• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-15 21:01:25 följande:
    Men sommarbrud, det ska väl din blivande göra?? Men jordgubbar lät ju gott... Var kom de ifrån?
    Skumboll skrev 2011-04-15 20:48:45 följande:
    Fan inte lätt att som stenbock vara omringad av så många fiskar!
    Nej jag vill städa så får han vara med W!! Ganska skönt efter en heldag med ett litet mini monster :) Spanien kom gubbarna ifrån faktiskt goda köpte även vattenmelon mums!
  • Miceme

Här är en fisk till som skaffat sig en jungfru.
    Jag är en typisk fisk!

1700tal skrev 2011-04-15 20:11:32 följande:
    Eller hur?? Mina vänner vet numera hur (o)glad jag blir av oanmälda besök. Jamenar - hur ser det UUUT här hemma lixom!! Man vill ju ha lite förberedelse så man kan springa runt och slänga in all skit i garderoberna!

Men ärligt, avskyr verkligen när det knackar på dörren... Bara sådär...Hu!
    Exakt
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 20:54:06 följande:
    Någon har varit lite duktig och städat badrum, varit o handlat o ja där tog det slut.. Men har köpt jordgubbar och det var super mums!
    Jag har nyss lassat in lasagnen i ugnen. Blir sen middag idag. jag som var ansvarig för middagen ovh varit hemma sedan kl 16. MB undrar hur det kunde ta fyrtio minuter att hacka två små lökar, heeeh... (kan ju inte skylla på er heller...).
    1700tal skrev 2011-04-15 20:57:36 följande:
    Japp, det bästa tecknet som finns att äkta. Kräftornas motto är ju "familjen före allt!"

Läste en SÅÅÅ kul berättelse som jag letat efter på nätet sen dess men hittar den inte igen. Den gick iaf ut på att en fartyg med de 12 tecknen ombord skunker och vad de olika tecknen då gör. Minns inte alla men minns kräftan... Nör alla andra är i uppror och total panik över vems fel allt är, hur allt ska lösas eller vad som är det tekniska felet med båtmotorn, då står kräftan lugnt och stillsamt redan vid räddningsbåten med hela familjen uppradat i släptåg, packade väskor (ägodelar och familjeklenoder är ju viktiga för kräftor) och väntar... Allt som är viktigt är att sätta familjen i livbåten, vilket han förstås lyckas med då alla andra bara springer runt.

Utom fisken (det uppoffrande tecknet) som i sista raden tillslut ger sin plats till en annan och följer med skeppet ner... Snipp snapp snut så var sagan slut!
    Smuppra skrev 2011-04-15 20:38:13 följande:
    Sant! Läste i magdalena Ribbings bok att anledningen till att båda skär upp tårtan är för att den som annars skär får makten i hushållet/äktenskapet. Jag sa detta till MB som svaraR "då är det väl lika bra att du skär upp den själv".
    Mmmm... Flört
    Men guuud vad bra det verkar! Säg till om du hittar den igen! Och det stämmer verkligen. MB sätter familjen främst! (jag också, faktiskt). Och ja, mina föräldrar skulle offra sig bra mycket för andras skull, inte bara för deras barn... (som sagt fiskar).

Det fick mig att tänka på en dröm jag hade för några år sedan (Sago-smuppra här ikväll). Det var när jag bodde i MBs föräldrars hus (dock separat från dem övriga). Jag drömde att huset började brinna och jag insåg att allt skulle försvinna. Jag väckte MB, klädde på mig massor med kläder, plockade på mig smycken och andra värdesaker och saker med högt affektionsvärde. Famnen räckte inte till så jag tog ett påslakan och öste i grejer. Fotoalbum, böcker min farmors mor skrev om sin släkt och som bara finns i fåtal exemplar osv. Till slut kom jag ut. Hela hans familj stod på trottoaren utanför och såg hur deras hem brann ner. Jag stod där påpälsad och med alla värdefulla materiella saker jag haft i huset med mig i påslakanet. De stod i pyjamasar och tunna linnen utan en enda sak med sig, och höll om varandra för att värma sig i den kalla natten. Jag kände mig lite dum och sa "Jaha.. ni räddade varandra...". Sedan vaknade jag :-S
  • Smuppra
    Men sommarbrud, det ska väl din blivande göra?? Men jordgubbar lät ju gott... Var kom de ifrån?
    Skumboll skrev 2011-04-15 20:48:45 följande:
    Fan inte lätt att som stenbock vara omringad av så många fiskar!
    Visst är det jobbigt?? Vi har ju tom fått dig att köpa TVÅ klänningar! Inte illa pinkad för en stenbock... Flört 

