• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Junibruden
    tigerlily skrev 2011-04-14 10:33:50 följande:
    Nu har jag äntligen lite bilder att presentera på min fina nya klänning.

Trots att jag hade dragit av en del på mina mått är den ändå rätt stor, så det var tur att jag inte gav dem mina riktiga mått, då hade jag fått sy in den, trots snörningen! Nu provade vi den bara som hastigast i går när mamma och pappa skulle komma och passa lillskrutten så att de också kunde få se den, och sambon lyckades inte dra åt snörningen så bra i ryggen så den sitter väääldigt löst, den ska snöras in mycket mer än på bilderna.

I övrigt måste jag säga att den är jättefin! Väldigt välsydd överlag. Slöjan blev också fin, även om spetskanten blev mycket bredare än vad jag hade tänkt mig. Jag fick också med ett par avtagbara axelband med samma spetsmönster, men jag tror inte att jag kommer att använda dem, vi får se.

De hade ingen underkjol av den sorten jag ville ha, så underkjolen köpte jag av en tjej här på BT. Den är lite smalare än den jag skulle beställt, men det är bara bra, större kjol vill jag nog inte ha. Och så har jag inga skor på mig på bilden. Nu när jag vet hur lång klänningen är vågar jag investera i ett par lagom höga klackar, jag var ju rädd att den skulle bli för kort annars...

Okej, sluttjatat. Här kommer bilderna. En i helfigur och en närbild på broderierna.
    fin fin fin!! passar dig perfekt! Skrattandevarifrån var det du beställde? och vilket tyg har använts i klänningen?
  • tigerlily

Skumboll: Jag röstar fortfarande på kronan, jag tror inte att du behöver oroa dig för att det är "gjort". Din blir ju speciell ändå, tillsammans med namnet. Jag har hela tiden läst Pegelin, inte Regelin, men man kanske kan lösa det genom att inte binda ihop P:et med resten på något sätt. Det är ju synd om namnet missuppfattas...

Hur som helst tycker jag att loggan med kronan är mer mångsidig än den med ekorrarna, även om den också var fin.

• Krazzzy

Ni brudar som vet ALLT Flört 
    Jag har en liten undran om hur jag kan göra vid själva middagen...
    Det är så att både min mamma och pappa inte lever längre Gråter Så jag hade en tanke att de ändå skulle kunna få vara med på vårt bröllop ändå på ngt vis, men hur??

Kan man ha lite större ljus(typ blockljus)  på honnörsbordet med band runt med deras namn elöler är det för mycket begravining??

Är så svårt, men jag vill nog att "hedersgästerna "Hjärtaska få vara med, det är ju min stora dag (förutom barnen då)

Hjälp !!!

• Skumboll
    Junibruden skrev 2011-04-14 10:23:47 följande:
    Underbara Skumboll!! Men tycker nog så mycket om loggan med kronan, att kunde man inte bara på något sätt lite göra P:et tydligare (så att vi med uppenbara lässvårigheter av texter skrivna med fin stil Tungan ute) också förstår... men är urusel på layout så vet ju  inte hur man gör sånt i prakitken...
    Kan man inte ta kritik ska man nog inte heller ha företag....  

Vi får se vad det blir. Nu har jag så mycket att välja på att jag känner mig lite yr. Haha!
    nica83 skrev 2011-04-14 10:33:11 följande:
    Misstänkte att det kunde vara så
    Du vill nog inte veta hur mycket tid jag lagt ner. Å andra sidan började vi redan förra sommaren så vi har kunnat sprida ut allt rätt bra. 

Trots att jag hade dragit av en del på mina mått är den ändå rätt stor, så det var tur att jag inte gav dem mina riktiga mått, då hade jag fått sy in den, trots snörningen! Nu provade vi den bara som hastigast i går när mamma och pappa skulle komma och passa lillskrutten så att de också kunde få se den, och sambon lyckades inte dra åt snörningen så bra i ryggen så den sitter väääldigt löst, den ska snöras in mycket mer än på bilderna.

I övrigt måste jag säga att den är jättefin! Väldigt välsydd överlag. Slöjan blev också fin, även om spetskanten blev mycket bredare än vad jag hade tänkt mig. Jag fick också med ett par avtagbara axelband med samma spetsmönster, men jag tror inte att jag kommer att använda dem, vi får se.

De hade ingen underkjol av den sorten jag ville ha, så underkjolen köpte jag av en tjej här på BT. Den är lite smalare än den jag skulle beställt, men det är bara bra, större kjol vill jag nog inte ha. Och så har jag inga skor på mig på bilden. Nu när jag vet hur lång klänningen är vågar jag investera i ett par lagom höga klackar, jag var ju rädd att den skulle bli för kort annars...

