Kinaklänningar och gaffel däremellan!
sasssyy skrev 2011-04-18 09:30:29 följande:
Problemet är väl att klänningen är sydd med vidd och har du en underkjol som inte mäter upp till den vidden blir fallet inte likadant som det är tänkt, kjol-delen blir kanske för lång och den kommer "hänga" lite osnyggt.Förra gången jag gifte mig gjorde jag den dumheten..jag ville inte alls ha vidd i kjolen så jag hade ingen underkjol alls (det var en kjol med väääldigt mycket mindre vidd än din så jag tänkte att det funkar nog) men oj vad slafsigt och hängigt det blev... MÅste du beställa underkjol NU då.. kan du inte ta hem klänningen och prova underkjolar i en butik??
Skulle också tro att anledningen till att DD beställer underkjolen nu är att det är otroligt mycket billigare att ta den via sitt kinaklänningsföretag - i vissa fall har jag dessutom sett att en underkjol ingår i priset, och då måste man ju välja vilken man vill ha jag beställde min underkjol samtidigt med min klänning, behövde på så vis bara betala ca 150 kr för underkjolen, vilken säkerligen gått löst på närmare tusenlappen här hemma..