• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-15 18:22:46 följande:
    1700tal skrev 2011-04-15 18:11:54 följande:

Wow, detta är ju to good to be true!! Hittade 2 övergivna bärbara datorer (här skulle tjuvarna minsann hamna i en guldgruva, tur ingen vet att det finns hus härute i urskogen) OCH... wait for it.... min mobila dosa ligger kvar på pappas köksbord!!! Datasnubbarna ville tydligen inte titta på den! Jippi!!!!!!!!!!!!! 

HELGEN ÄR RÄDDAD!!!
    JAAA!!! Gud vad lycklig jag är... Pinsamt men sant!
    Skumboll skrev 2011-04-15 18:56:23 följande:
    Jävla gubbe! Han trodde att jag skulle ställa mig att göra hemmagjord pizza för att han skulle kasta i sig och sen gå å dra el i hans föräldrars kök (läs tjattra, blir aldrig något jobb gjort!). Näru blev ingen mat för honom idag. {#emotions_dlg.djavulsk}

Bäst den bittra kärringen (jag alltså) tar ett glas vin till! SKÅL! Skål
    Heja, heja!! Och här hemma ser det ut som ett bombnedslag! Shit, såg det verkligen ut så när jag åkte eller har vi inbrott i östergötland oxå ibland??? Fast jag är lite sådäringa att det strider mot mina principer att ståda själv. Ska jag så ska han lixom! Och nu jobbar han ju heltid och då lever vi i skiten tydligen, aaahhh! Vill ha rent!

Så ni får avgöra, ska jag spendera kvällen med att städa inför helgen och inför blivandes hemkomst efter en hård arbetsdag (?) eller ska jag... f*ck the cleaning, hälla upp mitt rosévin och gaffla med er??
  • Smuppra
    sasssyy skrev 2011-04-15 18:24:14 följande:
    då kan jag berätta om när jag cyklade från vår sommarstuga in till lanthandeln ca 4 km därifrån... med cykelhjälm på, jag är livrädd för att skada mig och har kraschat två gånger på cykel i mitt liv och klarat mig tack vare hjälm liksom...

KOmmer glidande, parkerar cykeln (som var en splitter ny citybike med lite breda däck och rätt så snygg... när jag kom ut från butiken stod tre kvinnor runt min cykel och tittade på den undersökande...och följande samtal utspelade sig

kvinna1-undrar om det är Olssons tös nya cykel, hon skulle köpa en ny
    kvinna2- det hänger en hjälm på styret
    kvinna 3- använder hon hjälm?
    kvinna1-nää det gör hon nog inte, det är nog nåt barn som lånat den isf
    kvinna3-den är för stor för ett barn

Jag- hej, det är min cykel...
    kvinna2-jahaaaaa....*lite undrande*
    Jag- ja .. jag har sommarstugan uppe vid Oves på höjden
    kvinna3-jaassså göteborgarna...
    kvinna2-ja det kunde man ju räknat ut, det är ingen här ute som köper så fin cykel
    kvinna 1 *skrattande* eller använder hjälm, typiskt stadsfolk
    Slutsats: stadsbor är klokare och mer rädda om sig själva än lantisar *generalisering på hög nivå*
    Jag använder också hjälm! Köpte en sprillans ny förra våren och lobbar för att alla ska ha hjälm!

Ja, lås bilen i Sthlm. Lås hotellrumsdörren. Lås dörren hos folk du besöker. Lås toalettdörren...
    Jävla gubbe! Han trodde att jag skulle ställa mig att göra hemmagjord pizza för att han skulle kasta i sig och sen gå å dra el i hans föräldrars kök (läs tjattra, blir aldrig något jobb gjort!). Näru blev ingen mat för honom idag. {#emotions_dlg.djavulsk}

Vi bakade ju 12 pizzor förra fredagen, så vi har ju en del kvar kan jag säga. Ska jag skicka över en?
    Ska precis börja med lasagne till mig och MB.
  • Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-15 19:09:23 följande:
    Yeeeee, både datorn och internet funkar!!!!
    Vilken tur att du inte bara stack hem efter jobbet utan gafflade en stund med oss!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-15 19:22:28 följande:

Heja, heja!! Och här hemma ser det ut som ett bombnedslag! Shit, såg det verkligen ut så när jag åkte eller har vi inbrott i östergötland oxå ibland??? Fast jag är lite sådäringa att det strider mot mina principer att ståda själv. Ska jag så ska han lixom! Och nu jobbar han ju heltid och då lever vi i skiten tydligen, aaahhh! Vill ha rent!

Så ni får avgöra, ska jag spendera kvällen med att städa inför helgen och inför blivandes hemkomst efter en hård arbetsdag (?) eller ska jag... f*ck the cleaning, hälla upp mitt rosévin och gaffla med er??
    Äh, skit i städningen (säger hon som är helt manisk)!

FRAM MED ROSÉVINET!!!!
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-04-15 19:25:01 följande:
    Vilken tur att du inte bara stack hem efter jobbet utan gafflade en stund med oss!
    Verkligen!
  • Skumboll
    Smuppra skrev 2011-04-15 19:24:13 följande:
    Vi bakade ju 12 pizzor förra fredagen, så vi har ju en del kvar kan jag säga. Ska jag skicka över en?
    Ska precis börja med lasagne till mig och MB.
    Tack vad gullig du är! {#emotions_dlg.flower}
    Gubben kom precis innanför dörren med svansen mellan bena... så nu blir det nog pizza iaf, om han är snäll *morr*
  • S2011
    1700tal skrev 2011-04-15 19:22:28 följande:

alternativ nummer tvååååå!

shit, man lämnar er en liten stund och har massor med schyssta kaloritips, skotips och vansinnesdråpliga historier om stadsbor vs lantisar

jag komma från där man inte låser dörrn. min sambo blir galen på mig, så till den milda grad att han stannar kvar utanför vår lägenhetsdörr tills han hör att jag låst om han ska lämna mig ensam hemma  
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-15 19:26:26 följande:
    Äh, skit i städningen (säger hon som är helt manisk)!

FRAM MED ROSÉVINET!!!!
    Hahaha, är oxå rätt manisk (därför jag skruvar på mig lite obekvämt när jag ser mig omkring) men vad fasen fokusera på DATORN nu!!

Sen ska erkännas att rosévinet redan var upphällt faktiskt! Nån måtta får det vara på uppoffringarna, man kan ju städa och dricka rosé samtidigt... Kanske blir det tom lite roligare då...

Ok, då skiter jag i städningen! "Gör ingenting i dag som kan göras i morgon", som man säger...
  • S2011
    1700tal skrev 2011-04-15 19:31:52 följande:
    Hahaha, är oxå rätt manisk (därför jag skruvar på mig lite obekvämt när jag ser mig omkring) men vad fasen fokusera på DATORN nu!!

Sen ska erkännas att rosévinet redan var upphällt faktiskt! Nån måtta får det vara på uppoffringarna, man kan ju städa och dricka rosé samtidigt... Kanske blir det tom lite roligare då...

Ok, då skiter jag i städningen! "Gör ingenting i dag som kan göras i morgon", som man säger...
    nej nej, du har fått det om hälen.
    det heter "gör inte idag vad du kan undvika att göra imorrn" Skrattande 
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-15 19:31:52 följande:

Helt rätt, städa kan man göra imorgon. Eller så kan du toy boy göra det...!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!