ewaulrica skrev 2011-10-19 09:07:17 följande:
Hur gör jag om jag vill hitta en sån här också!!!!!????? Jag har inte många veckor på mig, trodde jag hade "rensat" nätet efter såna här och att be några sy upp en hade jag ju inte haft en tanke på ...... :D haha.. vilka syr upp snabbt, billigt och bra! Hjälp mig! Alltså nu riktar jag mig inte enbart till Lomilla utan till er alla! :
Och Lomilla: vad FIN den var!!! himla synd att du eventuellt blivit blåst på den... trist sånt där!! Hoppas du vinner mot Paypal! Hur länge sen var det du beställde den?
DEt bästa tipset jag har att ge, jag har ju nämligen också surfat slut internet i jakten på en, är att sy en själv, då jag inte litar på dessa Kina-sidor mera. Jag har inte hittat nån kinasida som säler sådana, å om ngn lovar till sy upp en åt dig kanske de går som för mig-dåligt alltså
Jag var till en bröllops butik och kollade in dem lite här i sensommras, eller kollade priser framför allt, de ville ha 700 kr för att hyra en hellång. Jag sa 700? fuck you o gick ut...
Konstruktionen är ju inte direkt svår, typ en klockkjol med huva, så om jag skall ha en trots alla om och men så syr jag ihop en. Ylletyg o fuskpäls är ju inte direkt dyrt heller för den delen....
Kanske din Morsa, svärmor eller moster är sykunnig om du själv inte känner för det... Ett annat hett tips på billig sömmerska är att höra med skolorna där du bor, kanske det finns ngn sömnadslinje där nån tjej lätt fixar ihop en.
Behöver du sytips kan jag kanske ge ngt tips iaf- jag är ju inte sömmerska men har sytt en hel del-enligt ögonmått o lära dig av misstag principen...
Minuz sa igår att hon hade en liknande cape, fråga henne vart hon har hittat sin