Okej, sluttjatat. Här kommer bilderna. En i helfigur och en närbild på broderierna.
    Helt helt HELT fantastisk! Grattis till en grymt fin klänning, du kommer se så fin ut på Din dag!
  • Skumboll
    tigerlily skrev 2011-04-14 10:39:07 följande:
    Skumboll: Jag röstar fortfarande på kronan, jag tror inte att du behöver oroa dig för att det är "gjort". Din blir ju speciell ändå, tillsammans med namnet. Jag har hela tiden läst Pegelin, inte Regelin, men man kanske kan lösa det genom att inte binda ihop P:et med resten på något sätt. Det är ju synd om namnet missuppfattas...

Hur som helst tycker jag att loggan med kronan är mer mångsidig än den med ekorrarna, även om den också var fin.
    Tack för input! Ja, man vill ju inte riskera att namnet missuppfattas, vore ju hemskt om folk trodde att företaget heter regelin. Haha!
  • Krazzzy

Wow, gud så fin !! Jag är lite svag för den modellen själv Oskyldig
  • tigerlily
    Junibruden skrev 2011-04-14 10:37:58 följande:
    fin fin fin!! passar dig perfekt! Skrattandevarifrån var det du beställde? och vilket tyg har använts i klänningen?
    Tack så mycket! Jag beställde den från Millys systersida myweddingdressforless.co.uk (medan Millys låg nere) och den är gjord i bridal satin med ett överlager i organza. Polyester alltihop, men det kändes inte så varmt och plastigt när jag provade den, det kändes bra. Återstår att se hur det känns i mitten av juni...
  • nica83
    Miceme skrev 2011-04-14 10:17:47 följande:

Nica83 här kommer en länk www.milanoo.com/p20394.html

Tack snälla du. Blev helt kär i klänningen och har mailat min blivande make redan . Så bra pris också!! Har du beställt något därifrån? Är kvaliteten bra?
    awarwen skrev 2011-04-14 10:20:59 följande:
    Stress är väl bara förnamnet vissa dagar. Tyst
    Tycker att jag äter, sover och andas bröllop 24/7 nu.
    Men... jag har ändå inte lyckats klämma in allt som ni har lyckats med Flört
    Jag FÖRSÖKER lägga ut lite på andra, men jag får så jädrans dåligt samvete hela tiden.
    Det är ju inte deras bröllop och/eller deras "problem" och de flesta har så himla mkt att göra som det är ändå. Jag har ibland inte hjärta att ens tänka tanken att be om hjälp. Så det blir till att slå knut på sig själv emellanåt, men men... jag hoppas att det löser sig ändå.
    Nej jag känner också så, det är vårt bröllop inte andras. Dessutom behöver vi en hel del hjälp med flytten också så kompisarna är lagom glada . Fördelen är iofs att vi är de första i kompisgänget som gifter oss så det blir lite nyhetens behag i varje fall och lite vi som sätter standarden. Ber vi om hjälp nu kan vi ju glatt hjälpa till på 5-6 bröllop framöver. Löser sig brukar det väl?
    Junibruden skrev 2011-04-14 10:23:47 följande:
    hiihhiii, känner igen mig själv: ett husbygge på gång (vi bygger själva, ingen fritid sedan 2 år tillbaka, men småningom ett sååå vackert hus, om man nu själv får säga Drömmer), båda på jobb på heltid, studier som borde slutföras för min del, en ny segelbåt (ny för oss) som borde sjösättas och fixas annars också osv så vet jag heller inte själv hur jag ska få ett bröllop tillstånd i juni. Men jag har redan i september gjort en låååååång lista på saker som måste uträttas/skaffas/bokas/beställas och försöker varje vecka få någonting uträttat, och tro eller ej, men en dag (helst då före 18.6) kommer alla sakerna på listan att vara uträttade. sedan har jag ju en separat lista för 17-19.6, men av uppgifterna där är ju de flesta delegerade till nära och kära...
    så min rekommendation till dig är att du börjar med att göra en lista över allt som måste göras, och sedan är det bara att börja dra av saker på listan när du får nåt gjort... då har du också hela tiden en helhetsbild över vad som är ogjort och hur mycket som redan är gjort. Kyss
    Oh. Nu känns det som vi inte har något på vår lista längre . En lång lista på saker vi ska göra och när har vi redan gjort. Blivande maken är projektledare och ser hela det här som ett projekt och har lagt in det i hans projektverktyg. Lite lagom romantiskt sådär. Men jag känner inte att jag har koll för det :-S. Och inte så mkt att bocka av
  • nica83

Tigerlily
    Jättevacker klänning! Sitter fint! Du kommer inte lämna ett öga torrt

• Junibruden
    nica83 skrev 2011-04-14 10:47:35 följande:
    Oh. Nu känns det som vi inte har något på vår lista längre . En lång lista på saker vi ska göra och när har vi redan gjort. Blivande maken är projektledare och ser hela det här som ett projekt och har lagt in det i hans projektverktyg. Lite lagom romantiskt sådär. Men jag känner inte att jag har koll för det :-S. Och inte så mkt att bocka av
    vår exelista är heller inte överdrivet romantiskt men fungerande!

när gifter ni er? vårt bröllop är som sagt 18.6...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!