Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Ska bli så spännande att se bilder från er som gifter er idag och höra hur det var!! Hurra, hurra, hurra, HURRA!
Ska bli så spännande att se bilder från er som gifter er idag och höra hur det var!! Hurra, hurra, hurra, HURRA!
Allvarligt? Ingen inne i tråden på 11 timmar? Seriöst? First time ever!
Callie - tror inte du behöver bekymra dig för att några "gropar" syns genom den första. Klänningarna är ju väl fodrade med flera lager (om du inte råkar beställa från en riktig fuskare) så det är ingen större risk!
Humlan - Usch, vad tråkigt med problemen med släkten. Allt jag kan säga är att jag vet hur det är, vi hade det väldigt besvärligt i början. Nu har det dock svängt helt, väldigt skönt men visst håller vi fortf en viss distans. Hur kan man göra annan? Men det viktigaste för oss nu är att vi står samman, det är han och jag som är VI. Vi är inte våra föräldrars barn i första rummet utan ett par som har valt varann och det har nu accepterats helt. Försök att stå över det hela om du kan, höj dig över raseri och besvikelse. Mata dem inte med samma mynt, överväg orden och bränn inga broar. Tänk om du vaknar upp en dag och de ser dig på ett helt annat, mkt bättre sätt! Och din blivande som en vuxen man som kan tänka och tycka själv.
zvartaliljan - WOW, vad snyggt allt var! Klänningen såg ännu bättre ut nu än sist när du la in bilder, då såg man knappt hur själva du såg ut (jag röstade på denna då med). Och vilket urläckert hår du har, riktigt avis på både färgen och lockarna...
Och buketten sen - tummen upp för den, skitsnygg!
Zvartaliljan - vad kul att du la in fleeeeer bilder!! Inte klokt vilket fint hår du har! Och näbbarna och tärnan var ju strålande fina, vad fint det är när de oxå har lite "pampigare" klänningar med fullängd och annat tjusigt!
Och intressant att höra om alla kulturkrockar, sånt är så fascinerande även om det rör till det lite..
Åh förresten! Igår beställde sambon sin jackett från suitopia!! På eget initiativ dessutom! Tygproverna kom igår och han beställde samma dag, okeeeej... Nå, han letade upp denna "helhetsbild" på nätet och så tog han tygerna som mest liknade dem. Förutom västen som är mer åt det gräddiga neutrala hållet, inte det traditionella grå.
Bilden vi utgick från:
Tygerna blev (från suitopia):
Överdelen i svart (55% kashmirull, 45% polyester):
De klassiska randiga byxorna (55% kashmirull, 45% polyester):
Och den gräddvita västen (85% kashmirull, 10% bomull, 5% siden - guuuud, vilket underbart tyg!):
Ska bli SÅ spännande, nästan lika spännande som mina klänningar...
Jisses så snygga ni var allihop, Liljan!! Grattis!
Vem är det mer som blev fru i helgen? Junibruden? Har vi fått rapport från henne?
Inatt drömde jag mardrömmar om min klänning! Huwwa, nu börjas det! Hade den på mig någon vecka innan bröllopet och var ute i nån trädgård. Där kom jag emot en marschall med släpet så klänningen började brinna! Panik, fick av mig klänningen, men hade sen halvsmälta bitar av spetsen fastkletade i håret och ansiktet... Vaknade innan själva bröllopsdagen, så jag fick inte veta hur det gick, tyvärr!
Funderar på om jag måste shoppa något mer... Har ni några förslag?
Har:
1. klänning (det blir nog den med spets från dhgate)
2. skor
3. bra bh
4. lite olika hårblommor (vet dock inte om de passar till nya klänningen eller så)
5. strumpor
6. ett halsband (som jag är lite osäker på om jag ska ha)
Behöver jag nån bolero/sjal, tror ni? Väska? Slöja?
Och, viktigast av allt, varifrån vågar man beställa nu när det är bara 2,5 veckor kvar!?!?!?!?