. Jag hoppas innerligt att de blir bra! Vad tror ni, fina?

• Pinkgrape

Tack alla, det känns toppen! Både med lokalen och klänningarna, som de ska försöka skicka före 9 maj :D

Bröllop på tv idag då! Såklart :D

• Pinkgrape
    Krazzzy skrev 2011-04-29 22:49:18 följande:
    Jag kan inte riktigt fatta att det är Min klänning, har nog inte kopplat att jag verkligen ska GIFTA migSkrattande Men efter 10 år, två ungar, hus, hund, katter och en häst så är det väll hög tid Flört
    Måste bara hoppa in tvärt och säga att din klänning verkligen ser otroligt vacker ut! :D
  • Pinkgrape
    Krazzzy skrev 2011-04-29 22:54:35 följande:
    Åh! Tusen Tack ! Du vet ju hur svårt det är att väljaTungan ute en jag är så kort så jag ville ha en ganska enkel klänning,  den blev nog bättre än jag vågade hoppas på. Får se när den kommer hem om jag är lika lyrisk FlörtSkrattande
    Haha ja, oj, vad jag har velat fram och tillbaka angående både brudklänning och tärnklänningar. Nu har jag ju tillslut beställt både och, vilket är skönt, inget mer velande :P

Jag tycker att du gjorde ett alldeles utmärkt val, av bilderna att döma. Jag hoppas verkligen att du ska vara jättenöjd när den kommer och att den ska sitta som en smäck! :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!