selma03 skrev 2012-07-28 22:52:20 följande:
Jag har läst och följt era inlägg frenetiskt. Jag är nu i startgroparna att beställa klänning.
Vilka är någorlunda garanterade att man får en klänning på 5 månader ? eller mindre tid ?
Till bra kvalitet också såklart.
Vilka rekommenderar ni ?
Citerar mig själv för några sidor sedan:
"Jag skulle välja mellan Milly, Landy och Coral's om man vill ha ett så säkert kort som det går när det gäller Kina. Men beställ i mkt god tid, ställ in dig på att den behöver justeras av sömmerska här och var alltid beredd att i värsta fall förlora pengarna."
Nu pradade du ju om tid också... Det tror jag beror mkt på när på året du beställer. Det absolut oförskämt längsta leveranstiden hade jag från Milly en gång, då tog det 4 mån vilket var hutlöst! Är ganska säker på att de hade glömst bort min klänning då. Och så fick den skräddare som konstruerade klänningen sluta mitt i och nån annan göra om den. Sa de iaf.
Annars verkar Landy rätt snabba i vändningarna. Fick min därifrån väl inom tidsramen för vad de utlovade, nån månad tror jag det tog. Men räkna alltid med förseningar och tid attgöra ändringar hos skräddare/beställa en ny.