• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

L och J skrev 2012-08-04 07:43:09 följande:

Tack Daniiel!

har kikat runt där och hittat den översta faktiskt! får nog bli kina-klännning av nån av Rosa Claras modeller.

för en begagnad kostade 25.000-30.000 haha! undrar då vad orginalet kostar? jösses.

Hehe okej, jag orkade inte kika igenom alla på hemsidan :P Mja, jag kikade lite på Rosa Clara på www.preownedweddingdresses.com och där ligger de begagnade på ca 10 000kr och nypriset på en Rosa Clara kring 20.000 - 30.000kr. Det är ju hursom mkt pengar och blir nog betydligt billigare att beställa en kopia :P
  • daniiel
    Skumboll - Jag har ju helt missat.. Grattis till lilltjejen! :) Usch vad tråkigt att höra att du fått såna komplikationer dock. Låter väldigt jobbigt :( Jag vet ju själv bara hur jobbigt mjölkstockning är och sedan med allt det andra också, huaa..! Jag hoppas verkligen att du ska få må bättre snart och att det inte ska vara några problem sedan när din make börjar om att jobba.
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-08-05 22:22:43 följande:
    Har inte varit här inne på ett tag då jag ångrar mitt klänningsval. Får ångest när jag ser alla fina klänningar. Trodde jag kunde kika bara lite men blir bara ledsen så jag får nog göra ett längre uppehåll,,,, Jätte fina klänningar ni fått hem... Och GRATTIS TILL BEBBEN !
    1/6 2012
    Nej, men vad säger du?! Varför ångrar du det? Du som var väldigt vacker som brud och din klänning var ju jättefin! Inte ska du ångra ditt val.
  • daniiel
    majjja skrev 2012-08-06 19:52:37 följande:
    har ni förresten köpt slöjor i kina också, eller bara brudklänningar? Vill ha en axellång slöja som ser ut typ som de som de hade på 40-60talet. ni vet, ihop med krona på huvudet och ser lite puffiga ut
    Jag beställde min slöja på Ebay och det var enkelt, smidigt och den var jättefin :) Det är någon/några här i tråden som beställt slöja från www.lightinthebox.com och de har billiga och fina, så rekommenderar att kika in där :)
  • daniiel
    Skumboll skrev 2012-08-06 16:59:01 följande:
    Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Allt blir nog bra tids nog... får ha lite tålamod och inse att kroppen behöver tid att återhämta sig bara. Tyvärr kör man ju på och på eftermiddagarna säger kroppen ifrån och jag tar mig ingenstans, får lära mig att ta det lite lugnare framöver.
    1700tal skrev 2012-08-05 18:46:25 följande:
    Herregud, när jag hör det där vet jag inte om jag törs överväga att gå igenom nåt sånt. Låter verkligen fruktansvärt... Förstår inte hur alla kvinnor/mammor kan va så starka och fantastiska! Hoppas verkligen du blir av med alla men och mår som vanligt igen snart
    Ja, det hoppas jag verkligen :) Huua, ja, även om det oftast inte är bra att inte göra något alls, så ska man inte ta sig vatten över huvudet heller. Visst var din make ledig även i veckan? Passa på att vila upp dig, tvinga dig själv att ta det lugnt, så du orkar när han är tillbaka på jobbet.

Kunde inte undgå att läsa det du och 1700tal skriver också och måste bara säga att jag håller med om att det är verkligen är värt allt när man får se och hålla det lilla knytet :) Jag valde inte bort smärtlindring, utan fick EDA, men den tog inte. Allt rann ut i sängen, vilket barnmorskan aldrig kollade trots att jag sa till flera gånger.. nåja, så det blev utan smärtlindring iaf. Klarade inte av den där lustgasen heller, rörde aldrig den. Nu tog inte min förlossning 11 timmar, wow vad du är duktig!, men smärtsamt var det.
  • daniiel
    Pulmonate - Wow, klänningen är helt otroligt vacker och du är så fin i den! Den passar dig verkligen. Jag måste säga som de andra, med sidenbandet blev den ännu vackrare. Jag röstar verkligen för bandet :) Så kul att få se bilder!
  • daniiel
    Pluppe skrev 2012-08-07 19:35:58 följande:
    Vill passa på att tacka Daniiel för tipset angående underkjolen! Har idag testat klänningen på sambons jobb inne i en spegelsal, och jag känner mig så nöjd! Så stort tack för länken Glad
    Vad roligt att du känner dig nöjd :) Hur går det med magen då? Växer som den ska? :)
  • daniiel
    Anny skrev 2012-08-08 09:05:33 följande:
    danieel: fin klänning! Tycker absolut den funkar.

Igår var jag i gbg och shoppade lite. Härligt!! Köpte en maggördel grej som  var grym! Den minskar mitt midjemått med 7 cm! Och nu har jag iofs inte haft den någon lång stund, men den var bekväm, kändes inte som ett fängelse. Super. =) 
    Haha tack, vad bra! Den får lov att funka, för nu är det bara 3 dagar kvar och jag orkar inte springa runt på stan någe mer :P Jag tycker det var lite roligt att den var så pass ljus också, för då ser jag ju lite "brudig" ut. Kommer matcha den med täta, svarta strumpbyxor och svarta pumps :)

Och jag håller med vinterfrost, vad vad det för magisk gördel du hittat dig? ;D
    vinterfrost skrev 2012-08-08 09:17:41 följande:
    Jättefina klänningar, hoppas att du ska bli nöjd när de kommer :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-08-08 21:53:28 följande:
    Jag läser fortfarande allt ni skriver även om jag inte syns.........
    Måste först säga grattis till nyblivna mamman sedan till alla nygifta och till alla fina klänningar.

Och för första gången har jag hittat en klänning som gör mig tårögd...... Det ni! Skrattande
     Den liknar ju verkligen ingen av mina tidigare klänningar. Vet inte vad det är men kan inte sluta titta på den. Kan inte sluta tänka på den, det känns ända ner i magen! Tycker den är helt underbar helt enkelt!
    Men åh, vilken skönhet! (klänningen alltså). Ska du eller har du beställt den? :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!