• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 10:12:23 följande:
    Ja, jag menar de måste ju ha bilder på hela klänningen. Konstigt, man kan ju alltid skicka tillbaka. Jag är mer orolig för materialet så det inte ser allt för glansigt ut.. Men klänningen är så fin
    Beställ! Som sagt så kan du ju alltid skicka tillbaka. 
    Jag hade beställt om det funnits någon passande storlek men icke. 
  • Skumboll
    nica83 skrev 2011-04-14 09:52:14 följande:

Jag går runt och känner mig stressad för bröllopet hela tiden. Vi har otroligt mycket bollar i luften just nu. Inom ett års tid har vi lyckats klämma in en bebis (november 10), köp av första radhuset och därmed flytt från lägenhet, byte av kommun och förskola för storebror (juni 11) samt bröllop (september 11). Tänkte att det var smart att gifta sig när man var föräldraledig för att man hade tid att planera men nu jobbar jag också nästan en vecka i månaden samtidigt som sambon arbetar heltid Obestämd.

Hur gör ni för att hinna med bröllopsplanerna och ungefär hur mkt tid lägger ni ner?! Eller jag kanske inte ens ska fråga? Tyst

Alldeles för mycket tid!  
  • Sommarbrud

Jag går runt och känner mig stressad för bröllopet hela tiden. Vi har otroligt mycket bollar i luften just nu. Inom ett års tid har vi lyckats klämma in en bebis (november 10), köp av första radhuset och därmed flytt från lägenhet, byte av kommun och förskola för storebror (juni 11) samt bröllop (september 11). Tänkte att det var smart att gifta sig när man var föräldraledig för att man hade tid att planera men nu jobbar jag också nästan en vecka i månaden samtidigt som sambon arbetar heltid Obestämd.

Hur gör ni för att hinna med bröllopsplanerna och ungefär hur mkt tid lägger ni ner?! Eller jag kanske inte ens ska fråga? Tyst

Oj mkt att göra :/ Vi har gjort det enkelt för oss (för att vi har dåligt med tid) Vi har köpt ett färdigt paket, där mat, vin, efterätt o boende ingår i priser. De fixar även dekor o allt sånt. Så det enda vi ska göra är att fixa våra kläder, tårtan och ringar o sånt. Vi har inga festhäften heller så inget o tånka på där. Och ja vi beställde färdiga kort på nätet. Så vi lägger inte så mkt tid faktiskt. Har letat band och fotograf själva.

Kan du inte fråga dina nära o hjälp?  Dela ut lite olika uppgifter :)
  • Miceme

Nica83 här kommer en länk http://www.milanoo.com/p20394.html

lunah: Nej fy det tänkte jag aldrig på!! Skönt att du insåg det! Dumt uttryckt av mig i sammanhanget Skäms

Sommarbrud: Jag beställde från milanoo hoppas att det är bättre kvalite än på lunahs gula klänning även om jag inte räknar med några faboulösa tyger så hoppas jag att det inte syns.

1700-tal: Du MÅSTE ha en i silk satin
    Det ska bli kul att se hur många klänningar du hinner komma upp i innan det är dags
    Du har ju trots allt ett år på dig att shoppa loss och tänk alla nya snygga modeller som skall uppfinnas

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-14 10:15:14 följande:
    Beställ! Som sagt så kan du ju alltid skicka tillbaka. 
    Jag hade beställt om det funnits någon passande storlek men icke. 
    Ja jag ska men vet inte vilken storlek :) Men men det var ju snörning. Nu ska jag inte tjata mer om denna klänning :/
  • awarwen

Stress är väl bara förnamnet vissa dagar. Tyst
    Tycker att jag äter, sover och andas bröllop 24/7 nu.
    Men... jag har ändå inte lyckats klämma in allt som ni har lyckats med Flört
    Jag FÖRSÖKER lägga ut lite på andra, men jag får så jädrans dåligt samvete hela tiden.
    Det är ju inte deras bröllop och/eller deras "problem" och de flesta har så himla mkt att göra som det är ändå. Jag har ibland inte hjärta att ens tänka tanken att be om hjälp. Så det blir till att slå knut på sig själv emellanåt, men men... jag hoppas att det löser sig ändå.
  • Junibruden
    Skumboll skrev 2011-04-14 09:38:25 följande:
    Det finns så vitt jag förstått ett handelsbolag någonstans i landet som heter pegelin, men det är långt ifrån samma verksamhet. De har ingen hemsida (mer än att de har låst .se adressen) och jag hittar inte så mycket om dem. 
    Bolagsverket har godkänt mitt namn, det är inte samma regler för EF och HB som när man har ett AB. Har man ett AB har man ensamrätt på namnet i hela landet, har man EF eller HB så är det bara i det län där firman är registrerad. 

Det enda jag känner är att även om kronan är annorlunda är på alla andra loggor så känns det redan "gjort". 
    Junibruden skrev 2011-04-14 09:15:26 följande:
    Skumboll:

jag kanske är den enda och då känner jag mig dum, men måste ju bara få säga det här: tycker absolut att den här loggan är snyggare än den nya du presenterade igår och upplever absolut inte att kronan är kopierad, den är ju annorlunda än de alla andra använda kronorna, MEN (vågar jag verkligen säga det här Skäms) jag läste det som Regelin och inte Pegelin... men det kan hända att det bara är jag som inte kan läsa Obestämd

hoppas du inte blev arg på mig nu, för tycker att loggan är mycket snygg och användbar! och visst var det du som i den tidigare tråden visade bilder på kläder du tänkt sy; snygga!!

snälla snälla skumboll var inte arg på mig!! Solig
    Haha, varför skulle jag bli arg? Alla åsikter är bra åsikter och hade jag inte velat ha era åsikter hade jag ju aldrig lagt upp loggorna här. Det är ju uppenbart att den inte är riktigt rätt om flera av er läser regelin, då är den ju för otydlig helt enkelt. 

