• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll

Eller så kan DIN ska det stå. Vinet, jag skyller på vinet!

• 1700tal

Till och med strykbrädan står framme MITT i hallen efter att jag provströk sidenprovbitarna imorse... Ett expriment of mine... Måste bara gå och ställa undan den...

Och ringa till sambon och beordra honom att ta med pizza hem! Kom på att jag inte ätit sen frukost och så som köket ser ut (oxå sambons ansvarsområde) så tänker då inte jag ställe mig och laga nån mat! Och nu har ni pratat om pizza, uj vad gott!

• Smuppra

Jag hade ju tenta idag... och jag städar inte under tentaplugg... Och igår fyllde jag år... och imorgon kommer folk hit och ska fira mig... och jag hade tänkt städa idag men fastnade vid denna gaffeltråd... och jag är rädd att den vårstädning jag försakar nu kommer innebära att gästerna vänder i dörrn imorgon... det vore ju trist....

• 1700tal
    S2011 skrev 2011-04-15 19:33:21 följande:
    nej nej, du har fått det om hälen.
    det heter "gör inte idag vad du kan undvika att göra imorrn" Skrattande 
    Hahahaha!! Deeeeen var bra!
    Skumboll skrev 2011-04-15 19:36:04 följande:
    Helt rätt, städa kan man göra imorgon. Eller så kan du toy boy göra det...!
    Nej nej nej nej, det har han inte tid med... Han ska städa förrådet och tvätta alla fönster i morgon! Demon
    Skumboll skrev 2011-04-15 19:36:52 följande:
    Eller så kan DIN ska det stå. Vinet, jag skyller på vinet!
    Hehe, jag skyller på de små tangenterna på denna lilla pluttdator (samma som på malta, minns hur många stavfel jag fick till)! Än har jag bara hunnit med några klunkar så jag hinner se mina misstag och rättar. Vänta bara efter ett glas till, särskilt som jag glömde äta lunch!
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-04-15 19:40:05 följande:
    Jag hade ju tenta idag... och jag städar inte under tentaplugg... Och igår fyllde jag år... och imorgon kommer folk hit och ska fira mig... och jag hade tänkt städa idag men fastnade vid denna gaffeltråd... och jag är rädd att den vårstädning jag försakar nu kommer innebära att gästerna vänder i dörrn imorgon... det vore ju trist....
    Men men fyller du år?? SKål på dig och GRATTIS!!! Skål

Ps, en vädur alltså.... Flört
  • Smuppra

En till stadsbo vs lantis-historia...

Träffade en tjej där på vischan i Jämtland när jag var fem år, hon var fyra. När vi lärde oss skriva började vi brevväxla och än idag håller vi kontakten. Men iaf. jag kom upp dit varje sommar och varje dag ringde jag hem till henne och frågade om vi skulle leka. När vi var i 12 årsåldern fick hon nog och frågade varför jag ringde jämt och ständigt! Det var ju bara att komma dit och fråga! (Gångavstånd även för barn).

-Men, svarade jag. Om ni inte hör dörrklockan då, och ingen är ute? (De har ett stort hus).
    -Dörrn ä olåst, det ä bar å gå in å ropa då! svarade hon.
    -Men om ni inte hör då iaf då...
    -Ja då ä dä väl bar å gå in å kolla om nån ä hemma!

Så det fick jag göra därefter. Stappla in i någons hem för att se om några var hemma. Gå från rum till rum och ropa "Hallåååå?!" Och jobbigast var ju när det var helt tomt och hela familjen var och handlade mat eller så. Känns skumt att gå i någons olåsta, tomma hus utan deras vetskap... Men ja, tydligen funkar det så där. Skulle aldrig falla mig in att göra här i sthlm! (om nu någon skulle glömt låsa dörren...)

• Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-15 19:45:46 följande:
    Men men fyller du år?? SKål på dig och GRATTIS!!! Skål

Ps, en vädur alltså.... Flört
    Jo, tack så mycket! Skål

Japp, vädur! Säger det dig något speciellt då? Har du bra koll på temperament eller sådant vad gäller stjärntecken? (Jag har typ noll koll. Vet att kräftor är hårda utanpå och mjuka inuti iaf, och det stämmer på MB )
  • S2011
    Smuppra skrev 2011-04-15 19:47:23 följande:
    En till stadsbo vs lantis-historia...

Träffade en tjej där på vischan i Jämtland när jag var fem år, hon var fyra. När vi lärde oss skriva började vi brevväxla och än idag håller vi kontakten. Men iaf. jag kom upp dit varje sommar och varje dag ringde jag hem till henne och frågade om vi skulle leka. När vi var i 12 årsåldern fick hon nog och frågade varför jag ringde jämt och ständigt! Det var ju bara att komma dit och fråga! (Gångavstånd även för barn).

-Men, svarade jag. Om ni inte hör dörrklockan då, och ingen är ute? (De har ett stort hus).
    -Dörrn ä olåst, det ä bar å gå in å ropa då! svarade hon.
    -Men om ni inte hör då iaf då...
    -Ja då ä dä väl bar å gå in å kolla om nån ä hemma!

Så det fick jag göra därefter. Stappla in i någons hem för att se om några var hemma. Gå från rum till rum och ropa "Hallåååå?!" Och jobbigast var ju när det var helt tomt och hela familjen var och handlade mat eller så. Känns skumt att gå i någons olåsta, tomma hus utan deras vetskap... Men ja, tydligen funkar det så där. Skulle aldrig falla mig in att göra här i sthlm! (om nu någon skulle glömt låsa dörren...)
    hahahahahhahaha! precis som hemma där jag kommer från

en annan sak som man har svårt att förstå när man kommer uppifrån hemma (Ångermanland) är det här med att ringa och avtala tid för att hälsa på folk. Hemma säger man:
    "ämeh, tro om olsson's ä hemma? vi far en sväng" (för den som undrar betyder detta "olsson med fru")
    och sen åker man och hälsar på. är dom hemma så är dom hemma
    (knackelibang på dörrn, "hoho?") och då går man in och tar en fika i köket och snackar lite.
    är dom inte hemma, då far man vidare igenom landskapet Skrattande
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-04-15 19:49:24 följande:
    Jo, tack så mycket! Skål

Japp, vädur! Säger det dig något speciellt då? Har du bra koll på temperament eller sådant vad gäller stjärntecken? (Jag har typ noll koll. Vet att kräftor är hårda utanpå och mjuka inuti iaf, och det stämmer på MB )
    Hahahaha, jooo, har lite koll... Vi (jag) gafflade rätt friskt om det i den förra kinatråden och fick lte skäll för att det var så OT.

Men var skojsigt att du har en kräfta, det har jag med!! Och japp, det stämmer om kräftorna... Tog mig ett halvår att knäcka den koden som var min blivande. Och vädur... Jaaa, mitt senaste ex var vädur. Och det gör jag alrid om igen, jävlarinamma vad det tog fyr ibland!

Så tycker du att det är döfrustrerande när han sluter sig och inte tar din konfrontation ibland?? Och tycker han du är lite läskig och lite för självständig ibland? Följer han strömmen och då går emot? Håller han ofta med och du säger istället vad du tycker?
  • Miceme

Det är tur att vi inte har någon form av snabbmat härute,

Och en av de VÄRSTA sakerna jag vet är när folk kommer oanmälda då är det ingen trevlig typ som öppnar dörren.
    Jag behöver inte lång planering men att slå en signal och kolla att mna är hemma och vill ha besök tycker jag man gör.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!