zvartaliljan skrev 2011-05-09 16:32:31 följande:
Nu har ÄNTLIGEN jag fått leverans från MILANOO!
Beställde den 14 mars, leverans utsatt till 20 april, kom IDAG! Alltså rejält försenad.
I den leveransen var det 4 stycken brudnäbbsklänningar. Jag beställde strl.6, 8, 10 och 12 år och de är GIGANTISKA. 12 åringen kommer lätt kunna ha 6-åringens klänning...
Så nu vet jag inte hur jag ska göra...måste försöka mig på att sy upp dom. Dessutom behöver jag underkjolar till dom för det var inte isytt.
Någon som vet vart jag hittar underkjolar till barn??
Sen kom även mannens kostym, helt UNDERBAR!! Ser ut och känns superlyxig och fin, dock tror jag byxorna är aningen korta och västen för stor...men återstår o se när han kommer hem o provar...
Tärnklänningen är mer draperad än på bild. Men jag tror inte det gör min tärna något direkt utan det var faktiskt finare.
Sen då till mina brudklänningar...här kommer det lustiga...beställde två stycken, båda i strl.40 och skrev min längd. Den ena är för LITEN och för KORT, når mig knappt till anklarna!! Den andra sitter perfekt men är för LÅNG! Gaaaaah!! Jag som är URUSEL på o sy!!
Jag behöver en underkjol till den som är för lång iaf så blir det nog lite bättre. Jag behöver en som passar till sjöjungfrumodell med litet släp, ingen stor underkjol utan vill bara ha väldigt lite vidd. TIPS?
Aj då, nu blir jag lite orolig här på våra milanoo beställningar.. Beställde du efter dina mått och det ändå blev fel menar du ? Det har vi gjort med både min klänning och mannens kostym