• Amejuli

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Yes yes!!
    Äntligen något positivt. Min nuvarande klänning har äntligen en sömmerska lyckats fixa lite så att jag åtminstone slipper gå och dra i den! Och det blev inte så dyrt som jag var rädd för heller! SKÖNT!

• Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-12 11:54:19 följande:
    Pinkgrape och Red - jo, många gillar väl solosångerna... Det är nog jag som är lite kocko på den fronten, kanske för att jag själv sjungit så mkt i olika sammanhang, i kyrkor osv att det är väldigt avdramatiserat för mig. Dessutom vill jag ha en så kort vigsel som möjligt eftersom jag lätt får ångestattacker i "trängda" situationer utan "utväg". Därför blir vigseln en snabbis. Skrattande Men det problemet är det förstås inte många som vet om, jag pratar sällan om det. Helst vill jag bara ha närmaste familjen i kyrkan och sen sluta upp med alla gäster utanför slottet. Men icke så sambon... Gråter
    Å, jag känner med dig. Jag är lite i samma situation, Har haft ångestattacker av och till och har i allmänhet svårt för när alla ska stirra på mig. Villa ha det mindre men mannen sa nej här också. Suck. Jag tror att jag kommer klara det utan att det syns inför andra men jag vet att jag kommer må lite dåligt medan alla bara förväntar sig att man ska vara fantastiskt lycklig. Lite jobbigt.

Hoppas du klarar det på ett sätt som känns okej för dig. Jag ska hålla tummarna!
  • Amejuli

1700-tal.

Bio var hopplöst för mig i många år också. Nu kan jag gå ibland när jag är på rätt humörs. En liten revanch!

Sen måste jag bara säga att din klänning var helt FANTASTISK!!!

• Amejuli
    Pinkgrape:

Chattade med my-love i morse. De sa att jag inte skulle oroa mig utan att klänningen kommer den 27:de. Så det verkar ju bra och skulle den inte hinna så står ju och faller inte allt med det men det skulle vara himla skönt att ha en tlite nättare till festen!
    De dörklarade att klänningen var i steg 2. Vet du vad de menar med det? Undrar också om du fick bilder på klänningen innan de skickade när du beställde från dem.

Hört något nytt om din klänning?
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 19:43:43 följande:
    Vad skönt, då borde den ju verkligen komma i tid :) Även om du har en annan klänningen och denna bara är extra, så kan det ju vara skoj att den hinner fram, när du nu beställt den :P Jag har inte chattat, bara mejlat och inte fått veta något alls i stort sett. Bara att klänningen ska komma i slutet av juli, men tänkte höra av mig igen och dubbelkolla under nästa vecka. Hur fick du reda på att din klänning var i steg 2? Vad frågade du då?

Har inte fått några bilder. Bad om det på förra klänningen, men fick inte. Har inte frågat om denna.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja jag hoppas på det bästa och att den ska passa när den väl kommer... :-P

Jo när jag chattade med dem så berättade jag mitt ordernummer och skrev att jag tidigare hade mailat angående min order eftersom det var så kort tid kvar innan bröllopet. och att jag nu undrade om det finns chans att få den innan bröllopet. Då sa hon åt mig att vänta lite medan hon kollade upp det.

Efter en stund skrev hon att klänningen är i steg 2 och att jag ska få den den 27/7 och inte skulle oroa mig.

Jag frågade också om jag behövde underkjol. Då skrev hon att kjolen är förstärkt med styv tyll och att det inte skulle behövas. (Är väl lite tveksam till det men jag orkar/hinner inte köpa någon och sen vill jag ju inte ha den allt för stor ändå när det är en dansklänning.

Kan ju tillägga att jag verkligen ansträngde mig för att vara överdrivet trevlig också. :-P

De verkar mest vara online på msn tidigt på morgonen, förmodligen på grund av tidsdifferensen.
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 21:01:09 följande:
    Okej, då får jag försöka ställa väckaren och haffa dom på msn någon morgon :)

Nej, jag valde bort underkjol till min klänning på bilden ovan. Själva grejen med den klänningen var ju att slippa underkjol och sånt för att den skulle vara väldigt bekväm att dansa i :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja men precis så tänkte jag med! Man vill ju kunna svänga sina lurviga utan att få värmeslag liksom

Jag pratade med dem ca 8:30 i morse så det funkar nog om du provar den tiden iaf!
  • Amejuli
    sandis1977 skrev 2011-07-12 22:36:12 följande:
    Någon som kan tipsa om var man kan köpa fint paraply?
    Gärna Lisbeth Dahl, känner på mig att det kommer regna på vår dag...
    Vart bor du?
  • Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-13 08:10:28 följande:
    Amejuli skrev 2011-07-12 21:27:04 följande:
    Ja men precis så tänkte jag med! Man vill ju kunna svänga sina lurviga utan att få värmeslag liksom  
    Fast där måste jag ju bara inflika att det blir ju luftigare och svalare mellan benen MED en underkjol... Det räcker ju med en ring i den så blir det superbra svängrum därunder!
    Ja det håller jag absoult med om , om det hade gällt en lång klänning. Oc det har jag också till min långa. Men det här gäller ju en kort "dansklänning" och då tror jag inte att en ring blir så snyggt. Så jag tänker att mindre och lättare i det fallet borde vara bättre!
  • Amejuli
    1700tal skrev 2011-07-13 09:45:49 följande:
    Hm, blandade nog ihop dig med callie kom jag på. Hon som beställde samma klänning som pinki fast fick den lång... Hursom, jo, en kort klänning är nog inte lika farligt. Kanske inte ens finns korta underkjolar med ringar? Har jag inte tänkt på.. Drömmer
    Haha, ja okej.
    Nä jag hade så svårt att bestämma mig om jag skulle ha underkjol ändå till min korta med tyll eftersom den ju på bilden egentligen ska vara ganska vippig. Men när jag chattade med dem sa de att det inte behövdes för att den var "stärkt med styv tyll" typ.
    Jag tror nog inte den blir lika vippig som orginalet utan underkjol, men bestämde mig för att inte beställa någon ändå eftersom jag gärna vill ha något som är perfekt att dansa i och inte så varm.
    Hoppas det blir okej iaf! :-P

Hur ser din sidanklänning ut som flera jämför din nya spetsklänning med? Blev så nyfiken!!
  • Amejuli
    sandis1977 skrev 2011-07-13 12:25:15 följande:
    I Skåne :) Typ längst ner..
    Hmm, nu verkar inte deras (lisbeth dahls) affärssök funka så bra för jag har hittat flera ställen i sthlm med hjälp av deras hemsida innan men nu får jag inte fram dem. Kanske kan fungera igen om några dagar?

Däremot finns en lista på webshops som säljer deras märke. Kanske kan vara ett alternativ?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!