• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • tigerlily
    1700tal skrev 2011-04-15 16:51:57 följande:

På stående fot
    All mat man äter när man står upp är kalorifri. Varför det förhåller sig på detta vis är inte helt klargjort, men de aktuellaste teorierna påvisar ett samband med tyngdkraften. Kalorierna passerar uppenbarligen mag-tarmkanalen, flödar ner genom benen och genom fotsulorna ner i golvet, som elektricitet. Att gå verkar accelerera förloppet ännu mer, så om du äter glass eller korv på Kiviks marknad blir det faktiskt ett negativt kaloriintag.

Ingen ser dig
    Om du äter något, och ingen ser dig innehåller det inga kalorier.

Tv-mat
    All mat man äter framför tv:n är kalorifri. Det kan ha att göra med strålningen från apparaten, som inte bara gör kaloriintaget negativt, utan också raderar alla minnen av att någonsin ha ätit dem.

Mat & godis på bio
    Mat och godis som intages på bio innehåller inga kalorier eftersom de är en del utav underhållningen.

Ojämna kanter
    Pajer och tårtor bör skäras ordentligt i jämna bitar eller skivor. Om de inte är det ligger ansvaret för att ordna det på den som ställer undan dem. Personen ifråga måste se till att det blir rättning på kanterna genom att skära bort stötande ojämnheter, som är kalorifria när de äts.

Balanserad mat
    Om man dricker sockerfri läsk till chokladkakan tar de ut varandra. Detsamma gäller även mörk & ljus choklad.

Äta med kompisar
    Då du äter tillsammans med en vän räknas inte kalorierna i din mat, så länge du inte äter mer än din kompis.

Kakor
    Delar av kakor innehåller inga kalorier, ty då man delar kakan rinner kalorierna ut.

Vänsterhänt mat
    Om du har ett glas bål i höger hand, är allting som äts med vänster hand kalorifritt. Flera principer gäller här. Först och främst står du antagligen upp på en bröllopsmottagning eller liknande (se PÅ STÅENDE FOT). Det bildas dessutom ett elektriskt fält. Ett vått glas i ena handen skapar en negativ laddning som neutraliserar polariteten i kalorier som hålls i andra handen. Det är inte helt känt hur det fungerar, men det fungerar åt motsatt håll om du är vänsterhänt.

Mat av medicinska skäl
    Mat som medicin räknas aldrig. Denna regel omfattar varm choklad, ljummad mjölk, rostat bröd och Moster Hennys ostkaka.

Matrester
    Matrester som finns på skedar och knivar vid förberedandet av matlagning och bakning innehåller inga kalorier.

Vispgrädde, Crème Fraiche, smör
    Dessa fungerar som grötomslag som "drar ut" kalorierna ur vad än det bretts på. Efteråt kan du äta omslaget också, eftersom det har neutraliserat alla kalorier.

Mat på tandpetare
    Korv, kallskuret, ost och kex är fettbildande, om de inte spetsas på tandpetare. När man sticker hål i maten rinner kalorierna ut i botten.

Barnmat
    Allt som produceras, köps eller är tänkt som barnmat är kalorifri när den intas av vuxna. Barnmat är ett vitt begrepp, innefattande allt från en tesked aprikospuré som äts i undervisningssyfte, till de kakor som bakas för att skickas till högskolestudenten.

Välgörenhet
    Scouternas kokosbollar, basarer med hembakt bröd och kyrkkaffe har av religiösa skäl dispens, och innehåller inga kalorier.

Specialmat
    Allt som någon gjort "speciellt till dig" måste ätas oavsett kaloriinnehåll, eftersom det skulle vara hjärtlöst och okänsligt att inte göra det. Vår välvilja går inte osedd förbi.

Mat med samma färg
    Mat med samma färg har samma antal kalorier i sig. Exempel på detta är spenat och päronglass samt svamp och vit choklad. Choklad är en universell färg och går att byta mot vilken som helst.

Nattmat
    Nattamat innehåller inga kalorier. Kylskåpets lampa är inte stark nog att visa kalorierna vägen till vad man plockat ut ut kylen.

