Darling Daisy skrev 2012-09-25 10:23:16 följande:
Fast ni kommer att bli gifta även om du är lite blank i pannan, mannen svettig under armen eller barnen har ramlat i gräset! Det är ju det som är det fina med bröllop, i slutändan så är lull-lullet inte så viktigt. Bara bruden, brudgummen och vigselförrättaren är på rätt plats vid rätt tidpunkt så blir man gifta
Jag läste jättemånga såna här listor på "bra att ha"-saker innan jag gifte mig och tänkte att jag måste komma ihåg allt, men allt jag hade med mig var nässpray, läppbalsam (använder aldrig läppstift) och mobilen! Jajjemen, mobiltelefonen. Jag saknade inget och behövde inget annat under hela dagen och/eller kvällen faktiskt. I efterhand är jag glad att jag inte släpade med mig en massa saker :P Dottern, 4,5år, spillde inget alls och hon satt i gräset, men inga fläckar blev det. Maken blev inte mer svettig än någon annan under armen och genom kostymen syntes det ändå inte och det luktade inte. Jag blev inte blank i pannan.
Jag kanske hade tur dock, som inte behövde något sådant ;P haha
Ptja, mina föräldrar hade tagit med sin min korta brudklänning till hotellrummet, så den bytte jag ju om till visserligen :D