Precis, jag la in bilder i den tidigare tråden.
    Underbara Skumboll!! Men tycker nog så mycket om loggan med kronan, att kunde man inte bara på något sätt lite göra P:et tydligare (så att vi med uppenbara lässvårigheter av texter skrivna med fin stil Tungan ute) också förstår... men är urusel på layout så vet ju  inte hur man gör sånt i prakitken...
    1700tal skrev 2011-04-14 09:34:28 följande:
    Japp, det har stått still länge. Igår blev jag dock lite irriterad och sa att förseningar må vara men jag MÅSTE ha en time line för när den ur deras sortiment skulle va klar. Den skulle varit färdig den 7e. Då sa hon att hon trodde den bli klar och skickas denna vecka.
    denna vecka ska också min bli färdig, men i och för sig så skulle den ju bli färdig redan förra veckan också... men har redan lugnat mig efter den första chocken på morgonen när jag insett att inga bilder ännu heller kommit och är inte lika otålig för tillfället, men vänta bara imorgon om jag då heller inte fått bilder

hiihhiii, känner igen mig själv: ett husbygge på gång (vi bygger själva, ingen fritid sedan 2 år tillbaka, men småningom ett sååå vackert hus, om man nu själv får säga Drömmer), båda på jobb på heltid, studier som borde slutföras för min del, en ny segelbåt (ny för oss) som borde sjösättas och fixas annars också osv så vet jag heller inte själv hur jag ska få ett bröllop tillstånd i juni. Men jag har redan i september gjort en låååååång lista på saker som måste uträttas/skaffas/bokas/beställas och försöker varje vecka få någonting uträttat, och tro eller ej, men en dag (helst då före 18.6) kommer alla sakerna på listan att vara uträttade. sedan har jag ju en separat lista för 17-19.6, men av uppgifterna där är ju de flesta delegerade till nära och kära...
    så min rekommendation till dig är att du börjar med att göra en lista över allt som måste göras, och sedan är det bara att börja dra av saker på listan när du får nåt gjort... då har du också hela tiden en helhetsbild över vad som är ogjort och hur mycket som redan är gjort. Kyss
  • nica83
    Skumboll skrev 2011-04-14 10:16:15 följande:
    Alldeles för mycket tid!  
    Misstänkte att det kunde vara så
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 10:16:37 följande:
    Oj mkt att göra :/ Vi har gjort det enkelt för oss (för att vi har dåligt med tid) Vi har köpt ett färdigt paket, där mat, vin, efterätt o boende ingår i priser. De fixar även dekor o allt sånt. Så det enda vi ska göra är att fixa våra kläder, tårtan och ringar o sånt. Vi har inga festhäften heller så inget o tånka på där. Och ja vi beställde färdiga kort på nätet. Så vi lägger inte så mkt tid faktiskt. Har letat band och fotograf själva.

Kan du inte fråga dina nära o hjälp?  Dela ut lite olika uppgifter :)
    Låter underbart att få allt ordnat så. Det vill vi gärna göra också. Har en grym festlokal och har nu fått offert från en cateringfirma som brukar vara där och ordna bröllop, hon som driver den kan ordna allt runtomkring också så det blir som ett paket. Problemet är bara priset. Typ 430 kr/person för all mat (snittar, buffé, tårta, vickning) och då tillkommer sedan 15000 kr för personal, 5000 kr för porslin med mera.... Tycker det är alldeles för dyrt, inte ens dryck till maten med. Lokalkostad tillkommer också (ord pris 15000 men vi känner de som har lokalen så det kostar väl några tusenlappar för städ osv).

Min familj är tyvärr inte så jätteengagerad mer än att mina föräldrar höll på att svimma när de hörde vad maten kostade. Pappas förslag var papperstallrikar... Vi har inte riktigt samma bild av ett bröllop tror jag...
  • tigerlily

Nu har jag äntligen lite bilder att presentera på min fina nya klänning.

Trots att jag hade dragit av en del på mina mått är den ändå rätt stor, så det var tur att jag inte gav dem mina riktiga mått, då hade jag fått sy in den, trots snörningen! Nu provade vi den bara som hastigast i går när mamma och pappa skulle komma och passa lillskrutten så att de också kunde få se den, och sambon lyckades inte dra åt snörningen så bra i ryggen så den sitter väääldigt löst, den ska snöras in mycket mer än på bilderna.

I övrigt måste jag säga att den är jättefin! Väldigt välsydd överlag. Slöjan blev också fin, även om spetskanten blev mycket bredare än vad jag hade tänkt mig. Jag fick också med ett par avtagbara axelband med samma spetsmönster, men jag tror inte att jag kommer att använda dem, vi får se.

De hade ingen underkjol av den sorten jag ville ha, så underkjolen köpte jag av en tjej här på BT. Den är lite smalare än den jag skulle beställt, men det är bara bra, större kjol vill jag nog inte ha. Och så har jag inga skor på mig på bilden. Nu när jag vet hur lång klänningen är vågar jag investera i ett par lagom höga klackar, jag var ju rädd att den skulle bli för kort annars...

Okej, sluttjatat. Här kommer bilderna. En i helfigur och en närbild på broderierna.

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 10:18:42 följande:
    Ja jag ska men vet inte vilken storlek :) Men men det var ju snörning. Nu ska jag inte tjata mer om denna klänning :/
    De svar jag fått tidigare från Lilly är att bystmåttet är det viktigaste, så man får beställa klänning efter det. 
    Och du, du tjatar inte! {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!