Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Lommila1 skrev 2011-10-19 13:32:21 följande:
ewaulrica skrev 2011-10-19 13:25:01 följande:
shysst, tack för svar! :) näe, beställa från Kiiiina har jag nog insett att jag inte hinner :( men sy borde ju som sagt var inte vara så svårt.. ? man kan ju hoppa över huvan också så blir det ju typ ännu lättare.. men frågan är om man verkligen kommer undan så billigt? undrar hur mycket tyg det går åt till en midjelång.. hm. får fundera på det.. :) oj, 700!!! för att HYRA?! Ja, det lät dyrt... men bara för att yppa ordet "brud" och "bröllop" så får man punga ut massor av dineros har jag märkt. Trist. Ska kanske sålla igenom alla secondhandbutiker också, vem vet.. :)
I princip borde det ju finnas begangnade jag spanande som snabbast in blocket o hittade dessa
www.blocket.se/kalmar/Brudcape_36424389.htm&w=3
www.blocket.se/goteborg/Brud_Cloak_langa_cape_35606532.htm&w=3
www.blocket.se/jonkoping/Brudklanning_original_Eddy_K_35326793.htm&w=3
www.blocket.se/blekinge/Vacker_brollopsklanning__strl_36_36371282.htm&w=3
www.blocket.se/orebro/Elegant_cape_ett_maste_for_vinterbrollopet_36279024.htm&w=3
www.blocket.se/vasterbotten/Brudklanning__cape_och_bolero_36170329.htm&w=3
Överlag tycke jag dom är ganska dyra i andrahndspris, men jag har ingen aning om vad en ny kostar i en brudbutik. Men som du sa, så fort man säger brud så fördubblas priset
jag tror det är enklare att sy en med huva än att få till en med krage, en huva är ju endå bara tre tygbitar, månster kan man ta från vilken vinterjacka som helst (nästan..) och förstora upp