HelenaFredrik skrev 2013-04-25 20:00:41 följande:
Nu har jag varit och provat brudklänningar i butiker. Har ju tanken att hittar jag "den" klänningen till ett bra pris här hemma så blir den köpt här och annars får det bli en Kinaklämning.
Jag trodde dock inte det skulle kännas såhär att prova brudklänning. Jag hade föreställt mig ett provande under fniss och glada tillrop istället blev det ganska deppig stämning då jag kände mig som en utklädd clown i alla klänningar utom en och den är väldigt plain och känns inte riktigt jag men jag kände mig åtminstone inte som en ful ankunge i den.
Ska det vara så? Jag trodde det var meningen att man skulle hitta en klänning man blev förälskad i eller åtminstone kände sig vacker i men rätt klänning kanske är den som man inte får spykänslor över?
Lite halvdepp idag ja och jag ser inte fram emot mer provande i morgon. Faktiskt så ser jag inte fram emot bröllopet just nu övht men det går väl över såfort jag fått lite distans till denna dagen antar jag.
Vad tråkigt att det inte kändes kul att prova! Jag kände mig inte heller helt tillfreds i klänningarna jag provade, så du är inte ensam i a f. Jag tror att bara det faktum att ha på sig en stor klänning i ett material och i en färg man sällan har, gör att man har svårt att känna sig bekväm. Ge det lite tid, så märker du vad som funkar till slut!
Nu har du ju varit o provat lite mer, kanske känns det redan bättre?!