• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Darling Daisy skrev 2011-04-19 22:41:30 följande:
    Härligt med mammor!!! Min är också toppen, har lovat att hjälpa mig med ändringar på klänningen om det behövs - trots att hon avskyr att sy egentligen! <3
    Ibland är dom bra att ha ;D
    Hoppas min dotter kommer tycka samma sak när hon blir äldre, låter inte alltid så nu :P
  • Pinkgrape
    tigerlily skrev 2011-04-19 22:42:27 följande:
    Gud, vilken bra sambo och fin mamma du har! De förstår vad som är viktigt för en blivande brud!

Där ser du, föresatsen om en enda klänning höll inte ens i tio minuter här inne...
    Haha ja, jag skulle aldrig kommit in här! :P

Eller så var det precis det som var meningen, för att jag skulle inse hur viktigt det är med rätt klänning för mig :D
  • Pinkgrape

Okej, nu lutar det åt denna klänninge, men UTAN spetsen.
    Den vill jag ha under vigseln och fotograferingen.

Senare, under middagen och festen, lutar det åt denna klänningen.
    Dock utan blomman i midjan och med svart band i midjan.

Tankar någon? Vad tror ni om det?
  • Pinkgrape
    Smuppra skrev 2011-04-19 23:41:46 följande:
    Pinkgrape: Haha, så du har åkt dit nu? Får se om jag lyckas hålla mig till en klänning fram till bröllopet ^^
    Menar du att "vigsel"-klänningen ska ha det svarta i kjolen fortfarande men enbart vit överdel? Tror det kan bli fint så. Även om jag gillade den spetsen. Fast det år inte bli för mycket svart i kjolen, när jag kom att tänka på det så tänkte jag på Cruella de Ville. :-S Och det vill man väl inte :-S
    Haha nej, jag är lite rädd att det ska bli Cruella :P Anledningen till att jag inte vill ha spetsen är för att jag ska ha en svart spetsbolero på mig och det känns som det blir lite kaka på kaka då.

Och grattis till vinsten! :D
  • Pinkgrape
    Miceme skrev 2011-04-20 08:34:46 följande:

Pinkgrape: Den är riktigt tuff den klänningen, den korta klänningen har jag sett bilder på bröllopstorget för inte så längesedan någon som köpt den och var jättenöjd.

Jo, den korta såg jag någon som beställt och fått hem, det var då jag bestämde mig för den :)

Den andra... ja, jag är lite osäker.. på om den kommer bli lite FÖR mycket! Hm... svårt det där.
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-04-20 10:12:08 följande:
    Junibruden: Klänningen blev jättefin!! Passar dig kanonbra. Vad roligt  att du känner dig nöjd också. Ser ut som om du har ett par riktigt snygga skor där under också...

Pinkgrape: Jag gillar ju då spetsen på cruella de vil-klänningen! Jag tycker att spetsen är roligare än boleron, men det är bara jag det. Den svarta boleron passar dock väldigt bra med korta klänningen, tror jag. Den är riktigt snygg!!!

Miceme: snygga boleros.

Ang skratt eller gråt i kyrkan: för mig kan det gå hur som helst! Är också otroligt gråtmild sen jag fick barn, så risken för tårar är kanske något större.
    Haha jag tycker spetsen var hemsk! :P Sen vill jag gärna ha boleron för att den ska täcka min tatuering som är över hela ena överarmen :P Jag vet att mina äldre släktingar inte riktigt uppskattar den hehe
  • Pinkgrape
    Smyg skrev 2011-04-20 17:21:42 följande:

Är det kopior på märkesklänningar? Ska kika lite.. Gissar det inte går på en kvart att hitta "sin" klänning!

Det går på fem minuter att hitta rätt! Sen fem minuter senare hittar man rätt igen och sen fortsätter det så :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    sasssyy skrev 2011-04-20 17:44:01 följande:
    ja ungefär ha ha ha... på två veckor har jag hittat rätt klänning säkert hundra gånger..alla har jag sparat ner kopior på i en mapp på datorn ha ha..
    Men den jag kopierade in ovan är nog favoriten.. jag kollade på den redan första dagen och sen har den återkommit om o om igen... så det lutar åt den...men vågar inte beställa än
    Jag tycker det är ett jättebra val, otroligt vacker! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!