• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Haha ja, tärnorna har inget val, det får allt lov att gilla den klänningen! :P

Men jag har sagt att till middagen/festen, så får de byta klänning om de skulle vilja. Jag vill att de har den klänningen i kyrkan och vid fotograferingen, sedan är det mer fritt fram :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Nu drar det ihop sig, imorgon kommer jag ta måtten på tärnorna och sedan beställa efter de två första klänningarna från Kina :D

Men vad är bättre? Att beställa efter exakta mått, eller att ta en färdig storlek så att säga?

Jag måste bara få tillägga att vi ikväll umgåtts med tre av fyra marskalkar, en av dom kommer även vara vår toastmaster, och det är som första gången vi pratat med dem om det hela ordentligt. Den ena pluggar 15mil bort och en annan av de bor i Oslo, så vi får inte chansen att träffas så ofta. De var iaf allihopa otroligt glada och hedrade över att de skulle få vara med i brudföljet och även om de såg det som en väldigt kul grej, så verkade de tycka att det var en seriös och stor grej. Jag, ja vi båda, är verkligen jätteglada över det :D
    Den fjärde marskalken bor i Göteborg, ca 100mil från oss, så han kommer vi tyvärr bara träffa en gång innan själva bröllopet, men vi hörs ju på telefon. Även han verkar väldigt glad och nästan stolt över att min blivande frågat.
    Min blivande, vi båda, kunde absolut inte fått bättre marskalkar. Vi är så lyckliga just nu! :D Vi visste inte tidigare riktigt hur de skulle reagera, då vi bara pratat om saken per telefon med dem :P

• Pinkgrape

Jag mejlade två säljare på Dhgate angående tärnklänningen och en av brudklänningarna jag bestämt mig för, men inte fått något svar. Beror det på att det varit helg kanske? Åh, jag blir så nervös...

mandypants200 skrev 2011-04-25 09:14:46 följande:
    @ Pinkgrape

Men vad kul för erl!! Alltid kul när andra är (nästan) lika glada som en själv! Jag hoppas "våra" reagerar lika väl när de blir tillfrågade. :)
    Ja, det var riktigt härligt och jag blir bara mer och mer övertygad om vårt bröllop kommer bli superkul :D Jag hoppas också att era reagerar minst lika bra när ni frågar dem :D
  • Pinkgrape

Åh, nu blir jag nervös... det har gått 5 dagar sedan jag mejlade om brudklänningen och tärnklänningen. Jag har forfarande inte fått svar. Visst, de kan ha mycket att göra osv osv, men jag är bara så van att få svar samma dag eller dagen efter. Jag som verkligen tyckte att jag hade hittat rätt nu och bestämt mig för att beställa... ska jag behöva börja leta igen då...

• Pinkgrape

JAG HAR BESTÄLLT MIN FÖRSTA KLÄNNING!!!!! hihi

Denna blev det, men från en annan säljare än vad jag först hade tänkt mig. Den blev ett par hundralappar dyrare, men vad gör det. Ojojoj... jag är SÅ nervös.

Jag beställde den i storlek 40, med snörning i ryggen. Ligger nu mellan en storlek 44-42, visst borde det funka utmärkt? Jag gifter mig i augusti och går stadigt ner i vikt.

Om inte annat, så har jag ju en utmärkt morot nu för min viktnedgång :D

• Pinkgrape

Herregud... I'm on fire!

Tänkte att jag likaväl kunde beställa den andra klänningen nu också då, sagt och gjort.
    Beställd! I samma storlek och färg.
    Denna blev dock ett par hundra billigare än vad jag hade trott, så det jämnade ju ut sig :D

Nu ska jag sitta som på nålar i drygt en månad då :P
  • Pinkgrape
    Krazzzy skrev 2011-04-26 12:08:00 följande:
    Hahahaha, grymt bra!

Åh, denna väntan, men min skickas i slutet av denna vecka Skrattande Så jag hoppas att min väntan är över, men vilken KATASTROF om den inte passar Förvånad Då får jag beställa en till Flört
    Oj, så spännande! :D:D Haha men.. klart den kommer passa! Nu ska vi inte vara såna ;P
  • Pinkgrape
    Junibruden skrev 2011-04-26 12:36:16 följande:
    Pinkgrape: jätte vackra klänningar!! var det inte du som skulle ha svart bälte? varifrån beställde du klänningarna? och när beräknas de vara färdiga?
    Tack :) Japp, beställt båda klänningarna med svart band i midjan :)
    Jag beställde den första, med lång kjol från dhgate.com och den andra med kortare kjol från mylove-bridal.com
    Båda beräknas vara klara och framme hos mig i början/mitten av juni ungefär :)
  • Pinkgrape

Jisses vilka summor ni spenderar på era bröllop!
    Det är ju självklart helt valfritt och alla gör precis som de vill, det säger jag inget alls om.
    Så länge man själv är nöjd :)

Vi kommer spendera 20 000kr på vårat, det är inkl kläder, buketter, dekorationer, lokal, solister, ringar osv.
    Maten kostar 250kr/kuvert, vi ska dock ha buffé, så det blir 20 000kr för 80 gäster. Vi kommer ha kuvertavgift, så det är inget vi ska betala. Kommer även ha betalbar under kvällen.

Vi kanske är snåla, men så har vi det iaf ;P

• Pinkgrape

Beställde min klänning igår och har redan fått flera mejl av säljaren. Det känns väldigt seriöst. Han dubbelkollar måtten, så att det stämmer och färgvalet osv. Han skickade även och frågade ifall jag hade kommit ihåg att mäta mig med skorna på :P Nu hoppas jag att resten av processen ska vara lika bra :)

Jag har en fråga om det här med såpbubblor/ris utanför kyrkan.

Vad väljer ni och varför?

Personligen tycker jag ris känns lite jobbigt :/ Jag vill helst inte ha det fulla håret.
    Såpbubblor, är det enklast att köpa in såna färdiga små från tex calligraphen?

Finns det något annat alternativ?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!