tracit skrev 2012-08-19 04:43:09 följande:
Hej tjejer! Är ny här på bröllopstorget, och dessa bröllopsplaner kom ganska hastigt ;)
Jag och min blivande make ska gifta oss själva, i smyg. Hemligt. Vi kommer att göra det i kyrkan, och vara fina och ha fotograf på plats, det enda vi inte vill är att ha gäster eller en stor fest efteråt. Hans släkt och vänskapskrets är enorm, och det skulle bli svårt att begränsa gästlistan. Och ingen av oss är väl direkt någon attention craver. Det enda vi egentligen vill är att vara gifta med varandra! Men ändå göra vår dag speciell, för oss. Detta beslut kan diskuteras i all oändlighet, men vi är i alla fall väldigt nöjda och lättade av det beslutet.
Dock känner jag inget behov av att lägga ut 10 000 på en klänning som ingen utom vi och våra vittnen ser. Jag har dessutom väldigt svårt att se mig själv i en bröllopsklänning. Efter lite letande på olika websiter föll jag pladask för den här
Med den här boleron till
Nu undrar jag: Ni som har köpt kinaklänningar, hur känns tygerna, kvalitéten? Är så rädd att klänningen ska se "billig" ut. Det är därför jag har valt en utan krusiduller, paljetter eller pärlor (boleron är en ren chansning), tänker att det är minst risk att den ser billig och dåligt gjord ut då, vill inte se ut som en 80-tals maräng ;)
Vad tror ni, och vad tycker ni om klänningen?
Grattis och vad roligt att ni bestämt er för att gifta er! Lite romantiskt och mysigt att göra det bara på tu man hand också :)
Jättefin klänning och som jag skrivit ovan här, så ska man aldrig förvänta sig att få hem exakt klänningen på bilden, men en liknande kopia. Det kan skilja sig i vilket tyg de använder och därmed bli nyansskillnader från bilden. Även draperingarna på kjolen kan vara lite annorlunda osv. Så länge man är medveten om det, så kan man nog bli jättenöjd över klänningen som man får hem :) Jag har personligen ingen erfarenhet av just den där sidan, men många verkar beställa därifrån nu, så det borde ju börja trilla in klänningar därifrån.
Angående tyget, så är det ju svårt att veta, men generellt sett så använder dom samma tyger som brudklänningar i butiker här i Sverige är sydda i. Därför är det sällan själva tyget är i dålig kvalitet, utan hellre då sömnaden. Men tänk på att det är en klänning du ska bära en dag, den behöver inte hålla en livstid ;P Angående boleron, som är i spets, så finns det en stor risk att den kommer vara täckt i pärlor och paljetter, så om du inte vill ha det, påpeka det i beställningen.
Och hurvida du inte vill att det ska se ut som en maräng, ja, där kan ju rätt underkjol hjälpa till en hel del och inte ge alldeles för mkt vidd i kjolen. Jag tror tex att den här underkjolen skulle kunna bli bra
www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-Floor-length-Petticoats-037005373-g5373 den ger en fin A-linje form och har en ring längst ner, som man kan ställa in vidden på. En ring är dock ganska bra att ha, just för att det inte blir en massa tyg kring fötterna och därmed lite lättare att gå och det blir lite luftigare under klänningen :) Plus att den hjälper till att få rätt vidd på kjolen och då kan man pröva sig fram lite till vad man gillar bäst.