Vi var in på hotellet idag för att kika på festlokalen + att diskutera lite priser. Allt gick som smort, fram till vi skulle boka. Vi ringde dit i tisdags och då var det ledigt. Ägaren till hotellet kom tillbaka efter en stund och meddelade att lokalen var bokad redan. Det var typ Norrlands motorhistoriker som bokat den, det är nämligen veteranbilsrally samma dag och målgången är där och avslutas med middag. Jag fick världens klump i magen, såklart att det redan skulle vara bokat, den perfekta lokalen.
Ägaren till hotellet försvinner då igen och vi hör honom prata ute i receptionen. Vi sitter som och pratar om hur vi ska lösa det då, vad vi då kan tänka oss för lokal. Efter en stund kommer han tillbaka, då har han alltså ringt och ändrat bokningen för motorhistorikerna, så de tog en annan lokal på hotellet. Ja, alltså fick vi den lokalen vi ville ha ändå! :D
Jag är så lycklig nu. Vi har fått kyrkan vi helst ville ha och festlokalen vi helst ville ha. Vi blev dock tvugna att öka på kuvertavgiften till 350kr/person, men då blir det brudskål med chokladdoppade jordgubbar, trerätters middag, tårta med kaffe och avec + nattamat = vi tycker att gästerna får ganska mycket för den pengen. Drickat under kvällen kommer de också få betala för själva i hotellets bar.
Nu när jag är på så bra humör, så passade jag på att beställa två tärnklänningar från Kina. Jag kan omöjligt hitta något som jag gillar här. Denna klänningen nedan blev det, med ändringarna jag ritat/skrivit in, och det kalaset gick på ca 650kr för båda klänningarna med fri frakt. Om senast 10 dagar ska de dessutom skickas. Jag hoppas innerligt att de blir bra! Vad tror ni, fina?