Humlan skrev 2011-06-16 11:58:36 följande:
1700 tal
Nää inte en lock i mitt hår och det ÄR svårt att få lockar att hålla i mitt hår
. Jag ska strax bege ut för ett möte med en frisör nu så få se. Vill ju helt hålla mig 1000-1200 kr iaf .
Tycker det är så fult ibland när man visar en frilla på en balfrisyr och bara för att man ÄR brud så ska det kosta 1000 spänn extra fast det fortfarande är en bal frilla :--s.Bättre med dom som tar ett timpris tycker jag och sen kan man kalla frillan vad som helst *S*
Men om jag nu får försvara alla duktiga frisörer så ÄR det nog timpenging som gäller. Skillnaden verkar vara att man gör en konsultation och provuppsättning innan, det gör man ju inte vid baluppsättningar. När jag gjort balfrisyrer (alltså fått dem gjorda på mig) så har frisyren bestämts och satts upp på ett och samma tillfälle och frisyren är lite enklare. Så ska du ha ett möte innan där hon ska provsätta frisyren så hamnar det ju på nästan dubbla tiden, det är ganska logiskt egentligen. Men känner man inte att man behöver en provsättning först så kommer du säkert undan med betydligt lägre pris.
Men då är det säkert uppskattat att du säger det rakt på sak så de vet ditt läge liksom. Hoppas din frisör får till nåt snyggt, den där uppsättningen var fantastisk!
Darling Daisy skrev 2011-06-16 12:01:34 följande:
Jag trodde att företagen synade plaggen innan de går iväg! Och att de tvättade plaggen innan de skickas (fast det kanske bara är Milly?)
Eller hur, mkt märkligt tycker jag. Helt obegripligt faktiskt... Milly kemtvättar varje plagg innan det skickas vad jag förstått. Det blir ju fettfläckar av fingrar på vita tyger och arbetsbord och syplatser, golv osv är ju aldrig kliniskt rena. Ett totalt mysterium med dessa blodfläckar...