emmadeckmar skrev 2012-07-16 15:04:23 följande:
Jag har gjort 3 kejsarsnitt och när det gällde det såret i nedre delen av magen så minns jag att det kunde göra mer ont efter några dagar. Så för mig låter allt du beskriver som normalt! men man kan ju alltid ringa och fråga, så får du höra deras ord om de tror det är ok eller inte, kan kännas tryggare
Tack rara ni! Så här blev det:
Jag var in till vårdcentralen idag (fick tjata mig till en tid, eftersom jag råkade ringa "fel" nr (till läkarmottagningen istället för distriktsköterskorna) )
Sköterskan lättade på förbandet, ryggade tillbaka, sa att de var infektion i såret, att hon måste hämta en läkare och försvann fortare än blixten.. Väldigt lugnande uppträdande!
Läkaren kom, såg oroad ut (ännu mer oroad blev Daisy).. Sen drog och tryckte han allt han kunde på/kring såret för att se så att det inte var vätska/var inne i sårhålan (det var det tackolov inte, men ont gjorde det). Han frågade om jag hade feber - Har inte tagit febern, men tror inte det, sa jag. Så då sa läkaren att jag skulle smörja med antibiotikakräm och gick.
Sköterskan klistrade på ett nytt förband (utan att rengöra något alls).
Jag frågade om hon kunde kolla min temp - Nej, vi har ingen febertermometer, svarade människan då!!!
Nåja, nu är jag hemma, har tagit febern (ingen förhöjd temp), hämtat salvan på apoteket och ska nu tvätta och smörja såret själv. Det ser inte så najsigt ut, sårkanterna har ju inte kunnat fästa mot varandra pga infektionen och det är snuskigt var i mitten. Jag överlever nog.
Men jag undrar ju hur de funkar på vårdcentralen ibland!
Ingen febertermometer???? Inte rengöra ett varfyllt sår?
Det är ju som om en snickare ute på ett jobb säger - Nä, jag har ingen hammare! Eller att kockarna lagar mat i smutsiga kastruller...