• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • nica83
    Krazzzy skrev 2011-04-14 10:39:18 följande:

Ni brudar som vet ALLT Flört 
    Jag har en liten undran om hur jag kan göra vid själva middagen...
    Det är så att både min mamma och pappa inte lever längre Gråter Så jag hade en tanke att de ändå skulle kunna få vara med på vårt bröllop ändå på ngt vis, men hur??

Kan man ha lite större ljus(typ blockljus)  på honnörsbordet med band runt med deras namn elöler är det för mycket begravining??

Är så svårt, men jag vill nog att "hedersgästerna "Hjärtaska få vara med, det är ju min stora dag (förutom barnen då)

Hjälp !!!

Beklagar att de inte får vara med på din dag Men jag är övertygad om att de vakar över dig i varje fall och så finns de ju med i ditt hjärta.

Det är en fin tanke att de ska finnas representerade på bröllopet i varje fall. Hur ni väljer att göra det beror nog helt på hur ni i vardagen ser på dem och deras bortgång. För en del faller det säkert jättenaturligt med deras namn och blockljus medan det för andra kan kännas lite begravning. Har du testat att googla efter lite inspiration kring detta? Finns säkert.
  • Miceme
    Krazzzy skrev 2011-04-14 11:12:47 följande:
    Jo, jag tänkte ha det med. Eller iallafall mammas, min pappa har jag inget minne av då han blev sjuk och dog redan när jag var 2½ år. Min mamma fick jag ha tills för 7 årsedan iaf. Ska ha champanjefärgade rosor bla i buketten och vita orkideér. Ska se om jag hittar deras bröllops bilder så jag kan studera mammas bukett lite närmare.
    Det är ju en jättefin tanke att anpassa brudbuketten. Det kanske finns något smycke din mamma fått av din pappa du kan använda på bröllopet
  • Krazzzy
    Miceme skrev 2011-04-14 11:12:13 följande:
    Tigerlily!! WOW!!! Jättefint!Det är jättesvårt, personligen skulle jag inte skriva ut namnen men känns det bra för dig så självklart ska du göra så. Du har ingen sak ifrån dem som du kan få in i dekorationerna av honnörsbordet, något som har ett affektionsvärde för dig?

Min älskade morfar gick bort för två år sedan 64 år gammal, därför känner jag att jag vill få med honom på något vis för att han skulle varit med om han inte blivit sjuk.
    Hans favorit blomma var liljekonvalj och så länge de blommade plockade han hem det varje dag, därför ska mina tärnor ha liljekonvaljbuketter.
    nica83 skrev 2011-04-14 10:47:35 följande:
    Tack snälla du. Blev helt kär i klänningen och har mailat min blivande make redan . Så bra pris också!! Har du beställt något därifrån? Är kvaliteten bra?
    för det priset kan man nog inte räkna med superkvalitet men många jag sett har varit väldigt nöjda med sina klänningar. Frökensnartfru fick klänningar därifrån igår och en av dem var tyget inget vidare på detta var inga brudklänningar, läs några sidor  bak i tråden.
    Har tyvärr inte så mycket Gråter mer än några fotografier, framförallt på min far som dog så ung ( 29 år)
    Inte heller något sådant efter mamma, en ring som jag alltid har. Men ingen sak direkt Rynkar på näsan
    Så svårt ....
  • Krazzzy

nica83 skrev 2011-04-14 11:14:20 följande:
    Beklagar att de inte får vara med på din dag Men jag är övertygad om att de vakar över dig i varje fall och så finns de ju med i ditt hjärta.

Det är en fin tanke att de ska finnas representerade på bröllopet i varje fall. Hur ni väljer att göra det beror nog helt på hur ni i vardagen ser på dem och deras bortgång. För en del faller det säkert jättenaturligt med deras namn och blockljus medan det för andra kan kännas lite begravning. Har du testat att googla efter lite inspiration kring detta? Finns säkert.
    Tack ! Va fint du skriver Hjärta
    Det är ju så många år sedan iaf min far dog, så det är ju inget jätte dramatiskt runt detta. Inte heller mamma. Men såklart vid sådanna här tillställngar faller ju alltid en tanke till dem siom verkligen skulle varit med. Samma sak när vi döpte barnen.

