• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2012-09-23 10:31:22 följande:
    Nu har jag bestämt mig för SPF lokalen.
    Skönt att kunna bocka av det.
    Har även beställt x antal olika slöjor......
    Vad skönt, det kommer nog bli jättebra :) Den såg ju ljus och trevlig ut och priset var ju oslagbart! Allt härligt när det blir en sak mindre på listan :)

Vad har du beställt för slöjor då?
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-09-25 10:23:16 följande:
    Fast ni kommer att bli gifta även om du är lite blank i pannan, mannen svettig under armen eller barnen har ramlat i gräset! Det är ju det som är det fina med bröllop, i slutändan så är lull-lullet inte så viktigt. Bara bruden, brudgummen och vigselförrättaren är på rätt plats vid rätt tidpunkt så blir man gifta
    Jag läste jättemånga såna här listor på "bra att ha"-saker innan jag gifte mig och tänkte att jag måste komma ihåg allt, men allt jag hade med mig var nässpray, läppbalsam (använder aldrig läppstift) och mobilen! Jajjemen, mobiltelefonen. Jag saknade inget och behövde inget annat under hela dagen och/eller kvällen faktiskt. I efterhand är jag glad att jag inte släpade med mig en massa saker :P Dottern, 4,5år, spillde inget alls och hon satt i gräset, men inga fläckar blev det. Maken blev inte mer svettig än någon annan under armen och genom kostymen syntes det ändå inte och det luktade inte. Jag blev inte blank i pannan.

Jag kanske hade tur dock, som inte behövde något sådant ;P haha

Ptja, mina föräldrar hade tagit med sin min korta brudklänning till hotellrummet, så den bytte jag ju om till visserligen :D
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-25 16:18:33 följande:
    Är det en Kina-sida? För grejen är att denna ÄR en Kinaklänning, och jag skulle så gärna vilja veta från vilken sida. Hittar inget liknande någonstans och tjejen som har den verkar inte vara aktiv här längre. Men hur fungerar det om man ber att få den uppsydd, behöver jag fler bilder än denna? Den är ju inte jättetydlig... Jag tänkte att ni som har hängt mycket på Kinasidorna kanske har sett denna någonstans, eller något liknande. Just kombinationen chiffongskjol + spetsöverdel med ärm verkar vara hopplöst att hitta!

Tacksam för all hjälp! :) 
    Ja, det är en kinasida som många är väldigt nöjda med, www.landybridal.co

Jag såg klänningen i "min" tråd och den är jättefin. Känner dock inte igen hennes nick från någon av trådarna om kinaklänningar, tyvärr.

Det du kan göra, är ju att googla fram bilder på en klänning du tycker om. Självklart är det ju bättre desto fler och mer detaljerade bilder du kan hitta. Alternativt googla fram en överdel och en nederdel från två olika klänningar du tycker om och sätta ihop till en klänning.

Sedan skickar du in bilden till olika kinaföretag och frågar vad det skulle kosta att sy upp en sådan klänning och du kan också fråga om dom har sk. "real sample"-bilder på liknande klänningar som de sytt.
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-25 16:43:15 följande:
    Grejen är att jag vill att den ska ut PRECIS så. ;) Har inte hittat någon annan jag gillat så mycket, men det kanske är en för odetaljerad bild? Vad tror du förreste att det skulle kosta, på ett ungefär? 
    Haha jag förstår det, men jag tror dessvärre att det är lite för odetaljerade bilder. Dessutom, även om du skulle hitta exakt samma företag som sytt upp den där, så finns ingen garanti för att den blir exakt likadan, med tex likadan spets osv. Tyvärr.

Oj, vad det skulle kosta.. det beror ju lite på vilket företag du vänder dig till, men mellan 1500-3000kr får du nog räkna med. Sedan måste du ju räkna in moms och tull också, för det kan man ju "åka dit" på.
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-09-24 09:47:40 följande:
    Här är de:
    Oooh, vad fina :) Rent spontant, så tror jag den sista skulle bli finast till, men svårt att avgöra. När får du hem slöjorna? :)
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-25 16:52:10 följande:
    Tack för svar! Nu har jag efter idogt grävande och googlande hittat denna fråd; www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m408 0578.html där hon länkar till sidan med klänningen! Kommer dock inte till någon klänning via länken men ska bärja leta där nu... Håll tummarna!! :) 
    Se där! Jag har ju till och med svarat i tråden :P Det kan ju vara så att klänningen inte finns kvar på sidan och det är därför länken inte funkar, men lycka till, hoppas du hittar den :)
  • daniiel
    eml33h skrev 2012-09-26 12:32:31 följande:
    Vid första anblicken så var den inte riktigt som jag hade tänkt mig att den skulle vara.. men å andra sidan har jag bara sett den på bara EN bild - bakifrån! Så chansade lite där..
    Måste säga att den är sjukt bra sydd!
    Kan knappt bärga mig tills jag får åka hem å prova =)
    250 kr i tull blev det, that´s it!
    Vad är det för klänningen du beställt?

Hoppas att den ska kännas bra sen när du prövar den :)
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-25 17:04:18 följande:
    Haha, jag såg det. ;) Men nej, den verkar inte finnas. (AAAHHH!) Varför varför? BT-tjejn köpte ju den för mindre än ett år sen. Hopplöst!
    Typiskt!

Du kan inte tänka dig att ha en tvådelad klänning så att säga. Att hitta en fin chiffongklänning som är axelbandslös, tex liknande de nedan här.

www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-strapless-floor-length-ivory-h3lbhs9979.html
    www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-strapless-floor-length-champagne-h3lbhs7280.html
    www.landybridal.co/empire-sweetheart-court-train-ivory-wedding-dress-h3lbld1630.html

Och sedan välja en bolero att ha över, liknande de här nedan.

www.tulipbridal.com/Off-Shoulder-Alencon-Lace-Bridal-Bolero-Wedding-jacket-shrug-WJ002_p_422.html
    www.tulipbridal.com/V-neck-Alencon-Lace-Bridal-Bolero-Wedding-jacket-shrug-WJ004_p_438.html
    www.tulipbridal.com/34-Sleeve-Front-open-Ivory-Alencon-Lace-Wedding-jacket-Bridal-Bolero-WJ009_p_455.html
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!