Kinaklänningar och gaffel däremellan!
lemon/lime:
chokladbrowniebotten med mjölkchokladmousse och syrlig citron/lime panacotta.
lemon/lime:
chokladbrowniebotten med mjölkchokladmousse och syrlig citron/lime panacotta.
Såg ni fyra bröllop igår?
De vigdes i Kalmar Slottskyrka................. "våran plats". Men nu vet jag inte om jag tycker den är så rolig. Jag tycker den är mysig och liten. Vår kyrka här är stooor, pampigare och då måste jag nog a en stor fluff fluff klänning..... *S* Kanske en orsak till att jag vill köpa en till?
Tänk om jag kunde bestämma mig någon gång?!?!?!?!
Känns som min klänning aldrig kommer fram. Hon skickade den den 9 maj och den har nu kommit till Beijing
Ja du behöver ju fylla upp gången,
Det låter väldigt länge tycker jag, jag har nog aldrig varit med om så lång leveranstid.
Idag får jag min klänning som jag håller tummarna stenhårt för!! Men jag vet inte när han kommer! Jag var tvungen att få ett utbrott för att få den med. Till visingsö kör de bara ut onsdagar, de samarbetar med ett annat fraktbolag som jag vet är där inne fler dagar i veckan och nästan är dagligen på Visingsö i andra ärenden. Hon på kundtjänst skyllde på askmolnet och att det var därför mitt paket inte var med när han hämtade på onsdagen. Fast att jag kan spåra det och det lämnade göteborg 11.54. Hon försökte först med att det var sent till göteborg och när det inte gick så var det från göteborg det blev sent. Till slut fick hon gå med på att det var faktiskt de som slarvat i jönköping. Det är inte första gången man får ringa och säga till. Så ringde de igår kväll att han skulle ut hit idag och kunde ta det med sig.
Det jag försökt få fram i en halvtimme! En del måste få komma på saker själva.
själv är jag nervös över min möhippa, som jag bestämt tror att blir nu i helgen... jag märker att nånting är på gång, men vet absolut inte när, var, vad, hur... min blivande springer stockholm marathon imorgon så jag är "ledig"
har kommit överens om att träffa min syster imoron kl 11 för att hjälpa henne att flytta... trodde att möhippan kanske skulle vara då eftersom det är hon som har huvudansvaret för möhippan... men men men, igår kväll talade min blivande som om jag inte skulle vara på väg hem efter jobbet idag heller , så nu vet jag absolut ingenting... kanske det inte blir någon möhippa den här helgen, men jag är i alla fall nervös, på ett positivt sätt nog... men gissa bara hur mycket det blir gjort på jobbet idag, när jag bara sitter och spänner mig för vad dagen eller morgondagen ska hämta med sig...
eller så vet min blivande att jag tror att det blir min möhippa den här helgen och han bara försöker rådda bort mig och göra mig ännu mera nervös...
Skumboll: vi beslutade oss för att inte ge tärnorna eller toastmaster/bestman några gåvor utan bjuder dem i höst på middag istället...
Sommarbrud: jag kommer att gå in tillsammans med min pappa. vår präst hade inget emot det... men det tycks variera en hel del från kyrka till kyrka och präst till präst... Hoppas du får det som du vill ha det
Hej på er alla!! på helgen var det då dags för min möhippa precis som jag misstänkte...och det var sååå roligt och underbart!! inga pinsamheter precis som jag önskat utan en trevlig helg tillsammans!! fast nu är jag ju trött, och det blir inte alltför mycket gjort på jobbet idag...
helsingebrud och humlan: håller tummarna för att ni båda får era klänningar idag
och sen vill vi ju genast se bilder och höra allt om hur de känns, sitter, är sydda osv
DD. kan inte förstå hur länge din klänningen tänker stanna i kina? kanske någon kinesisk brud tyckte så mycket om klänningen att hon själv behållit den och skickar den till dig sen när hon själv använt den först
Miceme: väntar på bilder, och naturligtvis antalet också... och så vill vi ju gärna veta hur många olika klänningar du tänkt använda under bröllopet? byte av klänning 1 gång / timme?
Jag måste vänta på att alla kommit hem först
Sedan blir det byte ca var 20 minut
häärligt!! soligt och varmt!! bara en dag på jobbet och sen 4 dagar ledigt och vi ska ut och segla hela helgen.... sååå skönt!!
men blir nog inte så mycket gjort för bröllopet naturligtvis... och kan ni forstå: 2,5 vecka kvar tills min stora dag!!
jag fick förresten mina bubblor som jag köpte på ebay förra veckans torsdag igår
suck med feber Humlan!! riktigt synd om dig!! hoppas din blivande tar väl hand om dig nu så att du är frisk senast imoron