Så smart du är ! Google here i come Flört 

Sa ju att ni kan hjälpa till med ALLT !!!!
  • Krazzzy
    nica83 skrev 2011-04-14 11:09:20 följande:
    Ooooh. Kolla på ringar kan spräcka budgeten . Det är typ det enda vi har gjort och jag hittade drömringen till den fina prislappen på 22000. Inte extremt i sammanhanget men det var typ 5000 över vad vi tänkt från början Skäms
    Haha, ja man får passa sig. Hittade en ring på nätet härom dagen ...... 188 500 sek !Tungan ute

jag frågade (på skoj såklart) min blivande om han tyckte det låg liiite i överkant Skrattande Det gjorde han ...

Nädå,vi ska se om vi hittar något i bra prisklass. Men å andra sidan så är ju ringen något jag ska ha resten av mitt liv (förhoppningsvis) . Vi har en del guld som vi kommer att sälja då också
  • Skumboll
    Krazzzy skrev 2011-04-14 11:27:01 följande:
    Haha, ja man får passa sig. Hittade en ring på nätet härom dagen ...... 188 500 sek !Tungan ute
    Wow, kanske man ska ställa in hela festen och allt därikring och bara köra gratis vigsel och en MAFFIG ring.
  • tigerlily
    Helt helt HELT fantastisk! Grattis till en grymt fin klänning, du kommer se så fin ut på Din dag!
    nica83 skrev 2011-04-14 10:51:09 följande:
    Tigerlily
    Jättevacker klänning! Sitter fint! Du kommer inte lämna ett öga torrt
    Tack så jättemycket för alla fina kommentarer!

Lite inspirerad av den här tråden (undra varför??? Skumboll? Sommarbrud? Miceme? 1700-tal? Någon?)
    blev jag lite osäker när jag fick hem den och började vela och undrade om jag skulle trivas i den och om den verkligen var finast av alla och började fundera på om jag inte skulle beställa en annan också, bara för att vara på den säkra sidan... Men nu när jag har tittat ordentligt på bilderna och inte bara på själva klänningen tror jag nog att det kommer att bli bra. Det är en bra modell för mig och klänningar kan man ju kolla på tills ögona blöder... Det finns ju så mycket fint! Och så drömmer jag om en kort variant, i spets, att ha till mottagningen dagen efter. Fast jag hittar ingen som är exakt så som jag vill ha, och det är lite tajt om tid för att beställa custom made... Äh, vi får se hur jag gör. Det är ju studenttider snart, jag kanske hittar en fin spetsklänning i butik...
  • Farmall

Hej allihop. Ett tag sedan jag skrev i tråden nu men jag är in och läser ibland. Går för fort för att jag ska hänga med hela tiden :(
    Har lite bilder att dela med mig av. Först kommer bilder på spetsen och sen en bild på pärlorna. Vad tycker ni?

Kommer också bild på sonen och sambon i kläderna från mytuxedo snart. Ska bara försöka få på sambon kläderna så jag får fota. Det gick väldigt fort att få hem dem kläderna tyckte jag.

• Farmall

Fick inte med den sista bilden. Provar igen. Här kommer bild på pärlorna.

• tigerlily
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 11:05:34 följande:
    Tigerlily: Vilken jätte fin klänning!!! Sitter väldigt bra!
    Krazzzy skrev 2011-04-14 11:07:11 följande:
    ÅHH! Därifrån beställde jag min Skrattande WEEEE, får lite hopp om att den skall vara lika fin!!
    Vilken blev det till slut då??? *nyfiken*
    Miceme skrev 2011-04-14 11:12:13 följande:
    Tigerlily!! WOW!!! Jättefint!
    Tack så jättemycket! Nu känner jag mig inte lika nervös längre. Det blir nog jättebra så här. Plus smycken, lite smink och ett par knallturkosa skor, så...  Nu känns det att det börjar närma sig...

Och så glömde jag att skriva att jag slapp betala någon tull på paketet. Milly hade satt värdet till 20 dollar, så jag behövde inte betala något extra!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!