• Smuppra

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Mia: vad roligt att vi har så lika smak! Min har 15 st 0.01 carat. Så lite mindre o smalare. Gillar era ringar. Våra förlovningsringar är breda men har ett flätmönster. Var svår att matcha med andra först. Bra det där med att lämna in guldet som delvis betalning har inte så mycket o det guld jag har använder jag. Enda jag inte använder är guldklockan farmor fick i konfirmationspresent eftersom den stannat och jag inte orkat göra något åt den. Och farmor lever så jag skulle hellre ge tillbaka den då än att byta ut den mot annat. Men har man guld som skräpar är det smart att göra så Drömmer lite smått om att när vi har jubileum skaffa en tredje ring men hjärtformat mönster med sten/-ar i. Morgongåva har vi skippat faktiskt

• Smuppra

Skumboll: heltokigt. Man fattar inte hur de tänker. Sämre för alla med detta beslut. Ja Utom möjligen om ngn unge får plats på dagis som annars inte hade fått det. Iaf bra för dennes familj. Men nej, dåligt beslut!

• Smuppra
    Humlan66 skrev 2011-05-25 16:06:14 följande:
    Smuppra jag är ju oxå en 6/8 brud och bara en klänning jag med. Eller jag är inne på den 2adra men den 1a blev iaf såld haha

Jag håller på att ska bestämma mig för en vigselring, men det är ju hopplöst tycker jag . Kan inte bestämma mig. Har sett en ring jag vill ha från guldfynd eller 2 rättare sagt som jag velar mellan, men nu har jag hört att dom ska ha usel kvalite på sina diamanter. Nån mer som hört det ?
    Nån som känner till en smyckes site på nätet som har billiga smycken kanske ? Nordstans guld och smycketnet känner jag till redan

Junibruden. ja det är från milanooo , jasså det kan gå så snabbt menar du "längtar längtar"
    Härligt, får vi följas åt hela tiden. Har du börjat bli nervös än? Alla frågar mig det nu men jag känner mig inte nervös, än :-P Så svårt att minnas datum på folk och antal klänningar och ja, allt!

Jag har också hört det om Guldfynd men jag vet inte alls om det stämmer. Kanske kan du köpa en liknande de du spanat in någon annanstans? Har ingen bra koll på smycketsbutiker på nätet heller tyvärr. i gick direkt till stället vi köpte förlovningsringen nu, det var ända stället som gäller. De är superbra (sthlm).
  • Smuppra

Är grymt nöjd med mig själv nu iaf. Har precis kommit hem från vår ruset och det gick bättre än jag trodde. Om två veckor ska jag springa parloppet så det bådar gott inför det! Har så mycket adrenalin och endorfiner i mig just nu. Haha

• Smuppra

Förresten kommer mamma över på fredag och hjälper mig emd klänningen. Så förhoppningsvis blir det bilder då

• Smuppra
    Miceme skrev 2011-05-26 07:11:57 följande:

Yes!!

Vad duktig du har varit också!

Minuz: Yes där har jag varit och plockat!

Tack!
  • Smuppra

Junibruden: fina grejer du spanat in!

• Smuppra

Här kommer bilder på min klänning. Mamma snörade åt så mycket hon kunde men jag hade gärna dragit åt ännu mer, så måste definitivt syn in den...

Har ingen bh på mig vilket jag kommer ha sedan. Är inte riktigt nöjd med hur jag ska ha underkjolen. Funderar på att skaffa en ny. Men men. Har iaf bestämt mig för en slöja till, som är finger tip-long.

• Smuppra

Miceme, du ska vara kvar här så klart, och följa oss alla andra som gifter oss i sommar och höst OCH nästa år! Så du är fast som gift rådgivare

Tack ni som tyckt om min klänning!

Gillar slöjan, Skumboll! Jättefin spets!

Hm, bra ställen att köpa slöja ifrån är...? Nu har jag iaf lite bättre koll på vad jag vill så lättare att kolla
    Och underkjolar köpes helst...? :-P

Sommarbrud: kul med prästen och nytillskottet i familjen Synd att W inte ville sova, hoppas du får bättre sömn i natt!

• Smuppra
    Miceme skrev 2011-05-29 11:32:55 följande:

Det är en bra idé

Jag har köpt 1 slöja på dhgate, en slöja på brud och fest och 3 på ebay, jag tycker att de är ungefär samma i kvaliten på dekorationerna jättefina allihop, den ena långa från ebay är väldigt mjuk i tyllen. Och jag vågar inte säga om det är en för eller nackdel, har man flera lager ska man nog inte ha för stel för jag tycker att den blir för stor uppe på huvudet då och det tycker inte jag är snyggt, men det är ju min personliga åsikt. Och med de hellånga slöjorna kan det nog vara bra med ett lite stelare material för att den inte ska dra ihop sig och flyga runt för lätt. Men jag har ju inte testat i praktiken så det är bara mina tankar.

Tack för delgivandet av dina tankar
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!