• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Sommarbrud skrev 2011-06-09 11:02:35 följande:

1700: Super fin! Du kan ju göra min bukett..

Pinkgrape: Men åhh! har du bilder? När gifte du dig? 13 augusti?

Japp, 13 augusti... ska se om jag kan ordna någon bild på orginalet och på klänningen här hemma.
    Darling Daisy skrev 2011-06-09 11:10:50 följande:
    Pink:
    Vad tråkigt med klänningen!! Det är ju ens värsta mardröm när man beställer så här!
    Kan du frächa upp vårt minne med en bild på vad du beställde (om du inte hunnit fota din än är det ok! )?

Kan lillys rea vara något för dig?
    Kanske kan du sälja den här och få några kronor att investera i en annan klänning?

Hade du en kort klänning också? Som passade?
    Ja, och som jag skrev ovan, så hade jag nog kunnat acceptera det lättare om klänningen hade varit ful, men det är den ju inte :P

Har inte hunnit fota, men lägger in en bild på den jag beställde :)

Du får gärna länka till Lillys rea, om du vill :) Jag har mejlat de som jag köpte klänningen av, så väntar på svar. Om de inte vill att jag skickar tillbaka den, så ska jag sälja den. Den är ju så fin, så någon annan kan ju få glädje av den då :)

Jo, har en kort också, som passar! Så funderar på att beställa en till från samma ställe. Jag fick exakt vad jag beställde och det tog bara en månad att få klänningen. De kunde fixa det ännu snabbare om det var bråttom.

Här är klänningen iaf.
    Men jag hade ju då beställt med slät överdel, svart band i midjan, snörning i ryggen och ännu längre släp. Släpet jag har fått är inte ens lika långt som på bilden.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-09 11:27:34 följande:
    Pinkgrape, du hade ju redan svarat på det jag skrev...

Har du en irl-bild på den? Är den mkt för liten?? Tror du inte den går att läggas ut och så kanske du kan stå ut med brist på släp?? Blinget kan du kanske sprätta bort själv?
    Ja, den är mycket för liten. Jag beställde den 2cm för liten i midjan, med med snörning. De två 2cm har jag gått ihop sedan jag beställde den. Trots det är den ca 12cm för liten i midjan, så det går inte att lägga ut den. Broderierna stör mig inte alls, de är jättefina. Inga paljetter eller stenar, bara fina broderier :)
  • Pinkgrape
    helsingebrud skrev 2011-06-09 11:39:47 följande:
    kanske du kan hitta någon sömmerska som kan sy om den till snörning
    det borde ju inte vara allt för svårt
    Det kostar lika mycket att köpa en ny klänning skulle jag tippa på. Jag vet bara vad de tar för att göra ändringar på balklänningarna.
  • Pinkgrape
    sasssyy skrev 2011-06-09 12:17:08 följande:
    Hur långt i förväg måste man beställa egentligen.. jag håller på att tappa brutalt i vikt och känner att eg vill jag inte beställa mer än tre månader i förväg men det verkar ju bli snålt med tid då... nu verkar vi ha ändrat datum till ett höst/vinterbröllop (velar mellan lite olika datum på tre månaders intervall) så det kanske är dags att beställa redan nu liksom..för att vara garanterad att ha den i november???

Målet är att tappa minst tio kilo till augusti men jag vet ju inte varifrån kilona försvinner.... och sen vill jag ju eg gå ner mer...herregud vilka i-landsproblem...
    För mig tog det ganska exakt en månad för första brudklänningen och tärnklänningarna. Den andra brudklänningen tog ca 1,5 månad att få hem.
  • Pinkgrape
    Miceme skrev 2011-06-09 12:18:08 följande:

Jag trodde också att det var persilja hihihi

1700-tal: Snygg bikini!

Pinkgrape: Riktigt snygg klänning synd att den inte var som du beställt

Haha ja, tack, känns dubbelt tråkigt pga det :P
  • Pinkgrape

Ja, jag har fått tag på säljaren nu iaf och de tar på sig hela ansvaret för att det blev fel och beklagar verkligen. Jag skulle föreslå en lämpliga kompensation, då de inte har tid att skicka en ny i rätt tid för mig. Jag förslog såklart pengarna tillbaka och retur av klänningen om de önskar mot att de betalar frakten.

Min sambo tyckte att jag skulle beställa en ny från samma ställe som den andra klänningen och det blir nog så. De var enkla att få kontakt med, snabb på göra och leverera och jag fick exakt vad jag beställde i rätt storlek :)

• Pinkgrape
    sasssyy skrev 2011-06-09 12:31:10 följande:
    varför beställer ni fler brudklänningar??? var det för att ni var missnöjda med de första???

Har alla samma erfarenhet att det tar 1-2 månader????
    Jag har beställt två, för jag vill ha en pampigare klänning med långt släp som kräver underkjol till själva vigseln och sedan en mindre och enklare klänning som är bekvämare att sitta och dansa i till kvällen :)

Nu kommer jag dock behöva beställa ytterligare en, eftersom min ena klänning var fel. Klänningen i sig är superfin!, men inte vad jag beställde.
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-09 12:43:59 följande:
    Jag tycker inte du ska behöva skicka tillbaka klänningen! Det kommer de säkert inte heller vilja, frakten med flyg kostar ju som halva klänningen. Och då kan du ju sälja klänningen och få alla pengar tillbaka - då kan du ju hitta en ny klänning för det priset.
    Nej, jag tror inte heller det.. jag ville mer bara erbjuda det, bara för att liksom. För att vara snäll typ :P Frakten kostar ju, precis som du säger, massor. Jag säljer ju hellre klänningen. Jag vill bara inte att de ska tro att jag hittar på att jag är missnöjd, vill ha pengarna tillbaka och ändå använda klänningen typ.

Vad kan man sälja en kina-klänning för?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!