Aaaaaahahahahaha! Jag dööör!!!

Ni måste sluta prata mat, jag bantar ju! Fast enligt den här listan är jag ju ganska safe... *tar en chokladbit och läser vidare* 
  • Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-15 21:36:28 följande:
    Lite som kalorierna då???
    Haha, ja. Beställer man klänning framför en dator finns inte klänningarna heller. De är ju liksom virtuella... det fattar ju vem som helst!
    1700tal skrev 2011-04-15 21:37:37 följande:
    Men nu är det fiskar vi har att göra med, det gäller att vara pedagogisk...
    Ja men, jag var ju det. Visade exakt vilka tecken som skulle användas
  • 1700tal
    tigerlily skrev 2011-04-15 21:34:45 följande:
    Okej, nu är ju jag så långt efter i läsningen, så jag vet inte om någon redan rett ut det här, men det är alltså lager som åsyftas med T:na. 1T, 2T, 3T = one tiered veil, two tiered veil, three tiered veil, det vill säga ett, två eller tre lager i slöjan. Man brukar kalla sådana här lager för tiers, inte layers. 
    Nej det hade vi inte rett ut, TACK!! Oj, vad bra att ha en översättare bland oss!
  • Skumboll
    Smuppra skrev 2011-04-15 21:37:48 följande:
    Hahaha och du svarade? Jag och någon annan frågade för typ en halvtimme sedan hur många du beställt. Missade du det eller undviker du att svara..?
    Hon undviker!
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:39:05 följande:
    Ja faktiskt, har kommit på att man mår bättre om man tänker på saker lite annorlunda alltså två klänningar, ringen blir billig om man räknar ut hur många år man har den o delar summan på åren :) Så lever jag
    Haha det där med ringen drog jag för MB och skrev på min blogg. Det var dock ingen som tyckte att det var ett bra resonemang... Jag tyckte ju dessutom att den kommer nog gå i arv iaf en gång, och om man då räknar på den "livslängden" också, så blir det ju en riktigt billig ring!
  • Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-15 21:41:58 följande:
    Hon undviker!
    Uppenbarligen! Blev väldigt tyst där bortifrån nu
  • Miceme

BRAAAA SOmmarbrud!!!

1700tal skrev 2011-04-15 21:35:11 följande:
    Hahaha, guuud så kul: min kräfta kom just hem och jag satt som vanligt framför datorn och garvade högt. Han blev nyfiken och jag förklarade då alla dina klänningar som du undanhåller för din jungfru (han är oxå påläst om stjärntecken numera så jag behövde inte säga mer än så...). Hans enda kommentar var att han rynkade pannan, spände blicken i mig och frågade "och hur många har DU då beställt?"
    Kniiiiiip och logga ut från mailen!
    Skumboll skrev 2011-04-15 21:38:05 följande:
    Gammelrosa är en sjukt jävla svår färg... 
    Jaaa Jag blev förbannad och bytte!! Även om jag gillar gammelrosa bättre.
  • Sommarbrud
    Smuppra skrev 2011-04-15 21:42:12 följande:
    Haha det där med ringen drog jag för MB och skrev på min blogg. Det var dock ingen som tyckte att det var ett bra resonemang... Jag tyckte ju dessutom att den kommer nog gå i arv iaf en gång, och om man då räknar på den "livslängden" också, så blir det ju en riktigt billig ring!
    Ja arv ska man inte glömma, sä tänker jag om mina väskor och de dyrare smyckena att den här väskan kommer om jag får en dotter vilja ha ngn gång. Så då har jag ju nästan sparat pengar för att jag slipper köpa en sen...
  • Sommarbrud

Det enda som är lite svårt att förklara varför man har tusen är skor, för det är nog ingen som vill ärva, MEN å andra sidan kan man ha dem länge för man sliter inte så mkt på dem när man har fler

• Skumboll
    Smuppra skrev 2011-04-15 21:43:15 följande:
    Uppenbarligen! Blev väldigt tyst där bortifrån nu
    Precis som hon undvek att berätta sin ålder häromveckan....
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!