jessica p skrev 2011-06-05 09:33:48 följande:
ha ha sniiiigelpost, jag ska maila igen och se vad de kan göra åt saken, jag har gott om tid på mig(okt) el?
Ja men då gör det ju inget att du kör med sniiiiigelpost!
Mina prover skickades som ett helt vanligt frankerat kuvert och det tog 3 mån att anlända. Jag hade då redan beställt klänningen för jag trodde inte de skulle komma alls...
Men ett tips, skulle inte vänta för länge med bestämma mig om jag var du. Skulle beställa så snart det går eftersom många har haft långa väntetider och den stressen är INTE trevlig. Många i tråden har/har haft det där hängande över sig om klänningen kommer i tid och det verkar fruktansvärt jobbigt. Jag har ju inte heller bråttom men gillar absolut inte att vara i tidspress med klänningen. Sen resonerade jag så från början att jag ville ha tid att lösa problemet om man blir blåst/fel passform/fel färg, tyg mm/fel strl osv. Det är SÅ mkt som kan gå fel och det är smällar man får ta när man handlar med Kina.
Humlan66 skrev 2011-06-05 09:44:08 följande:
Hej hej
Hörrni tjejer , jag har kommit på hur jag kan göra "Flinar ", jag kan ta min mantilla slöja jag köpte billigt från ebay för den har den där spetskanten jag är ute efter och sy på, men då måste jag köpa några sånna slöjor till. Men det blir iaf billigare än att köpa en massa metervara
.. smart va ?
Jag tog den delen utan spets och veckade lite från midjan och det vart perfekt..
Nu fick jag upp hoppet igen
Visst ÄR klänningen viktig tjejer ?
Det borde fungera alldeles utmärkt om du har samma spets som räcker till hela förstås!
Men tanken är absolut smart. Milly har ett antal modeller som har "mantillaspets"/vågig kantspets längs med fållen och de hör till mina favoriter. Tigerlily har i tråden har beställt en sån med mantillaspets längt ner. Hennes ser du på sid 127, ursnygg!
Men matchar mantillaspetsen spetsapplikationerna över magen på din? För iaf är ju saken biff, bara att nåla fast och beskåda (innan du tråcklar fast den permanent)...
Minuz skrev 2011-06-05 13:30:18 följande:
Detta är min fluff fluff som jag nu ska beställa, fast med ett mörklila sash och en annan överdel............... Ivory i färgen.
Vad tror ni?
Jättefin!!! Kjolen påminner rätt mkt om min ena, särskilt baktill. Beställde dock min i bridal satin istället för taft så den blev lite "tung" och draperingarna blev inte så luftiga. Var ska du beställa ifrån?