Knopan skrev 2011-06-07 18:17:20 följande:
1700tal - För att spela cirka tre timmar vill han ha 4000 kr.
Idag bokade jag även serveringspersonal och de kostar 150 kr/timme och person. Det kändes mer humant
Uj, det var ju väldigt mkt... Och inte spelar han väl bara 3 tim? Eller?
Om ätandet är klart runt typ 9-tiden, nog pågår väl festen med musik mer än till midnatt? Beroende på upplägg naturligtvis...
Knopan skrev 2011-06-07 18:18:24 följande:
Darling Daisy - Ta på dig klänningen *klapp klapp*, ta på dig klänningen *klapp klapp*
Hear hear!
Skumboll skrev 2011-06-07 18:22:27 följande:
1700: Har nog missat något, men vad har känt med katten?
Ni vet ju hur jag har tjatat om mina jävla pioner hela våren. Men jag blev tvungen att byta bukett, skulle få magsår av att gå runt och fundera mer på pionerna. Aja, blommor som blommor. Eller nåt. Nämen den nya buketten blir också jättebra!
Hon har operarats idag, de har tagit bort flera tänder. Hon vinglar runt, blöder fortf lite ur mun och är allmänt groggy. Vovven är mkt bekymrad och den andra katten vi har är skittaskig. Jesper, den andre, är min lille plutt som hittades i skogen, bara halvt levande och med tumörer i munnen (opererades flera ggr han oxå) men han är en jäkla liten skitstövel mot lilla Maja. En riktig bully! Men Majsan är ok nu hoppas jag.. Och i den andan måste jag ju visa mina små skyddslingar, väldigt OT men det är ju tillåtet...
Maja är den grå som mår soppigt just nu... Mr Bully är den ljusa..
Knopan skrev 2011-06-07 18:25:16 följande:
Jag vill också ha det i min bukett tillsammans med ranunkel, men har förstått att jag måste tänka om då dessa blommor inte längre finns i mitten av augusti
Är oxå kär i ranunklar men då får det blir vinterbröllop... *putt*
Sommarbrud skrev 2011-06-07 18:30:23 följande:
1700tal: Åh hoppas kissen mår bättre snart! Vår katt har ju kanske pollen allergi... Japp ni läste rätt så hon får utslag och sår så vi lägger ner mkt pengar på vår katt halvskoj.
Ja, fy vad det kostar pengar... Men våra 2 värsta sjuklingar (en äldre omplaceringshund och en jourkatt som blivit bränd av en missbrukare, hemska skador) fick avlivas förra året. Trist men oj, vad pengar vi hade att röra oss med helt plötsligt. "Roade" mig med att räkna ihop vet.räkningar från de två år vi hade dem och det hade finansierat vårt bröllop med råge kan jag säga!
Skumboll skrev 2011-06-07 18:30:47 följande:
Det är inte omöjligt, man kan importera och det blir jävligt dyrt. Men det är inte helt hundra och man vet ju inte förrän några dagar innan bröllopet.
Ranunkel går väl över huvud taget inte att få tag på då (det var också en av mina favoriter).
Jag tänkte om och hittade faktiskt en bukett som föll mig i smaken. Alla blommor går dessutom att få tag på i augusti.
Hortensia, dahlia, två olika rosor, bouvardia och rosmarin.
Jättesnygg! Dahlia är ju mitt i prick för säsongen! Men trodde inte de gillade rosor av den vilda "trädgårdstypen"...?