Humlan - jag hade oxå bett bestman att styra upp dessa konstiga idéer så din blivande får en korrekt svensexa. Vet de inte vad en svensexa är?
Men du, ärligt, om de nu vill att barnen ska få ett hörn med i bilden (om det nu är det som det handlar om), kan ni inte ordna en liten lysningsmottagning istället där barnen får vara med? Kan ju bara vara fika, lite tårta, balonger och annat festligt. Då kanske släkten kan låta svensexan vara en svensexa och inget annat.
Måste säga att jag förstå, även om jag överhuvudtaget inte fattar hur din släkt tänker med en svensexa för allihop, att släkten tycker lite "synd" om barnen som inte får vara med att fira en så stor händelse. I vårt fall skulle vi aldrig kunna ha ett barnfritt bröllop (även om jag personligen inte har nåt emot folk som har det), det skulle bli otroligt mkt besvikelse. Däremot tror jag inte våra släkter skulle utrycka det till oss, de verkar vara lite bättre bevandrade i god sed än dina, haha.. Men oj, vad barnen skulle bli ledsna (fast våra släktingbarn är lite större). Så kanske kan ni göra nån liten grej av det hela (som en liiiten lysning) utan att det behöver kosta massa eller va omständigt, där barnen kan vara med?
Men fattar inte hur de ens överväger att ha barn (eller kvinnliga gäster för den delen) på en svensexa?? Om vissa bröllop må va olämpliga för barn (vissa tycker ju det, för barnens skull) så är väl en svensexa med allt det innebär 5 000 ggr värre??