• Humlan66

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

sandis1977 skrev 2011-05-06 20:02:18 följande:
    Vad har du mer i toakorgen?

Toakorgen innehåller :

-Deo

-Plåster

-Hårspray

-Samarin

-trosskydd

-Lite sykitt om någon behöver en snabbfix

-Kam ( naturligvis ny )

-Tandtråd

-Nagellack ifall det går en maska på strumpan

-Lyspyl ( naturligtvis nytt )

-Mint tabletter

-Handcreme

-Nagelfil

-Lite lätt make om någon vill bättre på sin make up efter en lång dag

Det är vad jag har i våran korg

Inte lätt att hänga med här i tråden, för när man kikar in kan det vara dött i det närmaste. sen efter ett tag så bara TJONG så kan det babblats en massa igen *S*

• Humlan66

Miceme  HAHAHAHA GUUD VILKEN TÅRTA

men det låter dom du har haft det alldeles uunderbart ju , va roligt

Jag håller på att planera et möhippa för min ena tärna som åker till Egypten den 29 maj och ska gifta sig , s helgen före den 20 ska vi kidnappa henne. Men lite dåligt med ideer just nu bara :-s , man är ju så uppe i sin egen bröllops planering
    Men det där med singstar lät ju roligt

• Humlan66
    Minuz skrev 2011-05-08 20:30:13 följande:
    Börjar tro att jag kanske beställt feeeel klänning??????

Jag älskar den va? Eller? Det är klart jag gör....... Hua vad jobbigt det är.....  Hmm det kommer bli bra det här.... Det kommer bli så fint. Jag har ju även köpt 2 olika slöjor i ivory och nu har jag visst varit på Ebay och köpt en guldfärgad tiara + hårnålar...... Och klänningen är ju i ljus champagne / ivory. Så visst blir det bra?????

Var ni också så här veliga när ni köpt första klänningen??????
     Kanske måste köpa en till?????? *ASG*
    Säger bara en sak.. DET ÄR HOPPLÖST.. man velar och velar "skakar på huvudet"
    men det är klart at man valt rätt klänning .. eller ??
    Tycker det skulle vara värre om man har en 3-4 klänningar hemma som är lika fina
    VILKEN ska man välja lixom *s*
  • Humlan66

Godmorgon tjejer

Här är det klänningsnack ser jag =) .
     Själv har jag inte beställt klänning nr 2 ännu. Vill ju helst lita på att Milanoo sköter sig och att min klänning blir - ja nästan iaf, som på bild och enligt mina mått.
    Det tar sån tid att leta klänning eftersom jag är såå velig, sen dyker det ju upp nya snyggare klänningar hela tiden
    ( Undrar om denna tråden har nått med det att göra. hmm hmm. fniss ) som inte gör saken lätare direkt.
    Min planering spretar så och jag har såå svårt att slutföra en uppgift innan jag är och petar i ngt annat

Känns Hopplöst. , men nu har jag gjort till godisbuffen iaf, så ska försöka göra det klart så gott det går. Vi ska ju göra små kärleksnotering att ha vid varje godisskål, men det blir ju svårt att göra nu då eftersom vi inte vet vilket godis vi ska ha. Har för mig att jag sett en sida där man kunde köpa små godishjärtan med tryck. men vart ?

• Humlan66
    zvartaliljan skrev 2011-05-09 16:32:31 följande:
    Nu har ÄNTLIGEN jag fått leverans från MILANOO!

Beställde den 14 mars, leverans utsatt till 20 april, kom IDAG! Alltså rejält försenad.

I den leveransen var det 4 stycken brudnäbbsklänningar. Jag beställde strl.6, 8, 10 och 12 år och de är GIGANTISKA. 12 åringen kommer lätt kunna ha 6-åringens klänning...
    Så nu vet jag inte hur jag ska göra...måste försöka mig på att sy upp dom. Dessutom behöver jag underkjolar till dom för det var inte isytt.
    Någon som vet vart jag hittar underkjolar till barn??

Sen kom även mannens kostym, helt UNDERBAR!! Ser ut och känns superlyxig och fin, dock tror jag byxorna är aningen korta och västen för stor...men återstår o se när han kommer hem o provar...

Tärnklänningen är mer draperad än på bild. Men jag tror inte det gör min tärna något direkt utan det var faktiskt finare.

Sen då till mina brudklänningar...här kommer det lustiga...beställde två stycken, båda i strl.40 och skrev min längd. Den ena är för LITEN och för KORT, når mig knappt till anklarna!! Den andra sitter perfekt men är för LÅNG! Gaaaaah!! Jag som är URUSEL på o sy!!
    Jag behöver en underkjol till den som är för lång iaf så blir det nog lite bättre. Jag behöver en som passar till sjöjungfrumodell med litet släp, ingen stor underkjol utan vill bara ha väldigt lite vidd. TIPS?
    Aj då, nu blir jag lite orolig här på våra milanoo beställningar.. Beställde du efter dina mått och det ändå blev fel menar du ? Det har vi gjort med både min klänning och mannens kostym
  • Humlan66

Nu är jag RIKTIGT irriterad på Milanoo..
     jag chattade nyss med "Elsa" och frågade vart mina skor och övriga varor i den beställningen tagit vägen ?
    Då säger hon att hon  inte vet hur lång tid det tar och hon tyckte jag skulle avbeställa det hela och få pengarna tillbaka. Jag svarade då att jag inte har tid att leta nya bröllops skor . Då frågor vad jag är för konstig männsika typ som inte har backup, när man beställer sådär måste man ju ha back upp tyckte hon att jag skulle förstå.. asså pratar man så med en kund ??  Jag  frågade henne om hon menade att man inte kan lita på dom
    Jevla människa.. "muttrar"

Passade på att fråga om min brudklänning skulle komma sent med, men just nu håller den tiden sa hon.. Tur för dom det för annars ska  jag minnsan visa henne vart skåpet ska stå !

• Humlan66
    Farmall skrev 2011-05-09 22:56:08 följande:
    USCH! Jag blir så ARG. Va fan finns det för människor i denna värld! Nu blir jag arg för de med. Ska man behöva dubbelboka allt?
    Javisst blir man. Man SKA ju kunna lita på dom och dom måste ju förstå att det är bröllop det handlar om och inte vilen fest som helst .Usch. jag ska gå på dom nån dag igen och fråga, tydligen måste man det

Men jag ÄR orolig för klänningen och tror jag måste beställa en till ändå från ett annat ställe. men det får bli imorgon för nu ska jag försöka få lite sömn

Godnatt på er
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!