• Amejuli

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Red skrev 2011-07-06 13:38:03 följande:
    När jag beställde min hade jag ivory på klänningen och champange på bandet. Boderierna blev lite mörkare iaf och syntes braGlad 
    Oh vad bra, tack! Har du beställt samma klänning från samma ställe? Skrev du det extra i kommentaren under då?
  • Amejuli
    Red: Ja nu såg jag din klänning när jag bläddrade tillbaka i dina inlägg. Såååå fin! Såg också att du hade beställt från en säljare på DH gate men jag har ju så kort tid på mig så jag är rädd att jag måste chansa på my love bridal ändå då de lovat via mail att den ska komma i tid om jag beställer idag.

Hua. Jag får hålla tummarna!
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-07-06 17:10:22 följande:
    Mina som är för små är från två olika säljare på DHgate. Den från Mylove är klänningen som passar, men jag beställde med snörning, så vet inte hur det är om man beställer med dragkedja.

Såg dock att Amejuli valde att beställa med dragkedja, så jag hoppas att den passar :) Själv skulle jag dock valt den större storleken om jag var mellan två, så att man kan sy in hellre än lägga ut. Fått för mig att det är lättare? Kanske inte.

Nåja, hoppas att hennes klänning passar :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja precis så tänker jag också. men problemet är ju att jag förmodligen inte kommer hinna sy in den. Tror du det tar längre tid hos dem om jag beställer måttsydd? Ska beställa nu ikväll och lutar verkligen åt måttsydd eftersom jag egentligen inte passar i någon storlek. Jag har liksom större skillnad på mina mått än deras storlekar har så jag har väldigt smal midja men bredare höfter och lite större byst liksom.

Till saken hör att jag ofrivilligt tappar en del i vikt nu och kommer förmodligen att fortsätta göra det och den klänning jag har är för stor och ganska dyr och knepig att sy in tyvärr. Men den är hos sömmerska just nu. Så jag håller tummarna att det ska gå vägen och att vikten inte fortsätter svikta för mycket fram till bröllopet. Men det finns inte så mycket mer att ta av snart så nån ände måste det väl finnas på det :-P

Men som sagt. tror du det tar mycket extra tid hos dem om jag tar måttsydd?
  • Amejuli
    sandis1977 skrev 2011-07-06 22:38:25 följande:
    Vi gifter oss samma dag :O)
    Hoppas du hinner få din klänning, har du planB annars?
    Wii vad roligt! Ja nu närmar det sig verkligen, börjar bli riktigt nervös! Jo jag ha har redan klänningen till själv vigseln men den känns inte riktigt jag och vill inte riktigt svansa runt i den hela kvällen. Den har dessutom blivit stor och är just nu hos en sömmerska som försöker fixa den. Så jag ville ha en kortare att ha lite senare till festen. Men skiter det sig så får jag väl sittas och svetttas i den jag har hela kvällen istället. :-P

Vad ska du ha för klänning? Har den kommit och är du nöjd?
  • Amejuli
    Pinkgrape:

Tack för dina goda råd. Du är för goer! Jag hittade på deras hemsida sen att det inte skulle ta längre tid med måttsydd eftersom de ändå inte hade några färdiga klänningar i lager till storleksbeställning.

Beställde den till slut igår kväll och det blev måttsydd med dragkedja. Vet att det säkert hade varit större chans att den passade direkt om jag tog snörning men det är verkligen inte min grej så det fick bli en chansning. Nu håller jag bara tummarna.

Som tur är har jag ju redan klänningen till vigseln iaf så skulle det skita sig får jag vackert nöja mig med den hela kvällen! :-P

Vet du när din sista klänning ska komma? Är så nyfiken!
  • Amejuli
    Red skrev 2011-07-07 08:53:09 följande:
    Nu hade vi ju inte samma säljare, men min beställdes måttsydd och de sa att det inte tog längre tid. Har precis som du mindre midja än i deras storlekar. Eller större rumpa, beroende på hur man ser det Flört Sedan har jag tydligen väldigt små bröst, de mailade för att dubbelkolla om det verkligen var möjligt hahaha!  Hoppas du hinner!

Har du någon underkjol eller har du beställt det med? Var beredd på att det krävs en underkjol för att den skall bli sådär puffig som på bilden.
    Ja jag hittade på hemsidan sen att det inte skulle göra skillnad i tid så det blev måttbeställd. Spännande! Nu är det bara att hålla tummarna!

