nica83 skrev 2011-04-14 19:19:46 följande:
Åh tjejer jag sitter och skrattar högt här både åt era historier om katastrofbudgetbröllop, kopplingen mellan stora baguetteslipade diamanter och vitlöksbaguetter och gratängröror
Är glad att jag äntligen kan snacka av mig lite bröllopssnack och kanske komma igång... Så tack
Tack också för input kring buffén. Såklart är det väldigt olika beroende på vilken typ av buffé man har valt. Vi har kikat på denna:
- Röra med rökt sik och pepparrot på kavring
- Citrongräs- och saffransgravad röding
- Rökt och gravat reninnanlår
- Västerbottenpaj med crème fraiche och löjrom
- Tranbärssallad
- Rödingsoppa med dill och hummersmak
- Kantarellsoppa med flingor av torkat renkött
- Älgstek med viltsky
- Olivrostade mandelpotatisar med vitlök och örter
- Hjortronpannacotta
Men min käre far, som kan vara ganska okänslig av sig, sade direkt att det bara var mat som han inte gillade. Det var ju rolig input . Och så tycker de att det är fruktansvärt dyrt, att vi ska ha något enkelt. Det behöver absolut inte vara dyr mat men jag vill att det ska vara tillagat med lite känsla. Jag och min blivande make älskar att ha bjudningar hemma med god mat och gott vin, då vill vi såklart att vårt bröllop ska spegla det...
Klart ni ska ha det ni vill ha! Inget snack om det, du får väl göra ett par ostmackor till din far brevid enkelt, billigt och något han troligtvis tycker om..... skämt åsido förstår att det måste vara tråkigt att höra såna saker särskilt om något som man känner sig väldigt nöjd med och brinner för själv. Du får försöka att slå det ifrån dig.