Ps, har slutat visa och informera min kära stenbocksmor om hur många klänningar jag har beställt.. Hon lever i tron att de är typ 2. Kanske 3...
    Hur många är det då? Hahaha
  • Skumboll
     Visst är det jobbigt?? Vi har ju tom fått dig att köpa TVÅ klänningar! Inte illa pinkad för en stenbock... Flört 

Ps, har slutat visa och informera min kära stenbocksmor om hur många klänningar jag har beställt.. Hon lever i tron att de är typ 2. Kanske 3...
    Jepp, skitjobbigt! 
    Känns verkligen piss nu när de inte fattar hur de ska göra min första klänning. Tänk om jag slängt ut så många lusentappar i onödan.... Skrikandes

Tänk, jag vågar inte ens erkänna för någon i min närhet att jag köpt två klänningar. Och du är ju redan inne på don..... 6e?
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-04-15 20:58:16 följande:
    Mina föräldrar är båda fiskar...  :-P

Aha, det kanske då är förklaringen till varför ni älskar massa tyll och köper massor med klänningar och gottar er, medan jag har en klänning och är (innan jag nu fått den då) nöjd med den Precis som jag blev jättenöjd när jag fann min ring (första besöket hos juveleraren) osv. Och ja- jag älskar att strukturera! Jag har en välanvänd kalender, jag skriver listor, jag organiserar allting efter system här hemma (som MB inte riktigt tycker är nödvändiga... och han trackar mig för listorna). Jag bestämmer, han gör oftast som jag vill... tills han ska göra revolt och minsann bestämma för en gångs skull. I bröllopssammanhang innebär det att tårtan är helig och att han, om vi ska ha solist i kyrkan, ska bestämma solosång. Jag väljer psalmerna (men han får ju tycka till också så klart- bara det blir de psalmerna i slutändan så är jag nöjd ).
    Nuuuu börjar du hänga med i astrologisvängarna...

Japp, det är därför du älskar struktur och listor (du kan bilda klubb med stenbocken skumboll, hon slår dig med hästlängder), därför du bara har en klänning och en ring... Och det är därför vi fiskar i denna tråd har beställt 5 klänningar var, frossar i diamanter vi inte riktigt har råd med, drömmer oss bort över sagobröllop på slott (sommarbrud är oxå fisk) och ändrar oss över precis ALLA detaljer vi redan "bestämt" oss för!

Och japp, det är typiskt kräftigt att säga inget, inget, inget. Och så allt på en gång! Och envishet över småsaker som deras sambos (vi) inte fattar alls... Som min sambo (som tillåter mig att beställa huuuur många klänningar som helst) helt plötsligt slåt bakut när jag nämnde att skaffa en ny förlovningsring. Nehä, det gick INTE! För löftet låg i ringen. Och sen var det inte mer med det! Tycker visserligen jag oxå (är ju rätt sentimental själv) men blev rätt snopen över hans benhårda åsikt på denna punkt.
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-15 21:09:09 följande:
    Jepp, skitjobbigt! 
    Känns verkligen piss nu när de inte fattar hur de ska göra min första klänning. Tänk om jag slängt ut så många lusentappar i onödan.... Skrikandes

Tänk, jag vågar inte ens erkänna för någon i min närhet att jag köpt två klänningar. Och du är ju redan inne på don..... 6e?
    Och tänk hur många hon skall hinna med till
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-15 21:11:09 följande:
    Nuuuu börjar du hänga med i astrologisvängarna...

Japp, det är därför du älskar struktur och listor (du kan bilda klubb med stenbocken skumboll, hon slår dig med hästlängder), därför du bara har en klänning och en ring... Och det är därför vi fiskar i denna tråd har beställt 5 klänningar var, frossar i diamanter vi inte riktigt har råd med, drömmer oss bort över sagobröllop på slott (sommarbrud är oxå fisk) och ändrar oss över precis ALLA detaljer vi redan "bestämt" oss för!

Och japp, det är typiskt kräftigt att säga inget, inget, inget. Och så allt på en gång! Och envishet över småsaker som deras sambos (vi) inte fattar alls... Som min sambo (som tillåter mig att beställa huuuur många klänningar som helst) helt plötsligt slåt bakut när jag nämnde att skaffa en ny förlovningsring. Nehä, det gick INTE! För löftet låg i ringen. Och sen var det inte mer med det! Tycker visserligen jag oxå (är ju rätt sentimental själv) men blev rätt snopen över hans benhårda åsikt på denna punkt.
    HAHA "sommarbrud är också fisk"  Tybärr stämmer det ju så bra in på mig alla punkter :/
  • Sommarbrud

FAST jag har bara beställt tre klänningar och sålt en så två skulle jag vilja säga faktiskt

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-15 21:11:09 följande:
    Japp, det är därför du älskar struktur och listor (du kan bilda klubb med stenbocken skumboll, hon slår dig med hästlängder), därför du bara har en klänning och en ring...   
    Mohahahahah!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!