Jag har ingen underkjol till den men jag vill gärna att den ska vara lite mindre då jag vill att den ska kännas lite mer "avslappnad och bara ska användas under festen så det blir lättare att dansa och så... Men beställde du en underkjol till din från samma säljare eller vart köpte du din?

p.s. Det är klart det är midjan som är liten!
  • Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-07 17:44:17 följande:
    Hur ser den ut som du redan har då?
    Den är väldigt "vanlig" tror jag. Siden i Ivory, lite A-linje (fast den ser lite mer formad ut bara för sömmarna drar sig lite när den är lite för stor i tygstyckena bak) lite släp och några spetsbroderier över bland annat bysten. Knappar hela vägen bak. Helt okej.

Jag ska ha band i midjan också. Både för att jag gillar det men också för att hjälpa till att hålla den uppe om den inte går att sy in tillräckligt. Är lite stor nu som sagt (inte så mycket att den ser pösig ut men jag får ju gå och dra i den), men än har jag inte gett upp hoppet om att sömmerskan ska kunna göra underverk. Problemet är att det verkar bli lite dyrt...

Jaja, hoppas allt löser sig. Jag får hålla tummarna!
  • Amejuli
    Red skrev 2011-07-08 08:56:28 följande:
    Min säljare hade en passande underkjol men jag köpte den aldrig då jag bestämde mig för en klänning jag köpte i butik istället. Men jag funderar på att köpa en underkjol iaf, om jag av någon anledning skulle få användning för klänningen en annan gång. Hittar jag någon billig och bra gör jag nog det!

Ska du verkligen inte ha underkjol? Den är ju så söt när den är puffig!  
    Hmm, ja jag såg ingen passande som min säljare hade men det kanske de har om man frågar liksom?
    Jo, kanske hade det varit fint om den var lit puffig men det är ju svårt att veta innan hur puffig i sig själv de gör den också. Just nu hinner jag inte riktigt leta efter en heller men vet du vart jag kan få tag i en snabbt? (Gifter mig ju alltså om tre veckor... :-P )
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 13:37:52 följande:
    Mina buketter kom idag! :D Jag tycker de är jättefina, helt underbara.

En tanke bara.. rosor, om man skulle fylla ut mellan fjädrarna med lite rosor. Tror ni man kan lämna buketterna som de är till en florist och be dom fylla ut med lite rosa rosor?

Egentligen skulle jag vilja ha tygblommor, så att de också håller sig, men vart hittar man fina såna?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vad roligt att buketterna blev fina! Det var de med fjädrar va?

Jag måste bara fråga. Du har beställt din sista från my love va? Jag har inte kunnat komma in på deras sida idag och blev lite orolig. Kommer du in?
  • Amejuli
    sandis1977 skrev 2011-07-08 18:46:48 följande:

Har varit iväg och jobbat ett dygn o e nu tillbaka.

Tror jag skulle svara Emejuli (hoppas det är rätt namn=) Jag har faktiskt inte bestämt mig för vilken klänning jag ska ha, har fyra att välja på men  2 går bort direkt.

Jag väljer mellan en spetsklänning från kina som är mer "jag" och en Lillyklänning som är en stilren elegant klänning, så frågan är om jag ska välja det som är JAG eller det som alla andra väljer..

Kinaklänningen är otroligt välsydd men jättetung så om det kommer bli en varm dag kommer jag svettas floder. Dock behöver jag hinna gå ner iallafall 2-3 kilo för att jag ska kunna andas ordentligt och jag kan inte hitta motivationen att skärpa mig utan vill mest bara äta kakor :o(

Hur går det annars med er planering? Har ni allt klart?

Hihi, ja nästan rätt namn iaf.

Svårt val. Jag valde en klänning som inte alls var min stil för att den satt bra (mycket annat i affären var lite stort och det är svårt att se hur det kommer se ut då tycker jag trots alla klämmor och grejer de använder). Men då jag tyckte den var lite liten vid inandning så tog jag en storlek större men det skulle jag inte ha gjort då den både var för stor och jag sen tappade en del i vikt (fast ofrivilligt). Har varit svårt att sy in och först idag har äntligen en sömmerska kunnat få till den hyfsat. Men nu känner jag mig himla lättad att den iaf inte kanar ner.

Men jag måste säga att jag nog önskar att jag tog en som var mer jag. Jag var också inne mycket på spets faktiskt! Så om det känns väldigt du så tycker jag nog att du ska ta spetsklänningen. 
    Men det är ju jobbigt om du inte kan andas i den!
    Hur långt har du kvar till bröllopet? Tränar du något?

Planeringen går nog inte riktigt så bra. Vi är inte jättebra på att planera och framför allt jag har haft en väldigt hektisk vår så mycket har varit lämnat nu till sommaren och jag måste hinna plugga in lite grejer också. Så det är lite rörigt minst sagt! Ska bestämma meny och så nu i veckan (alltså med typ 2,5 veckor kvar till bröllopet. Så jag tror vi är ovanligt sena.

Men jag hoppas att allt klarnar nu på slutet :-P

Hur går det för er?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!