Darling Daisy skrev 2011-07-08 20:30:44 följande:
Tillägg av DDs man: Det gick även åt ca en liter rom, en halvliter cognac, ca en liter whiskey (bourbon och scotch) och diverse likörskvättar till olika drinkar. Total åtgång omräknat i starksprit är väl uppskattningsvis 5-6 liter och då har vi en hel del slattar kvar. Räkna med åt gång på 1,5 liter per 10drickande gäster och sen lite mer så att inte baren sinar på GT framåt småtimmarna. (dålig partyhöjare...)
Ölåtgången var ca 35 liter, vilket jag tycker är väldigt lite (Kan ha räknat fel)
Vin ca 10 liter.
Ok, tack! Och tacka din make för infon! Jättebra att höra. Jag tror nog vid närmare eftertanke att vi ska öka på typ alla spritsorter med en flaska, alternativt tar literflaskor istället om det finns. Det är ju måånga timmar vi är där och vi har heller inget sista klockslag (vad jag vet) vi ska va ute ur lokalen. Och en sinande bar är ju inte bra. Och det som blir över pytsar vi ut till våra föräldrar.
Får jag passa på att fråga samtidigt medan du har det i färskt
minne - hur mkt läsk/mineralvatten det gick åt totalt under kvällen??
Love you til the end skrev 2011-07-08 22:24:41 följande:
Hmm, det kanske det gör! :S Tror inte jag har sett det ännu, men kommer säkert längre fram i bekräftelsen. Jag får se till att vara lite "På" på mailen! :)
Denna blir det, fast Champagnefärgad och hellång som sagt! :) Snörning i ryggen också, mycket fint!
Åh, den älskar jag oxå! Mamma la den bland favoriterna (den finns uppsydd i svart oxå bland millys bilder men inte säkert den finns på hemsidan) när hon tittade på klänningar till henne att ha på bröllopet.
Tror hon föll på färgen faktiskt!
Och så skulle hon ha en bolero till. Men nu lutar det åt en annan med halterneck istället...