Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Sen är jag också 99% säker på att ingen skulle ta det minsta illa upp av våra gäster.
Sen är jag också 99% säker på att ingen skulle ta det minsta illa upp av våra gäster.
Jag förstår precis S2011 och jag har gjort ändringar, så det kanske passar de äldre gästerna lite bättre :P haha
Tack för dina goda råd, jag vill gärna ha sådant :D
Vad tror ni om detta då?
Barn: Vad helst de känner sig fina i.
Festligare än till vardags, men inte aftonfint.
Hej alla klänning-glada tjejer!
Går det bra att hoppa in här i er trevliga tråd?
Vi har precis nu i dagarna dragit igång bröllopsplanerandet. Dagen D ligger väldigt långt fram än så länge då vi inte gifter oss förrän nästa år. Det lutar åt helgen innan midsommar, alltså 120616 men inga bokningar är bekräftade ännu.
Vi har varit på G med bröllop en gång tidigare men bebis och husköp gjorde då att planerna sköts på framtiden.
Redan då beställde jag en klänning från Kina. Föll pladask för den å tycker fortfarande att den är otroligt vacker men nu har jag ändå blivit frestad av massa andra sagoliga klänningar som man ser överallt.
Jag köpte min klänning för typ 3 ½ år sen å det är väl kanske inte det senaste snittet nu då även om den är ganska klassisk i stilen.
Har sett precis min klänning på ganska många tradera-auktioner de här åren å störs lite av att det kanske är en "opersonlig dussinklänning".. samtidigt som den sitter som gjuten på mig å som sagt blev jag helsåld på den direkt.
Nu funderar jag ändå på att beställa en gång till.. är ju så härligt att sitta å kolla igenom olika sidor å fantisera å sen gå å vänta på paketet.. OM jag nu hittar nån igen som jag tokfastnar för så kan jag ju sen jämföra de båda å bestämma mig sen..
Så här ser min "gamla" klänning ut..
GLAD PÅSK! :D
Här har vi dock förkylningar, magsjuka och blivit av med vår hund (även om han bara var vår i två veckor), så jag måste erkänna att jag längtar till påsken är över. Har liksom ingen stämning :P hehe
Ännu en sak, jag har ändrat mig om tärnklänningarna igen. Tanken var att tärnorna skulle betala själva, för vår budget är rätt snäv, och att de då såklart skulle få i stort sett välja klänningar själva bara det var i rätt färgtema, vilket de godkänt. Den ena tärnan är så snäll och med på allt, men den andra, min syster... ja, där har allt varit fina fisken fram till idag då hon plötsligt säger att hon vill ha en lite mer vardagsklänning och helst svart.
Vi som bestämt oss för att ha fina kläder, fin brudklänning som är lite mer uppklädd och min blivande har äntligen bestämt sig för att han ska ha väst och kravatt till kostymen.
Jag blev lite ledsen att hon gjort en sådan tvärvändning och inte vill klä upp sig, så jag sa faktiskt att hon från och med nu inte har något att säga till om när det gäller klänning. Jag väljer klänningar åt tärnorna, betalar de åt dem (där röl stolsöverdragen, men det är ok) och då spelar det ju ingen roll ifall de nu vill slänga klänningarna efteråt.
Så från att jag inte skulle betala något allt för tärnornas kläder, så betalar jag nu deras klänningar, skor, smycken och buketter (de ville jag dock betala även från början). Nåja.. det blir nog bra. Hittade en fin klänning på dhgate för ca 350kr/st och gratis frakt, så det blir nog bra.
Denna klänningen är det förövrigt, dock i rosa med svart rosett/band i midjan och utan blombroderierna på kjolen och med tunna axelband. De vet inte om att jag valt den klänningen, kommer beställa den till veckan och hoppas att dom ska vara relativt nöjda när klänningen väl kommer.